آموزش خرید و فروش تزوس به صورت کامل و گام به گام

آموزش خرید و فروش تزوس به صورت کامل و گام به گام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: تزوس از جمله ارزهای دیجیتال محبوب در بین سرمایه‌گذاران صنعت ارزهای دیجیتال است که در رتبه‌بندی کوین مارکت کپ، در رتبه ۳۵ قرار گرفته. با خرید و فروش این رمزارز (ترید کردن) می‌توانید درآمد کسب کنید؛ اما از چه راه‌هایی می‌توان تزوس خرید و فروش کرد؟ در ادامه به آموزش خرید تزوس و فروش این رمزارز خواهیم پرداخت. اگر به دنبال خرید و فروش تزوس هستید، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

روش‌های خرید تزوس

قبل از این که به آموزش خرید تزوس و فروش آن بپردازیم، بهتر است یک آشنایی مختصر و کاربردی از این رمزارز داشته باشید.

تزوس به عنوان یک شبکه اصلاح‌گر میان ارزهای دیجیتال به جامعه کریپتوکارنسی معرفی شده است. این شبکه مانند اتریوم از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) پشتیبانی می‌کند.

الگوریتم اجماع در بلاکچین تزوس از نوع اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) است و رمزارز اختصاصی آن با نام و نماد XTZ در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۸، ارز دیجیتال XTZ به‌طور رسمی وارد صرافی‌های ارز دیجیتال شد تا کاربران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال بتوانند به خرید، فروش و ذخیره این ارز دیجیتال بپردازند.

روش‌های خرید تزوس به ۲ دسته کلی تقسیم می‌شود:

  1. خرید تزوس از اشخاص واسطه و فروشنده
  2. خرید تزوس از طریق صرافی‌های معتبر

در هر کدام از این روش‌ها باید برخی نکات را رعایت کنید. در ادامه به آموزش خرید تزوس در هر دو روش خواهیم پرداخت.

خرید تزوس از اشخاص واسطه و فروشنده

برخی از اشخاص و سایت‌های واسطه وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها، میزان تزوس مد نظرتان را خریداری کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که خریدن ارز دیجیتال XTZ با این روش اصلا توصیه نمی‌شود، چرا که:

  • قابل اعتماد نیستند
  • امکان اطلاع از صحت معامله وجود ندارد
  • احتمال کلاهبرداری از شما وجود دارد

خرید تزوس توسط افراد و سایت‌های واسطه حتی می‌تواند بعدا برای شما دردسر ساز شود، چرا که شما نمی‌دانید آیا توکن‌های خریداری شده دزدی هستند یا نه؟ مورد پولشویی قرار گرفته‌اند یا خیر؟ و …

بنا به همین دلایلی که خدمتتان بیان کردیم، توصیه می‌کنیم که اصلا در فکر خرید تزوس با این روش نباشید.

آموزش خرید تزوس در ۴ مرحله

خرید تزوس از طریق صرافی‌های معتبر

می‌توان گفت که مطمئن‌ترین روش برای خرید تزوس، ثبت نام در یک صرافی معتبر و خرید از طریق همین صرافی است. صرافی‌های ارزهای دیجیتال یک بستر امن را فراهم می‌کنند که می‌توانید از طریق آن‌ها، مقدار XTZ که مد نظر دارید را خریداری نمایید.

توکن XTZ در بیشتر صرافی‌های بزرگ در دسترس است. صرافی‌هایی مثل:

  • KuCoin
  • Gemini
  • Crypto.com
  • Okcoin
  • Uphold
  • CEX.IO
  • Coinbase
  • Binance.US
  • Bitfinex
  • Huobi
  • Coinbase Pro

برای خرید این توکن همچنین می‌توانید از سایت صرافی بیتستان اقدام کنید. بعد از خرید نیز می‌توانید از کیف پول‌های معروفی مانند اتمیک والت، کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس و Trezor برای نگهداری دارایی خود استفاده نمایید.

آموزش خرید تزوس در ۴ مرحله

همان طور که ملاحظه کردید، امکان خرید توکن تزوس از طریق صرافی‌های معتبر و بزرگ زیادی مثل بیتستان، بایننس، کوین‌بیس وجود دارد. در تمامی صرافی‌های بزرگ برای خرید یک ارز دیجیتال، باید ۴ مرحله کلی طی شود. (البته در برخی از صرافی‌ها ممکن است نیاز باشد که مراحل خاصی را طی کنید)

  • یک صرافی ارز دیجیتال معتبر انتخاب کنید

اول از همه باید یک صرافی معتبر و قابل اعتماد را انتخاب کنید تا پروسه خرید تزوس را آغاز نمایید.

  • در صرافی مد نظر، حساب کاربری ایجاد کنید

بعد از این که صرافی را انتخاب کردید، باید در آن یک حساب کاربری ایجاد کنید. افتتاح یک حساب کاربری در صرافی‌های آنلاین کار بسیار ساده‌ای است. پیشنهاد می‌کنیم حتما دستورالعمل افتتاح حساب در صرافی انتخابی‌تان را مطالعه کنید تا در روند ثبت نام با مشکلی مواجه نشوید.

  • هزینه‌ی تعیین شده بابت خرید هر مقدار تزوس که می‌خواهید را واریز کنید

هر واحد توکن تزوس در صرافی‌های مختلف با قیمت خاصی به فروش می‌رسد. البته تفاوت قیمت آنچنانی در صرافی‌ها وجود ندارد. شما باید هزینه میزان تزوسی که می‌خواهید خریداری کنید را در حساب صرافی واریز کنید.

  • مقدار تزوس مد نظرتان را خریداری نمایید

بعد از واریز کردن پول، شما می‌توانید مقدار تزوس مد نظرتان را خریداری کرده و به کیف پول‌تان واریز کنید.

لیست بهترین کیف پول‌ها جهت خرید و فروش تزوس

لیست بهترین کیف پول‌ها جهت خرید و فروش تزوس

با نحوه خرید تزوس به صورت کامل آشنا شدید. بعد از این که مقدار XTZ مد نظرتان را خریداری کردید، بهتر است آن را به کیف پول انتقال دهید. کیف پول‌های زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارند که برای ذخیره این رمزارز مناسب هستند، اما بهترین آن‌ها عبارتند از:

۱- کیف پول Ledger Nano X

اLedger Nano X به نوعی، بهترین کیف پول سخت افزاری برای ذخیره کردن تزوس است. این کیف پول تراشه‌های پیشرفته‌ای برای ذخیره وجوه رمزنگاری شما دارد که ظاهری شیک داشته و به راحتی می‌توانید آن را حمل کنید. این کیف پول از ۲۰ سکه رمزنگاری و تمام توکن‌های مبتنی بر ERC-20 را پشتیبانی می‌کند.

از طریق برنامه Ledger Live، می‌توانید توکن‌های Tezos خود را نیز مدیریت نمایید.

۲- کیف پول Trezor One

Trezor one یکی از قدیمی ترین کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار است. دستگاه‌های Trezor توسط آزمایشگاه ساتوشی ساخته شده‌اند. اندازه دستگاه کوچک است و به راحتی می‌توانید دستگاه را در جیب خود حمل کنید. Trezor one از بیش از ۱۰۰۰ سکه و توکن از جمله توکن‌های مبتنی بر ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

۳- کیف پول بایننس (Binance Wallet)

این کیف پول تقریبا از ۱۵۰ ارز دیجیتال به خصوص تزوس پشتیبانی می‌کند. بایننس یکی از بهترین صرافی‌های رمزنگاری است و می‌توانید به محض خرید تزوس از این صرافی، توکن‌های خود را وارد کیف پول همین صرافی کنید.

۴- کیف پول Guarda

شما می توانید از طریق موبایل، دسکتاپ و حتی در وب به این کیف پول دسترسی داشته باشید. تمام توکن‌های اصلی بازار، توکن‌های مبتنی بر ERC-20 و BEP-2 توسط این کیف پول پشتیبانی می‌شوند.

۵- کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک بسیار امن و مطمئن است و باید بدانید که اطلاعات شما را در پایگاه داده خود ذخیره نمی‌کند. این کیف پول از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال مثل بیت‌کوین، اتریوم و تزوس پشتیبانی می‌کند.

۶- کیف پول Exodus

طراحی و رابط کاربری کیف پول Exodus دلیل اصلی جذاب بودن آن برای کاربران کریپتو است. همچنین این کیف پول دارای یک برنامه مبادله داخلی است که می‌توانید به راحتی دارایی‌های خود را با دارایی افرادی که در این کیف پول حساب کاربری دارند، مبادله کنید.

۷- کیف پول AirGap

AirGap یک کیف پول موبایلی است که هم برای کاربران اندروید و هم IOS در دسترس می‌باشد. AirGap بالاترین سطح امنیت را دارد تا بتوانید به راحتی توکن‌های خود را مبادله کنید.

۸- کیف پول Kukai

Kukai یک کیف پول ذخیره سازی آنلاین منبع باز است که به طور خاص برای ذخیره XTZ طراحی شده. شگفت انگیزترین عملکرد کیف پول Kukai Tezos امکان انجام تراکنش‌های آفلاین است؛ در واقع شما می‌توانید بدون دسترسی به اینترنت معاملات خود را انجام دهید.

نحوه انتقال تزوس به کیف پول

به صورت کلی انتقال تزوس به کیف پول یا برداشت آن از صرافی‌های داخلی و خارجی مراحل تقریبا یکسانی دارد. این مراحل را برای انتقال تزوس باید طی کنید

  1. در کیف پول‌های نرم افزاری وارد برنامه شده و به دنبال گزینه Receive یا Deposit باشید. توجه داشته باشید که آدرس عمومی (آدرس کیف پول) برای هر ارز دیجیتال مثل تزوس منحصر به فرد است.
    در کیف پول‌های سخت افزاری نیز بعد از اتصال کیف پول به کامپیوتر و ..، باید رمز عبور خود را وارد کنید. در این مرحله نیز باید وارد بخش Receive شوید. پس از این که ارز دیجیتال تزوس را انتخاب کردید، باید دستگاه آن را تایید کند. بعد از تایید دستگاه، آدرس عمومی که ظاهر می‌شود، باید با آدرس نرم افزار یکسان باشند.
  2. حال آدرس عمومی نشان داده شده را کپی کنید
  3. صفحه صرافی را باز کرده و وارد حساب کاربری‌تان شوید
  4. در این مرحله، برای برداشت تزوس‌های خود، به دنبال گزینه برداشت (Withdraw) باشید و ارز تزوس را انتخاب کنید
  5. آدرس عمومی کپی شده را در بخش Recipient’s Address کپی نمایید
  6. در این مرحله باید بستر انتقال (Transfer Network) را انتخاب کنید
  7. بعد از انجام مراحل بالا، روی گزینه Submit کلیک کنید

در انتقال ارز دیجیتال به کیف پول خود باید شبکه انتقال مبدا و مقصد یکی باشد؛ در غیر این صورت دارایی شما از دست خواهد رفت.

در بخش‌های قبل به آموزش خرید تزوس و نحوه انتقال آن به کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری پرداختیم. حال بپردازیم به نحوه فروش این راز دیجیتال و کسب سود از طریق آن.

آموزش فروش تزوس

آموزش فروش تزوس

همان طور که گفتیم، خرید و فروش تزوس  معمولا در بستر صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود. شما به راحتی می‌توان میزان تزوس خریداری شده را به کیف پول خود انتقال دهید. اگر قصد دارید که توکن‌های XTZ خود را بفروشید، در واقع باید همان مراحلی که در مرحله خرید تزوس پیش رفتید را دوباره انجام دهید، اما کمی متفاوت‌تر.

برای فروش تزوس کافی است که:

  • اگر تزوس خود را به کیف پول انتقال داده‌اید، حتما وارد صرافی کنید
  • در صرافی مد نظر به قسمت فروش دارایی مراجعه نمایید
  • مشخص کنید که چقدر از توکن‌های XTZ خود را می‌خواهید بفروشید
  • بعد از مشخص کردن، باید درخواست خود را ثبت کنید

بعد از زدن دکمه ثبت، تزوس‌های شما به فروش رفته و هزینه آن به حساب صرافی، واریز خواهد شد.

امکان فروش ارز تزوس نیز در سامانه بیتستان فراهم است. شما به سادگی و در مدت زمانی کوتاه می‌توانید دارایی ارز XTZ خود را با بیش از ۶۰ رمزارز تحت پشتیبانی بیتستان مبادله کرده یا بفروشید و به ریال تبدیل کنید.

قیمت تزوس

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید و فروش تزوس، اطلاع از قیمت روزانه آن است. بازار ارزهای دیجیتال در طول روز تغییرات زیادی پیدا می‌کند. قیمت ارزهای دیجیتال نیز در طول 24 ساعت دائما در حال تغییر است.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای توکن تزوس می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

مشاهده لحظه‌ای قیمت تزوس

منابع: ripplecoinnewsfinder

تزوس
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.