بانک مرکزی نامیبیا (BON) برای راه‌اندازی ارز دیجیتال اختصاصی خود آماده می‌شود

راه اندازی ارز دیجیتال ملی توسط بانک مرکزی نامیبیا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

بیتستان: Johannes Gawaxab، رئیس بانک مرکزی نامیبیا (BON)، گفته که این بانک در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی (CBDC) است. راه اندازی ارز دیجیتال ملی توسط بانک مرکزی نامیبیا از قبل برنامه‌ریزی شده بود و تحقیقات لازم در این زمینه نیز صورت گرفته است.

راه اندازی ارز دیجیتال ملی توسط بانک مرکزی نامیبیا

Johannes Gawaxab، رئیس BON (بانک مرکزی نامیبیا) اخیراً تأیید کرد که این بانک اکنون در حال برنامه ریزی برای راه اندازی CBDC است. او تأیید کرد که BON قبلاً تحقیق در مورد CBDCها را آغاز کرده بود.

وی همچنین اذعان داشت که ارز دیجیتال ملی یک حقیقت پذیرفته شده در جهان است و نمی‌توان آن را کتمان کرد.

در گزارش Namibia Daily News، رئیس BON اشاره کرد که افزایش علاقه به کریپتوهای خصوصی ممکن است بانک مرکزی را مجبور به راه‌اندازی هر چه سریع‌تر CBDC کند. او گفت:

تعداد و ارزش ارزهای رمزنگاری شده افزایش یافته و امکان فعالیت دنیای مالی خارج از کنترل دولت‌ها و بانک‌های مرکزی نیز بیش از پیش به وجود آمده است. از این رو بانک‌های مرکزی باید برنامه‌ی روشنی برای تقویت قدرت پول خود و حفظ کنترل سیستم پرداخت با استفاده از ارزهای دیجیتال داشته باشند.

در همین حال، رئیس BON پیشنهاد کرد، زمانی که بانک مرکزی به دنبال راه‌اندازی CBDC است، سیاست‌گذاران کشور نیز باید از تأثیر بالقوه این نوع ارزها روی ثبات مالی کشور آگاه باشند.

منبع: news.bitcoin

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.