بیت‌کوین در تلاش برای شکستن سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای: روند صعودی جدید آغاز خواهد شد؟

تلاش بیت کوین برای شکستن سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین در تلاش است که سطح حیاتی میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای را بشکند و در سطوح بالاتر قیمت خود را تثبیت کند. در مقابل خرس‌ها و فروشندگان بازار نیز به شدت تلاش می‌کنند تا مانع از این حرکت بیت‌کوین شوند. در صورت موفقیت آمیز بودن تلاش بیت کوین برای شکستن سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای، باید منتظر حرکت صعودی این رمزارز باشیم.

تلاش بیت کوین برای شکستن سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای

گاوها و خریداران تلاش می‌کنند تا قیمت بیت‌کوین را در هفته جاری به سطوح بالاتر رسانده و تثبیت کنند. در مقابل فروشندگان و خرس‌ها نیز تلاش می‌کنند تا کنترل را در اختیار بگیرند و مانع از حرکت بیت‌کوین به سمت سطوح بالاتر شوند. در حال حاضر مشاهده می‌شود که قیمت بیت‌کوین روی ۲۲,۷۰۵ دلار (سطح نزدیک به میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای) قرار دارد و اگر این سطح شکسته شود، باید منتظر شروع یک روند صعودی باشیم.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که به دنبال بسته شدن قیمت هفتگی بیت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای، میزان خریدها توسط سرمایه‌گذاران نیز افزایش پیدا کند.

در همین حال، شرکت CryptoQuant نیز گزارشی را منتشر کرد که خبر از افزایش جریان خروجی اتر (ETH) از صرافی‌های بزرگ می‌دهد. میزان خروجی‌ها در مجموع به ۱/۸۷ میلیون دلار می‌رسد.

اما سوال این است که آیا بیت‌کوین می‌تواند در سطوح بالاتر قیمت خود را تثبیت کند و روند صعودی جدیدی را از سر بگیرد؟

بیت کوین در مسیر عبور از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای

خرس‌ها در 23 جولای تلاش می‌کردند تا قیمت بیت‌کوین را به مثلث متقارن بازگرداند، اما گاوها برنامه دیگری برای این رمزارز در نظر گرفته بودند. در واقع به دنبال حمایت خریداران و دفاع از این سطح، تلاش خرس‌ها و فروشندگان به سرانجام نرسید.

تلاش بیت کوین برای شکستن سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای

افزایش تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۱,۸۶۵ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو مثبت نشان می‌دهد که خریداران همچنان کنترل و تسلط بیشتری بر بازار دارند.

اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۲,۳۸۴ دلار) نگه دارند، BTC می‌تواند بین ۲۳,۳۶۳ دلار تا ۲۴,۲۷۶ دلار قرار گرفته و به منطقه مقاومت سربار صعود کند. شکسته شدن این سطح و تثبیت قیمت بالای آن می‌تواند راه را برای حرکت به سمت سطح ۲۸,۱۷۱ دلار و سپس ۳۰,۰۰۰ دلار هموار کند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، احتمال ریزش قیمت تا سطح حمایتی 20,500 دلار وجود دارد.

تلاش بیت کوین برای شکستن سطح میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای

بر اساس نمودار قیمتی 4 ساعته، بیت‌کوین یک الگوی گوه نزولی را تشکیل داده است. اگر خریداران هدف بعدی خود را بالاتر از این سطح تعیین کنند، بیت‌کوین می‌تواند سطح 24,276 دلار را آزمایش کند. شکسته شدن این سطح و تثبیت قیمت بالاتر از آن نشانه‌ای برای از سرگیری روند صعودی خواهد بود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ثابت بوده و RSI نزدیک نقطه میانی است که خبر از تعادل بین عرضه و تقاضا می‌دهد. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، این رمزارز می‌تواند به خط حمایت گوه سقوط کند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.