استقبال سلبریتی‌ها از NFTها برای فروش کلکسیون‌های خود در فضای دیجیتال

استقبال سلبریتی ها از NFTها برای فروش کلکسیون‌های خود در فضای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ آبان ۱۴۰۰

بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در حال رشد است. بر اساس گزارش جدید پلتفرم تحلیلی DappRadar، حجم تجارت NFT در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است که هفت برابر بیشتر از میزان اعلام شده در سه ماهه قبل است. همین امر سبب شده تا این توکن‌های غیر قابل تعویض در میان سلبریتی‌ها و افراد مشهور با استقبال شدیدی روبه‌رو شوند، چرا که دیگر می‌توانند به راحتی کسب درآمد کنند و بازار خود را بسازند. با بیتستان همراه باشید تا به استقبال سلبریتی ها از NFTها بپردازیم.

بازار توکن‌های غیر قابل تعویض در چند سال آینده احتمالاً بسیار جالب خواهد بود، زیرا کلکسیون‌های دیجیتالی زیادی از سمت افراد مشهور و سلبریتی برای طرفداران و سرمایه گذاران ایجاد خواهد شد.

در گذشته‌ای نه چندان دور، افراد مشهوری که مشتاق کسب سود از صحنه رو به رشد کریپتو بودند، گزینه‌های محدودی در پیش روی خود داشتند. افراد مشهوری که قصد داشتند وارد بازار ارزهای دیجیتالی شوند، عمدتاً به ایجاد یک کوین و یا سرمایه‌گذاری در یک استارتاپ تولید ارز دیجیتال و … محدود می‌شدند و عملا نمی‌توانستند که مستقل باشند.

اما به لطف NFTها دیگر این محدودیت‌های دست و پا گیر تا حد بسیار زیادی رفع شد و حال هر کسی می‌تواند در این بازار حضور داشته باشد و به انتشار توکن‌های غیر قابل تعویض خود مشغول شود.

به عنوان مثال افراد مشهور و هنرمندان و … می‌توانند آثار هنری، آلبوم‌ها، کارت‌های تجاری یا کالا و هر چیزی که فکر می‌کنند طرفدارانشان به دنبال آن هستند را در قالب کلکسیون‌های توکن NFT به بازار عرضه کنند.

استقبال سلبریتی ها از NFTها

اگرچه بخش قابل توجهی از این موفقیت بازار NFT به عواملی مانند NBA Top Shot ،CryptoPunks و پلتفرم بازی Axie Infinity مربوط می‌شود، اما با این حال موارد استفاده از NFT به سرعت در حال افزایش هستند، زیرا پتانسیل آن‌ها روز به روز بیشتر به چشم می‌آید.

افزایش ۲۳۰۰ درصدی کارمزدها در شبکه اتریوم از ماه ژوئن

برای خواندن ادامه خبر کلیک کنید

صنعت موسیقی یک بستر عالی برای استفاده ازNFTها:

از موسیقی‌دان‌ها و ورزشکاران گرفته تا بازیگران، سوپر مدل‌ها و سلبریتی‌های برجسته مشغول استخراج و حراج مجموعه‌ای گیج‌کننده از دارایی‌ها و کالاهای مبتنی بر بلاک‌چین هستند که برای جمعیت بازار ارزهای دیجیتال جذاب است.

از طریق NFT، شخصیت‌های مشهور می‌توانند با طرفداران خود در حوزه ارزهای دیجیتال ارتباط برقرار کنند و جریان درآمد جدیدی برای خود ایجاد نمایند.

در اوایل سال جاری، گریمز، نوازنده کانادایی، تقریباً ۶ میلیون دلار NFT شامل آثار هنری و انیمیشن‌های صوتی و تصویری خود را به فروش رساند. در حالی که برخی از توکن‌ها در نوع خود بی نظیر بودند، اما مواردی نیز وجود داشتند که در واقع چندین کپی داشتند.

اگرچه به نظر می‌رسد این واقعیت (وجود کپی) با مفهوم NFT در تناقض است، چرا که قرار است هر NFT، منحصر به فرد باشد! اما با این حال ۵ میلیون دلار از طریق همین توکن‌های غیر قابل تعویض کپی شده سود جمع آوری شده بود.

همین درآمد مناسب و ایده‌آل موجب شد که نوازندگان و فعالان عرصه موسیقی بیشتر به این سمت کشش پیدا کنند و از NFTها بهره ببرند. افراد سرشناس بسیار زیادی مثل اسنوپ داگ، امینم، جی زی، شکیرا، لوئیس کاپالدی، استیو آئوکی، شاون مندز و … به این بازار ورود کردند.

در زیر می‌توانید این خبر را نیز بخوانید

قرارداد جدید Crypto.com با MBA و حمایت فیلادلفیا از NFTها
ورود حوزه ورزش به بازار داغ NFTها

ورود حوزه ورزش به بازار داغ NFTها:

موسیقی به عنوان بزرگ‌ترین محرک در سوق دادن حوزه‌های مختلف به بازار NFTها محسوب می‌شود، اما صنعت ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست و توانسته تاثیر بسزایی در حجم معاملات این نوع ارزها داشته باشد.

به عنوان مثال NFTها به افراد علاقه‌مند به حوزه ورزش بسکتبال و یا فعالان این حوزه این امکان را می‌دهند تا لحظات نمادینی مثل پرتاب توپ توسط لبرون جیمز به داخل سبد را در قالب توکن غیر قابل تعویض به فروش برسانند، یا در خرید و فروش بلیط و … از آن‌ها استفاده کنند.

NBA Top Shot به عنوان سردمدار اصلی در این حوزه معرفی می‌شود، چرا که تا کنون نزدیک به ۱۳ میلیون تراکنش را در حوزه NFTهای ورزش بسکتبال به ثبت رسانده و بیش از یک میلیون کاربر فعال در این حوزه ایجاد کرده است.

نیازی به گفتن نیست که این فرمول در سایر ورزش‌ها از جمله بیس بال (Tops MLB)، فوتبال (Sorare، Socios) و مسابقات اتومبیل رانی (F1) تکرار خواهد شد (البته در حال حاضر هم انجام می‌گیرد، اما نه به شدت و قدرتی که در ورزش بسکتبال وجود دارد).

با این حال سوالات زیادی در رابطه با استقبال سلبریتی ها از NFTها به وجود آمده، به عنوان مثال: آیا حباب NFT خواهد ترکید و طرفداران و سرمایه‌گذاران انباری از کلکسیون‌های دیجیتال را نگه می‌دارند؟  آیا شاهد خلاقیت در حوزه خواهیم بود؟

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان NFTها خواهند توانست قدرت و رشدی که در حال حاضر دارند را ادامه دهند؟

منبع: cointelegraph

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.