شبکه celo بعد از ۲۴ ساعت قطعی، دوباره شروع به کار کرد

شروع به کار شبکه celo بعد از ۲۴ ساعت قطعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ تیر ۱۴۰۱

بلاک‌چین Celo که بلاک‌چینی مبتنی بر اثبات سهام یا PoS است، به مدت 24 ساعت قطع شده بود. البته بعد از تلاش فراوان مشکل اصلی پیدا و حل شد. پس از حل شدن مشکل، شبکه دوباره شروع به کار کرد. برای خواندن جزئیات خبر شروع به کار شبکه celo بعد از ۲۴ ساعت قطعی با بیتستان همراه باشید.

شروع به کار شبکه celo بعد از ۲۴ ساعت قطعی

Celo بلاک‌چین مبتنی بر اثبات سهام (PoS) است که به مدت ۲۴ ساعت قطع شده بود، البته به نظر می‌رسد با تلاش تیم این بلاک‌چین، شبکه دوباره فعال شده است. Celo یک بلاک‌چین منبع باز بوده و به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با درج شماره تلفن به عنوان پروکسی، خریدهای خود را با رمزارز پرداخت کنند.

شبکه Celo در توییتر رسمی خود اعلام کرد که این قطعی ۲۴ ساعته، اولین قطعی شبکه از زمان راه‌اندازی آن در ۲۲ آوریل ۲۰۲۰ بوده است.  همچنین در ادامه نوشت که شبکه تحت تحلیل فنی کامل قرار گرفته تا ریشه‌ی اصلی مشکل پیدا شود.

این پروتکل حین قطعی شبکه، در توییتر اعلام کرده بود که شبکه در روز پنجشنبه ساعت ۱۲:۰۴ صبح UTC در بلوک ۱۴,۰۳۵,۰۱۹ متوقف شده است و اطمینان داده بود که همه وجوه کاربران امن و دست نخورده باقی خواهند ماند.

حدود ۹ ساعت بعد از انتشار این پست، شبکه‌ی Celo برای چند دقیقه شروع به کار کرد، ولی دوباره در بلوک ۱۴,۰۳۵,۰۴۵ متوقف شد.

طبق گفته یک کاوشگر بلاک‌چین در Celo، به نظر می‌رسد که مشکل از گره‌های اعتبار سنجی یا validator nodes این بلاک‌چین بوده و شبکه پس از ارتقای این گره‌ها، به نسخه ۱.۵.۸ دوباره شروع به کار کرده است.

شروع به کار شبکه celo بعد از ۲۴ ساعت قطعی

در کانال Discord متعلق به این شبکه، “Dee” که از کاربران و طرفداران Celo است، گفت که این موارد بخشی از دردسرهای روزافزون این سبک شبکه‌هاست و بیان کرد که با گذشت ۲ سال از راه‌اندازی Celo، این اولین بار است که در شبکه قطعی رخ داده و این گونه ادامه داد که:

حتی ویزا در دو سال گذشته با وجود اینکه بیش از ۶۰ سال است که در امر پرداخت‌ها پیشرو بوده، دچار قطعی شبکه شده است.

منیع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.