چرا روند نصب دستگاه‌های ATM بیت کوین تغییر کرده است؟

تغییر روند نصب دستگاه های ATM بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بیت‌کوین طی ده روز گذشته تغییراتی در روند نصب دستگاه‌های خودپرداز خود داده است. تغییر روند نصب دستگاه های ATM بیت کوین را با افزایش نصب دستگاه‌های خودپرداز این توکن بعد از کاهش ۸۹٫۷۵ درصدی تا ماه می، می‌توان مشاهده کرد. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

تغییر روند نصب دستگاه های ATM بیت کوین

از اوایل سال ۲۰۲۲ تا ماه می، تعداد نصب دستگاه‌های خودپرداز BTC تا ۸۹٫۷۵ درصد کاهش یافته بود، ولی از اوایل ژوئن این وضعیت بهبود یافته و نصب دستگاه‌ها خودپرداز بیت‌کوین شدیدا افزایش یافته است.

نصب جهانی ATM در سراسر جهان از آغاز سال ۲۰۲۲ شدیدا کاهش یافته بود و ماه می کمترین تعداد نصب ATM را با نصب ۲۰۵ دستگاه در سراسر جهان شاهد بودیم. با این حال، در ده روز اولیه‌ی این ماه بیش از ۸۸۲ دستگاه خودپرداز نصب شده است که نشان از تغییر روند نصب دستگاه‌های خودپرداز این رمزارز جهانی است.

تغییر روند نصب دستگاه های ATM بیت کوین

طی سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین به طور مداوم رشد کرد و ارزهای دیجیتال نیز به بالاترین حد خود رسیدند.

علاوه بر این، استفاده از بیت‌کوین به عنوان پول قانونی کشور السالوادور، به افزایش نصب خودپردازهای رمزنگاری در سال گذشته کمک کرد. در مقابل آن قوانین سختگیرانه‌ی چین در مورد تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال نیز باعث کاهش موقت نصب ATM شد. البته در کمال تعجب، با وجود موانع نظارتی و ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین، این کشور به عنوان دومین هاب برتر استخراج بیت‌کوین شناخته شد.

نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز Crypto در سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسید و دسامبر شاهد نصب ۱۹۷۱ دستگاه خودپرداز طی یک ماه بودیم. با این حال، تا ژوئن ۲۰۲۲، این تعداد ۸۹٫۷۵ درصد کاهش یافت که پس از آن سریعا در ماه بعد وضعیت نصب این دستگاه‌ها بهتر شد.

سرعت نصب خودپرداز های بیت کوین

داده‌ها همچنین تأیید می‌کند که در حال حاضر ۳۸۰۰۰ دستگاه خودپرداز در سراسر جهان در زمان نگارش این مقاله نصب شده است. دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری به کاربران و سرمایه گذاران اجازه می‌دهند ارزهای فیات خود را با بیت‌کوین و بالعکس مبادله کنند.

از تعداد کل خودپردازهای بیت کوین، ایالات متحده ۸۷٫۹٪ از کل خودپردازها یعنی ۳۳۴۰۳ دستگاه خودپرداز را تولید و نصب کرده است.

با این که تراکنش‌های خودپرداز به نقدینگی کلی شبکه بیت‌کوین کمک نمی‌کند، ولی برای سرمایه‌گذاران این امکان را فراهم می‌کند که دارایی‌های رمزنگاری شده‌ی مورد نیاز خود را با ارزهای فیات تهیه کنند. در نتیجه، می‌توان گفت که وجود خودپردازهای رمزنگاری، پذیرش ارزهای دیجیتال را بیشتر می‌کند.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.