سقوط قیمت بیت کوین، ریزش‌ها کی متوقف خواهند شد؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲ اسفند ۱۴۰۰

بیت کوین سطح حمایت ۴۰ هزار دلار را هم از دست داد و تا محدوده‌ی حمایت ضعیف ۳۸هزار دلاری هم ریزش کرد. علت این ریزش‌های اخیر چه بود؟ در این مقاله به بررسی شاخص‌های تاثیرگذار فاندامنتال و هم‌چنین تکنیکال موثر بر ریزش بیت کوین خواهیم پرداخت.

سقوط قیمت بیت کوین، ریزش‌ها کی متوقف خواهند شد؟

تنش‌های بین روسیه و اوکراین در چند وقت اخیر بالا گرفت و بیش از صدهزار نفر از نیروهای روسیه در مرز کشور اوکراین مستقر شدند. همه‌ی این اخبار منفی و احتمال وقوع جنگ بین کشورها باعث ترس شدید سرمایه‌گذاران بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال شد.

با ریزش‌های اخیر بسیاری از اهالی بازار کریپتوکارنسی دچار ترس شدید شدند اما بر اساس داده‌های On-Chain سایت Glassnode، در ریزش‌های اخیر بیش از ۶۰ درصد از بیت کوین‌ها دست نخورده باقی مانده‌اند و در شبکه جابه‌جا نشده‌اند. این خبر بدین معنی‌ست که هنوز دید بسیاری از افراد نسبت به بیت کوین، صعودی است.

مایک مک‌گلون استراتژیست ارشد بازار کالا در بلومبرگ، هشدار داده است که بیت کوین هفته‌های سختی را در پیش رو دارد. این تحلیلگر بازارهای مالی هم‌چنین با توجه به تلاش‌های دولت بایدن برای کاهش تورم اشاره کرده است که کاهش تورم تنها با ریزش ارزش بازارهای پرریسک (مانند بازار کریپتوکارنسی) ممکن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال بیت کوین روزانه

ناتوانی خریداران در دفاع از حمایت ۳۹,۶۰۰ دلاری نشان داد که خرس‌ها (Bears) قدرت را در دست دارند و توانستند قیمت را تا حدود ۳۸هزار دلار هم پایین بیاورند. میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (EMA) به سمت پایین متمایل شده و هم‌چنین شاخص مقاومت نسبی (RSI) در محدوده‌ی منفی قرار دارد که به معنی این است که روند در دست خرس‌ها است.

اگر قیمت زیر ۳۹,۶۰۰ دلار تثبیت شود، شتاب ریزش‌ها می‌تواند بیشتر شود و باعث ریزش بیت کوین به محدوده حمایتی بعدی یعنی عدد ۳۶,۲۵۰ دلار و ۳۵,۵۰۷ دلار شود. که حمایت‌های نسبتا قدرتمندی هستند.

در صورتی که بیت کوین در محدوده حمایتی ۳۵هزار دلاری توسط گاوها (Bulls) حمایت نشود و خریدها افزایش پیدا نکنند ممکن است بیت کوین پایین‌ترین حمایت فعلی خودش را ببیند. این حمایت قوی‌ترین حمایت بیت کوین بوده و شامل محدوده ۳۰هزار دلار است.

اما اگر قیمت بتواند بازیابی شود و خود را دوباره بالای محدوده‌ی ۳۹,۶۰۰ دلار برساند، می‌توانیم امیدوار باشیم که رشدهای بیشتری در انتظار بیت کوین باشد. البته میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هم باید به بالا مایل شود. بطور کلی برای اینکه بتوانیم روند بیت کوین را صعودی بدانیم باید قیمت به بالای ۴۵هزار دلار برسد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۴ ساعته

در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین کندل‌های دوجی نشان‌دهنده تلاش خریداران برای حمایت بیت کوین و بالا بردن آن است اما کندل‌های شارپ و بلند نزولی که نشان‌دهنده‌ی فروش سنگین خرس‌ها است مانع این کار شده است.

شاخص مقاومت نسبی (RSI) هم به ناحیه‌ی فروش شدید (Oversold) سقوط کرده است که نشانه‌ی بدی نیست زیرا به احتمال زیاد فروش‌های سنگین در تایم‌فریم‌های پایین تمام شده است و احتمال حمایت در این محدوده وجود دارد.

اگر خرس‌های بازار باز هم فروش‌های سنگین را آغاز کنند محدوده‌ی حمایتی کوتاه مدت بیت کوین ناحیه‌ی ۳۶هزار دلار خواهد بود. در صورتی که گاوها در این ناحیه قیمت را حمایت کنند می‌توانیم شاهد رشدهای دوباره بیت کوین در کوتاه مدت باشیم.

منبع: Cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.