گاوها و خرس‌ها در حال کشمکش برای کنترل قیمت بیت‌کوین: روند BTC در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟

جدال گاوها و خرس‌ها برای کنترل قیمت بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین (BTC) از بالاترین قیمت در ۵ آوریل (۴۷,۲۰۰ دلار) به ۴۲,۱۰۷ دلار در ۸ آوریل سقوط کرد که نشان می‌دهد معامله‌گران کوتاه مدت در حال فروش دارایی‌های خود هستند. با این حال، جدال گاوها و خرس‌ها برای کنترل قیمت بیت کوین بسیار حساس شده است، به طوری که قیمت این رمزارز در یک محدوده مشخص حرکت می‌کند و  نشان دهنده‌ی متعادل بودن عرضه و تقاضا است.

اگرچه شاخص ترس و طمع در منطقه ترس قرار دارد، نهنگ‌های بیت‌کوین در صرافی بیت‌فینکس همچنان به خرید بیت‌کوین ادامه می‌دهند. در جریان خرید BTC توسط نهنگ‌ها، یک نهنگ بزرگ به خرید روزانه ۱ میلیون دلار بیت‌کوین با استفاده از استراتژی‌های میانگین کم کردن ادامه می‌دهد.

جدال گاوها و خرس‌ها برای کنترل قیمت بیت کوین

یکی دیگر از نهنگ‌های مطرح که اقدام به خرید و ذخیره کردن بیت‌کوین می‌کند، Terra است. کیف پول اختصاصی بنیاد لونا در این هفته نیز ۴,۱۳۰ بیت‌کوین خریداری کرد و مجموع دارایی‌های خود را به ۳۹,۸۹۷/۹۸ BTC رساند.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا بیت‌کوین می‌تواند با خرید نهنگ‌ها سیر صعودی پیدا کند؟ در ادامه به بررسی نمودار قیمتی این رمزارز خواهیم پرداخت.

جدال گاوها و خرس‌ها برای کنترل قیمت BTC

بیت کوین در ۷ آوریل از سطح حمایتی ۴۲,۵۹۴ دلار عقب نشینی کرد و گاوها نتوانستند مانع از افت قیمت این رمزارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) (43,922 دلار) شوند.

جدال گاوها و خرس‌ها برای کنترل قیمت بیت کوین

گاوها تلاش می‌کنند تا از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) یعنی ۴۲,۶۲۰ دلار دفاع کنند. اگر گاوها قیمت را به بالای سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳۹۲۳ دلار) پامپ کرده و حفظ کنند، امکان افزایش قیمت وجود دارد.

حتی این احتمال نیز وجود دارد که جفت BTC/Tether (USDT) برای چند روز بین میانگین متحرک 50 روزه و میانگین متحرک 200 روزه (۴۸,۲۱۹ دلار) در نوسان باشد.

در مقابل، یک جهش (حتی ضعیف) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA)، نشان دهنده عدم خرید تهاجمی در سطوح فعلی خواهد بود. از این رو خرس‌ها سعی می‌کنند از فرصت پیش آمده استفاده و قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) بکشند. در صورتی که خرس‌ها موفق به انجام این کار شوند، قیمت حتی به سطح روانی ۴۰,۰۰۰ دلار نیز سقوط خواهد کرد.

جدال گاوها و خرس‌ها برای کنترل قیمت بیت کوین

همچنین نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که احتمال بازگشت از سطح حمایتی ۲۰ روزه شکست خورده و شدنی نیست. در واقع می‌توان چنین نتیجه گرفت که خرس‌ها مشغول فروش بیت‌کوین‌های خود در سطوح بالاتر هستند.

در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار دارد، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه همچنان شیب پایینی داشته و نشان دهنده فرصتی مناسب برای فروشندگان است.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۴۲ هزار دلار برسد، احتمال افزایش فروش نیز وجود دارد. همین افزایش فروش می‌تواند موجبات سقوط قیمت به ۴۰ هزار دلار را نیز فراهم کند.

اما در صورتی که قیمت بیت‌کوین در بالای سطح قیمتی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت شود، به احتمال قوی خواهد توانست سطح قیمتی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA) روزه را بازیابی کند. برای عملی شدن این پیش بینی، گاوها باید قیمت بیت‌کوین را در بالای سطح ۴۵,۴۰۰ دلار تثبیت کنند.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.