نتایج اولیه تحقیقات مدل‌سازی دلار دیجیتال منتشر شد

انتشار نتایج فاز اول ارزیابی دلار دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

دفتر بانک مرکزی ایالت متحده در بوستون و دانشگاه MIT اولین نتایج تحقیقات خود را درباره‌ی مدل‌سازی دلار دیجیتال، منتشر کردند. در این تحقیقات دو مدل و طرح پیشنهاد شده است. برای بررسی بیشتر خبر انتشار نتایج فاز اول ارزیابی دلار دیجیتال با بیتستان همراه باشید.

فدرال رزرو بوستون و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) اولین نتایج خود را برای پروژه‌ی همیلتون ارائه کردند. بر اساس این پروژه قرار است طرح‌های مدل‌سازی دلار دیجیتال بررسی شود.

نتایج اولیه تحقیقات درباره‌ی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به صورت منبع باز (open-source) در گیت‌هاب قرار گرفته است.

دو طرح مختلف برای دلار دیجیتال

براساس تحقیقات منتشر شده، در این پروژه یک پردازنده با کارایی و انعطاف‌پذیری بالا به صورت تئوری برای ارز دیجیتال بانک مرکزی ارائه شده است. مرحله‌ی اولیه این پروژه، تمرکز بر روی ساخت یک پلتفرم بوده که بتواند به قانون‌گذاران انعطاف‌پذیری بیشتری برای ایجاد CBDC ارائه دهد.

طبق گزارش، این تیم یک پردازشگر اصلی برای CBDC فرضی ایجاد کرد و آن را در دو طرح مجزا بررسی کرد. در این تحقیقات سرعت، توان عملیاتی و درصد خطا ارزیابی شده است.

تفاوت اصلی این دو طرح در این است که یکی از این طرح‌ها یک گزارش کاملی از تراکنش‌ها را به ترتیبی که پردازش شده‌اند نگهداری می‌کند.

پردازش ۱٫۷ میلیون تراکنش در هر ثانیه

در این پروژه، مدلی که گزارش کامل را نگهداری نمی‌کند، از نظر عملکرد بهتر است. این مدل ۱٫۷ میلیون تراکنش را در هر ثانیه پردازش می‌کند و ۹۹ درصد از این تراکنش‌ها در کمتر از یک ثانیه تکمیل می‌شوند.

این تیم عنوان کرد با وجود اینکه از ایده‌های فناوری بلاک‌چین استفاده کرده‌ایم، اما برای دستیابی به اهداف مورد نظر نیازی به چندین گرداننده نیست. این پروژه توسط یک گرداننده مرکزی مدیریت خواهد شد.

این تیم اکنون درحال پیگیری فاز دیگری از تحقیقات است که بر روی طرح‌های فنی جایگزین تمرکز دارد.

منبع: cryptoslate

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.