به رسمیت شناخته شدن CBDCهای خارجی توسط بانک مرکزی اروپا

به رسمیت شناخته شدن CBDCهای خارجی توسط بانک مرکزی اروپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ آبان ۱۴۰۰

به گفته مقامات، ارزهای دیجیتال ملی (CBDC) که توسط موسسات خارجی توسعه یافته‌اند، به احتمال زیاد در اروپا به عنوان ارز قانونی به رسمیت شناخته شوند. برای خواندن خبر به رسمیت شناخته شدن CBDCهای خارجی توسط بانک مرکزی اروپا با بیتستان همراه باشید.

این قضیه را فابیو پانتا (Fabio Panetta)، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا، روز سه شنبه در هلسینکی تایید کرد. با پیاده سازی پول رایج دیجیتالی، CBDCهای خارجی قرار است مانند هر ارز قانونی دیگر عمل کنند.

به رسمیت شناختن اشکال دیجیتالی پرداخت توسط بانک‌های مرکزی، گام مهمی در جهت برطرف کردن شک و ترس کاربران این ارزهای دیجیتالی است. در حال حاضر بی‌اعتمادی و ترس در حوزه CBDC بسیار زیاد است.

پانتا گفت که بانک‌های اروپایی نمی‌توانند ارزهای صادر شده توسط بانک های مرکزی رسمی کشورهای دیگر را نادیده بگیرند. به همین دلیل بانک مرکزی اروپا قرار است در دو سال آینده روند بررسی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را آغاز کند و این قدم بزرگی در به رسمیت شناخته شدن CBDCهای خارجی توسط بانک مرکزی اروپا است.

در ادامه می‌توانید این خبر را هم در بیتستان بخوانید

اصلاح قوانین برای عملیاتی شدن روبل دیجیتال روسیه

نظر رئیس بانک مرکزی روسیه در مورد دارایی‌های دیجیتال

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی روسیه نیز نظرات خود را در مورد اهمیت تبدیل صحیح اشکال مختلف پول که تأثیر مستقیمی بر اعتماد به دارایی‌های دیجیتال خواهد داشت، به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، اگر CBDCهای بانک‌های خارجی به بخشی از سیستم اقتصادی سنتی تبدیل شوند، استیبل کوین‌ها نیز ممکن است این شانس را داشته باشند که به عنوان ابزار پرداخت قانونی در کشورهای مختلف شناخته شوند.

 منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.