بیت‌ کوین، آماده انفجار قیمت

پشتیبانی صرافی کوین بیس از سه آلت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ دی ۱۴۰۰

بیت‌کوین در یک هفته اخیر با گذر از کانال قیمتی ۵۵ هزار دلار، بار دیگر توجه تریدرها را به خود جلب کرد. تسلط بیت‌کوین به بازار رمزارزها در یک ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است. دامیننس این رمزارز از ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) تاکنون به بیش از ۴۵ درصد رسیده است. حجم معاملات روزانه بیت کوین در۲۴ ساعت گذشته ۵/۳۴ درصد رشد داشته و این رمزارز در مسیر شکست رکورد بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها قدم بر می‌دارد.

شش ماه قبل، رکورد بالاترین قیمت اولین رمزارز بازار با ۶۴۸۶۳ دلار شکسته شد و پس از آن روند کاهش قیمت بیت‌کوین شروع شد. با کاهش قیمت بیت‌کوین سایر ارزهای رمزنگاری شده نیز با افت قیمت همراه بودند که این موضوع نگرانی‌هایی را برای سرمایه‌گذاران این حوزه به همراه داشت. پس از یک دوره کاهش قیمت، بیت‌کوین در مسیر رشد قرار گرفته و وارد کانال ۵۷ هزار دلاری شده است.

براساس شاخص‌های تکنیکال، بیت‌کوین در مسیر سبز خود قرار گرفته و سرمایه‌گذاران بار دیگر به خرید این ارز رمزنگاری علاقه نشان می‌دهند. تحلیلگران حوزه رمزارز بر این باورند که قیمت بیت کوین در زمان‌های مختلف با توجه به رفتار خریداران  صعود چشمگیری خواهد داشت. همان‌طور که در اردیبهشت امسال شاهد یک اوج قیمت در ارزهای رمزنگاری و به‌خصوص بیتکوین بودیم، اکنون نیز این موج صعودی از راه رسیده و پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین تا هفته آینده رکورد بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها را بشکند.

رکورد قیمت بیت‌کوین می‌شکند؟

بیت کوین هفته گذشته مقاومت ۵۲۹۲۰ دلار را شکست و روند رشد آن با افزایش خرید سریعتر طی شد. اشتیاق خریداران بیتکوین سبب بالا رفتن قیمت آن شده و تحلیلگران انتظار دارند در کوتاه مدت بازار ارزهای رمزنگاری بهبود پیدا کند. کرونا، اقدامات چین و دیگر کشورها در جلوگیری از استخراج رمزارزها، بازار این ارزهای دیجیتال را با بحران مواجه کرده بود. 

سرمایه‌گذاران کوتاه مدت و بلند مدت، با فشار خرید توانستند رکود قیمت ارزهای رمزنگاری را کمرنگ و موتور این بازار را شعله‌ور کنند.

براساس میانگین متحرک نمایی و میانگین متحرک ساده، بیتکوین در مسیر افزایش قیمت قرار دارد. همچنین شاخص مقاومت نسبی (RSI) نشان‌دهنده فشار شدید خرید است.  در صورتی که این افزایش خرید ادامه پیدا کند، رالی قیمتی بیت‌کوین شروع خواهد شد. اگر این رالی افزایش قیمت آغاز شود بیت‌کوین به زودی ۶۰ هزار دلاری خواهد شد. پس از ۶۰ هزار دلاری شدن پیش‌بینی می‌شود رکورد بالاترین قیمت اولین رمزارز بازار شکسته شود.

اگرچه تمامی شاخص‌های تکنیکال افزایش قیمت بیت‌کوین را نشان می‌دهند؛ اما سناریوی کاهشی نیز همچنان به قوت خود باقی است. در صورتی که فروشندگان بیتکوین بتوانند قیمت را به نفع خود تغییر دهند، بیت‌کوین بار دیگر تا ۵۳ هزار دلار کاهش خواهد یافت.  با افزایش فروش احتمال ریزش تا قیمت ۴۹ هزار دلار نیز وجود دارد. در صورتی که این اتفاق بیفتد و قیمت بیتکوین از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کمتر شود، شاهد سقوط آن تا ۴۰ هزار دلار خواهیم بود.

با اینکه نباید سناریوی ریزشی را نادیده گرفت، نمودارهای بیت‌کوین صعود قیمت را نشان می‌دهند. اگر قیمت این رمزارز بالاتر از  رکورد قبلی خود شود، احتمال اصلاح قیمت شدید وجود دارد؛ مانند اتفاقی که در اردیبهشت ماه افتاد.

 

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.