سرفصل‌ها

آموزش تصویری بلاک چین ولت

آموزش تصویری و قدم به قدم کار با کیف پول بلاک‌چین ولت

اولین لازمه‌ی ورود به بازار ارزهای دیجیتال، جدای از علاقه شخصی، یافتن کیف پول ارز دیجیتال (Wallet) مناسب برای نگه‌داری و خرید و فروش رمزارزها است. در این مقاله قصد داریم به بررسی قدم به قدم کیف‌پول ارز دیجیتال بلاک‌چین ولت بپردازیم. این کیف‌ پول یکی از قدیمی‌ترین ولت‌های ارز دیجیتال است که از ارزهای مطرح بازار پشتیبانی می کند.

در این مقاله از بیتستان قصد داریم علاوه‌بر آموزش والت بلاک‌چین، روش ایجاد حساب و آغاز خرید و فروش از آن را بصورت تصویری بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

بلاک‌چین ولت (Blockchain Wallet) چیست؟

کیف‌ پول بلاک‌چین ولت یکی از کیف‌ پول های قدیمی در حوزه ارز دیجیتال است که از ارزهای اصلی بازار پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید این ولت از سال ۲۰۱۱ و بعنوان اولین کیف‌ پول ارز دیجیتال در بازار رمزارزها هنوز مشغول بکار است. در ابتدا تنها از بیت کوین پشتیبانی می کرد اما در حال حاضر برای ۱۸ رمز ارز مختلف امکان خرید و فروش فراهم کرده است

آموزش بلاک‌چین ولت چیستاین کیف‌ پول در نسخه‌ی وب و روی تلفن های همراه اندرویدی و سیستم عامل ios قابل استفاده است. هم چنین از تعداد ۱۸ ارز مطرح بازار شامل بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، استلار و … پشتیبانی می‌کند.

بلاک‌چین ولت قدیمی‌ترین کیف‌پول بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال بوده که از سال ۲۰۱۱ میلادی مشغول بکار است.

این کیف پول را می توانید روی تلفن‌ همراه اندرویدی یا ios خودتان نصب کنید. هم‌چنین نسخه‌ی وب این ولت نیز قابل استفاده است. تنها مشکلی که در سال‌های اخیر این سایت برای ایرانیان ایجاد کرده است مشکل فیلترینگ آن هست که جزو معدود معایب این ولت بحساب می‌آید. در صورت استفاده از فیلترشکن‌ها می‌توان بدون محدودیت به کیف پول دسترسی داشت. برای خرید و انتقال رمزارز در این ولت، نیازی به تایید (Verify) حساب کاربری نیست اما برای قابلیت سواپ (Swap) و دسترسی به ایردراپ‌های خود بلاک‌چین ولت و هم‌چنین فروش به خود کیف پول باید حساب کاربری خود را تایید (Verify) کنید.

آموزش ایجاد و راه‌اندازی حساب بلاک‌چین ولت

صفحه‌ی اصلی بلاکچین ولت

۱- به عنوان قدم اول آموزش نصب کیف پول بلاک‌چین ولت، ابتدا به وب‌سایت بلاک‌چین ولت مراجعه کرده و از لینک‌های متفرقه استفاده نکنید. در این صفحه‌ی از بالا گزینه‌ی Wallet را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بعد روی گزینه‌ی Get Started کلیک می‌کنیم.

شروع ایجاد حساب بلاک‌چین ولت

۲- سپس فرم اطلاعات حساب را با مشخصات شخصی خودتان پر کرده و روی گزینه‌ی Create Wallet کلیک کنید. در این مرحله کیف پول شخصی شما ساخته شده است. تنها کار باقی مانده این است که لینک تایید ایمیل‌تان را در ایمیلی که از طرف بلاک‌چین ولت برای شما ارسال شده است باز کنید.

ایجاد حساب بلاک‌چین ولت

روش ساخت کیف پول BlockChain روی تلفن همراه

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم بلاک‌چین ولت برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌، نسخه‌های جداگانه‌ای ارائه کرده است و می‌توان از طریق گوگل پلی و اپ استور نسخه سازگار با این رابط‌های کاربری را دانلود و نصب کرد.

دانلود کیف پول بلاک‌چین ولت برای اندروید دانلود کیف پول بلاک‌چین ولت برای اپل

بعد از دانلود نسخه‌ی سازگار برنامه با تلفن همراه مورد نظر و وارد شدن به کیف پول بلاک‌چین، سه گزینه قابل مشاهده است. برای ساخت کیف پول جدید گزینه‌ی Create a Wallet را لمس می‌کنیم. در صورتی که قبلا روی بلاکچین ولت حساب ایجاده کرده‌اید می‌توانید از گزینه‌ی Log In برای ورود به حساب استفاده کنید. هم‌چنین برای بازیابی کیف پول از گزینه‌ی Restore Wallet استفاده می‌کنیم.

برای ساخت کیف پول جدید بعد از لمس گزینه‌ی Create a Wallet در صفحه‌ی اطلاعات شخصی مانند نسخه‌ی وب ایمیل خود را وارد کرده و سایر اطلاعات شخصی را مانند رمز عبور و تایید رمز عبور پر می‌کنیم. سپس کشور محل اقامت را انتخاب می‌کنیم -دقت کنید که بهتر است کشوری غیر از ایران را انتخاب نمایید. در انتها با زدن تیک قبولی قوانین بلاک‌چین ولت کیف پول شما ایجاد می‌گردد.

ساخت کیف پول بلاکچین
آموزش ویدیویی ساخت کیف پول بلاکچین

تبریک می‌گوییم! شما اولین کیف پول بلاک‌چین خودتان را ایجاد کردید.

آموزش بازیابی کیف پول 

اگر به هر دلیل دسترسی شما به حسابی که در بلاک‌چین ولت ایجاد کرده‌اید در تلفن همراه‌تان قطع شود، باید اقدام به بازیابی کیف پول بلاک‌چین کنید. این فرآیند از طریق وارد کردن کلمات بازیابی انجام می‌شود؛ به این منظور:

  1. طبق مراحل بالا، کیف پول بلاک‌چین را نصب می‌کنید و سپس وارد حساب کاربری شده و گزینه‌ی Restore Wallet را باز می‌کنیم.
  2. در صفحه‌ی باز شده، عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی را که هنگام ساخت حساب، خود ولت در اختیار شما قرار داده است را وارد می‌کنید و گزینه‌ی Verify را می‌زنیم.
  3. در صفحه‌ی بعد با وارد کردن اطلاعات اصلی حساب و تایید رمز عبور قادر خواهیم بود به حساب خودمان دسترسی داشته باشیم.

 

استفاده از قابلیت سواپ (Swap) در BlockChain Wallet

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در بلاک‌چین ولت قابلیتی وجود دارد به نام سواپ که این امکان را به کاربران می‌دهد که درون خود کیف‌ پول رمزارزهای موجود را با هم مبادله کنند. از بین ۱۸ رمزارزی که این ولت پشتیبانی می‌کند می‌توانید در صورت داشتن هرکدام، آن را با ارز دلخواهتان مبادله کنید. از مزایای این قابلیت این است که دیگر نیازی به طی مراحل خرید و فروش و شارژ حساب نیست و براحتی می توانید رمزارز دلخواهتان را در ازای دارایی دیجیتال فعلی مبادله کنید.

 

آموزش خرید ارز دیجیتال با کیف پول بلاک‌چین

خرید ارزدیجیتال بلاک‌چین ولت

برای خرید ارزهای دیجیتال از بلاک‌چین ولت بعد از باز کردن اپلیکیشن، منوی Buy & Sell را باز می‌کنیم. در اینجا تمام ارزهایی که توسط کیف پول بلاک‌چین پشتیبانی می‌شود قابل نمایش هستند. برای خرید هرکدام نیاز به داشتن حساب دلاری دارید که این امکان برای ایرانی‌ها فعال نیست. در صورت داشتن حساب ارزی در خارج از کشور، می‌توانید به راحتی با وارد کردن اطلاعات حسابتان، برای خرید رمزارز اقدام کنید.

واریز به کیف پول BlockChain  

شما می‌توانید از طریق آدرس عمومی کیف پول بلاک‌چین خود، ۱۸ رمز ارز تحت پشتیبانی این والت را از پلتفرم‌های دیگر به‌راحتی به کیف پول خود واریز کنید. برای این منظور، روی گزینه request کلیک کنید و پس از انتخاب رمزارز مورد نظر، آدرس دریافت آن روی کیف پولتان را مشاهده و کپی کیند:

آدرس کیف پول بلاک چین
آدرس دریافت رمزارز در بلاکچین ولت

بعد از بدست آوردن کلید عمومی حساب بلاک‌چین ولت، می‌توانید از صرافی‌‌های آنلاین و سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال برای انتقال رمزارزها به کیف پول بلاکچین استفاده کنید.

برای خرید ارزهای دیجیتال و انتقال آن به کیف پول بلاک‌چین، روی لینک زیر کلیک کنیدصرافی بیتستان

آموزش نحوه فروش ارز دیجیتال با کیف پول بلاک‌چین

برای فروش ارز دیجیتال مورد نظر خودتان می‌توانید در بخش Buy & Sell نسخه‌ی نرم‌افزار از سربرگ Sell ارز مورد نظرتان را برای فروش انتخاب کنید و در ازای آن دلار آمریکا دریافت کنید. توجه داشته باشید برای فروش به کیف پول بلاک‌چین، باید حساب کاربری شما تایید (Verify) شده باشد. در غیراینصورت امکان فروش ارزهای دیجیتال به این کیف پول را نخواهید داشت.

فروش رمزارز به بلاک‌چین ولت

دقت کنید که برای اینکه تراکنش خود را روی شبکه پیگیری کنید و وضعیت آن را مشاهده کنید، باید کد پیگیری (Transaction ID) تراکنش خود را lمشاهده کنید.

راهنمای دریافت TXID یا هش (Hash) تراکنش در کیف پول بلاک‌چین

برای فروش رمزارز به صرافی بیتستان، پس از انتقال رمزارز به روشی که بالاتر ذکر شد، باید Hash تراکنش که همان کد پیگیری تراکنش شماست را در اختیار صرافی قرار دهید تا تراکنش شما کامل شود. به منظور پیگیری هش تراکنش ارز دیجیتال خود، در کیف پول بلاک‌چین، شما باید از طریق نسخه‌ی وب این کیف پول در بخش Explorer کد ترانش خودتان را جستجو کنید.

یافتن کد تراکنش بلاک‌چین

هم‌چنین هنگامی که یک تراکنش را انجام می‌دهید در بخش Activity نسخه‌های تلفن همراه می‌توانید کد تراکنش آخری که انجام داده‌اید را مشاهده کنید. بعد از یافتن کد تراکنش می‌توانید در بخش Explorer کدتان را جستجو نمایید تا از نتیجه‌ی تراکنش مطلع شوید.

تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول بلاک‌چین (نحوه نمایش کلمات بازیابی بلاک‌چین)

اگر قصد دارید دستگاهی که کیف پول بلاک‌چین را روی آن نصب کرده‌اید، تعویض کنید و کیف پول خود را در سیستم یا مرورگر دیگری استفاده کنید، باید از ۱۲ عبارت بازیابی که قبل‌تر به آن اشاره کردیم استفاده کنید. اگر ۱۲ کلمه را در جای دیگری نگهداری می‌کنید نیاز به انجام این مراحل ندارید.اما اگر این کلمات را در جایی کپی نکرده‌اید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. روی آیکون حساب کاربری (Account)، کیف پول خود کلیک کنید.
  2. گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.
  3. به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه‌ی Secret Private Key Recovery Phrase را لمس کنید.
  4. در صفحه‌ی بعد View Recovery Phrase را لمس کنید.
  5. بعد از اینکه PIN خود را وارد می‌کنید، برنامه کلمات بازیابی را کلمه به کلمه نشان می‌دهد.
ریکاوری کیف پول بلاکچین
آموزش ویدیویی ریکاوری کیف پول بلاکچین

فراموش نکنید که این کلمات را در جایی به‌جز سیستمی که کیف پول بلاکچین روی آن نصب شده است، ذخیره کنید.

اتصال کیف پول بلاک‌چین به کیف پول سخت افزاری لجر نانو و لاک‌باکس

اتصال کیف پول سخت افزاری به بلاک‌چین ولت

در نسخه‌ی وب کیف پول بلاک‌چین، قابلیت اتصال کیف پول های سخت‌افزاری وجود دارد. برای اینکار در صفحه‌ی کاربری‌تان در سایت گزینه‌ی Hardware را انتخاب می‌کنیم. تنها دو کیف پول سخت افزاری Nano S ledger و Lockox امکان اتصال به بلاک‌چین ولت (BlockChain Wallet) را دارند.

سخن پایانی

کیف پول بلاکچین از قدیمی‌ترین و امن‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال است که امکانات فراوانی را برای کاربران خودش فراهم می‌کند. هرچند کاربران ایرانی برای استفاده از آن با مشکل فیلترینگ و عدم ارائه خدمات به ایرانیان رو به رو هستند. اما در نهایت برای نگه‌داری و انتقال ارز دیجیتال بلاک‌چین ولت امنیت بالا و هزینه‌ی تراکنش کم‌تری نسبت به سایر پلتفرم‌ها دارد.

برای خرید و فروش در کیف پول بلاک چین ولت، اینجا کلیک کنید

صرافی ارز دیجیتال بیتستان
کیف پول بلاک‌چین از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

از ۱۸ ارز دیجیتال مانند بیت کوین،اتریوم،Aave،Algorand،تتر،استیبل کوین دای و چندین رمزارز مطرح دیگر پشتیبانی می‌کند

مشکلات بلاک‌چین ولت چیست؟

مسئله‌ی فیلترینگ سایت و اپلیکیشن‌ها در ایران و عدم پشتیبانی از بسیاری از رمزارزها

کارمزد کیف پول بلاک چقدر است؟

کارمزد این کیف پول بسته به نوع رمزارزی که قصد خرید آن را دارید و شبکه‌ای که برای انتقال رمزارزها استفاده می‌کنید متفاوت است.

آیا کیف پول بلاک‌چین امن است؟

این کیف‌پول از قدیمی‌ترین و معتبرترین ولت‌های ارز دیجیتال است. هرچند کیف پول بلاک‌چین، یک ولت آنلاین است اما در دنیای رمزارزها به امن و قابل اطمینان بودن تراکنش‌ها مشهور است.

آیا در بلاک‌چین ولت برای خرید و فروش و انتقال رمزارزها نیاز به تایید حساب داریم؟

خیر. برای انتقال و خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیازی به تایید حساب کاربری‌ در کیف پول بلاک چین نیست، اما برای مبادله‌ی رمزارزها(Swap) و دسترسی به ایردراپ‌های کیف پول باید حساب کاربری تایید شده باشد.