غول‌های فناوری چینی با احتیاط در متاورس سرمایه‌گذاری می‌کنند

ورود غول های فناوری چین به دنیای متاورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: متاورس یکی از کلمات رایجی است که در چند ماه اخیر به شدت در دنیای فناوری به گوش می‌خورد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مثل فیس بوک به صورت جدی وارد این حوزه شده‌اند و برنامه‌های خود را پیش می‌برند. اخبار جدید منتشر شده نیز خبر از ورود غول های فناوری چین به دنیای متاورس می‌دهند که می‌توانند یک فضای رقابتی بسیار خوبی را به وجود آورند.

ورود غول های فناوری چین به دنیای متاورس

همانطور که توسط CNBC گزارش شده، با وجود ممنوعیت فعالیت در حوزه استخراج و معامله ارزهای دیجیتال در چین، شرکت‌های بزرگ چینی در حال سرمایه‌گذاری روی متاورس هستند،اما برخی از این شرکت‌ها رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش گرفته‌اند تا دچار رفتار خصمانه دولت نشوند.

این در حالی است که شرکت‌های فناوری آمریکایی، مثل Meta Platforms Inc ،Google و GameStop Corporation، علناً برنامه‌های خود را برای وارد شدن در دنیای متاورس اعلام کرده‌اند. در مقابل، شرکت‌های چینی برای وارد شدن به متاورس دو دل هستند و تصمیمات و برنامه‌های خود را به صورت دقیق منتشر نمی‌کنند.

به گفته بسیاری از فعالان حوزه فناوری، متاورس، آینده‌ی شبکه‌های اجتماعی است. Ma Huateng، شریک مدیریتی در CloudTree Ventures گفت که:

همه غول‌های فناوری چینی باید ورود به این حوزه را بپذیرند تا راه‌های جدیدی برای تعامل با جوان‌ترین نسل کاربران اینترنت پیدا کنند.

در میان شرکت‌های چینی، برخی از شرکت‌ها مثل Tencent که بزرگ‌ترین شرکت در حوزه بازی و سرگرمی جهان است، به صورت جدی وارد متاورس شده. مدیر عامل این کمپانی بزرگ اخیرا اعلام کرد که متاورس فرصت بسیار خوبی را برای افزایش رشد صنایعی مثل صنعت بازی و سرگرمی به وجود آورده و باید از آن استفاده کرد.

هنوز اطلاعات دقیقی از برنامه‌ی ورود شرکت‌های بزرگ چینی به این حوزه در دسترس نیست، اما با این حال پیش بینی می‌شود که متاورس در چین به زودی بیش از ۸ تریلیون دلار ارزش پیدا خواهد کرد و شرکت‌های بزرگی مثل علی بابا و ByteDance که در حوزه بازی، خدمات دهی و شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، مطمئنا دوست ندارند که از متاورس و مزایایی که این فناوری دارد، بی بهره بمانند.

منبع: blockchain

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.