آشنایی جامع با سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)

آشنایی با کوین مارکت کپ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

مشاهده اطلاعات کامل تمام رمزارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال از طریق چند پلتفرم در اینترنت ممکن است. جامع‌ترین و کامل‌ترین پلتفرمی که همه‌ی اطلاعات مربوط به بازار کریپتوکارنسی‌ها را پوشش می‌دهد وب سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) است. این وب‌سایت بخش‌های مختلف و ویژگی‌های منحصر بفردی دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

آشنایی جامع با سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)

آشنایی جامع با وب‌سایت کوین مارکت کپ
سایت کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) یک وب‌سایت آنلاین است که خدماتی از جمله : قیمت ارزهای دیجیتال، اطلاعات مربوط به هر رمزارز (مانند حجم بازار تعداد توکن‌های در گردش و…)، دسته‌بندی حوزه‌های فعالیت ارزها و هم‌چنین لیست کردن ارزهای دیجیتالی که به تازگی لیست شده‌اند را ارائه می‌دهد.

این وب‌سایت برای کاربران تلفن‌های همراه هم نسخه‌ی اپلیکیشنی خود را عرضه کرده است و شما می‌توانید از طریق گوگل پلی و اپ استور اپلیکیشن موبایلی آن را نصب کنید تا بتوانید حرکات لحظه‌ای بازار را دقیق دنبال کنید.

دانلود کوین مارکت کپ برای اندروید دانلود کوین مارکت کپ برای اپل

ویژگی های کوین مارکت کپ

ویژگی‌های کوین مارکت کپ

  • جامع‌ترین وب‌سایت نوسانات قیمت لحظه‌ای

کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) پراعتبارترین وب‌سایت برای دنبال کردن قیمت‌های ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال است. قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در این پلتفرم قابل مشاهده است.

  • پوشش اخبار مهم

در کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) اخبار مهم روز پوشش داده می‌شوند و هم‌چنین آموزش‌های رایگان در قالب‌های ویدیویی و متنی در سایت و صفحه‌ی یوتیوب این سایت قرار داده می‌شوند.

  • ایردراپ‌های رایگان

یکی از بخش‌های جذاب و پرطرفدار این وب‌سایت، بخش ایردراپ‌های پروژ‌ه‌های مختلف است. با رجوع به سربرگ Calendars و سپس Free Airdrops، می‌توانید اطلاعات مربوط به هر ایردراپ را بررسی کرده و در آن‌ها ثبت‌نام کنید.

  • امکان شخصی‌سازی بخش‌های مختلف سایت

در کوین مارکت کپ می‌توانید در بخش Customize نوع اطلاعاتی که می‌خواهید از کوین‌ها دریافت کنید را تغییر دهید. مثلا براساس میزان رشد در ۲۴ساعته گذشته یا باتوجه به میزان کوین‌های در گردش و … رمزارزهای قابل مشاهده را تغییر دهید.

  • دسته‌بندی کامل پروژه‌های رمزارزی مختلف

در کوین مارکت کپ هر ارز برچسب یا تگ‌های مخصوص به خودش را دارد. مثلا ارزهایی که برچسب Metaverse دارند در حوزه‌ی متاورس‌ها فعالیت می‌کنند و به همین صورت تگ‌های مختلف حوزه‌های فعالیت پروژه‌های رمزارزی را از یکدیگر متمایز می‌کنند.

  • لیست صرافی‌های معتبر

در کوین مارکت کپ،‌ می‌توانید صرافی‌های ارز دیجیتال را به ترتیب حجم معاملات آنها در ۲۴ساعت گذشته مشاهده کنید.

نحوه کار با کوین مارکت کپ

این سایت بخش‌های مختلفی دارد که در نگاه اول ممکن است گیج‌کننده بنظر برسند. در اینجا ما قصد داریم مهم‌ترین بخش‌های کوین مارکت کپ را با یکدیگر بررسی کنیم تا راحت‌تر بتوانیم از آن استفاده کنیم.

۱- سربرگ‌ها:

ابتدا به سربرگ‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) می‌پردازیم. سربرگ‌ها که در کنار لوگوی سایت قرار دارند، یک نقشه‌ی کلی از بخش‌های مختلف سایت به ما ارائه می‌کنند. مثلا در سربرگ Cryptocurrencies می‌توانیم با انتخاب گزینه Ranking لیست رمزارزها را به ترتیب از بالاترین حجم بازار تا پایین‌ترین مشاهده کنیم.

در سربرگ Exchanges ‌می‌توان صرافی‌های معتبر بازار رمزارزها را مشاهده کرد که باتوجه به حجم معاملات روزانه لیست می‌شوند. هم‌چنین لیست صرافی‌های غیرمتمرکز هم در بخش DEX این سربرگ قابل مشاهده است.

در سربرگ Calendars عرضه اولیه‌ی توکن‌ها و ایردراپ‌ها را مشاهده می‌کنیم و در بخش Learn می‌توانیم آموزش‌های رایگانی که خود کوین مارکت کپ بصورت روزانه در وبلاگ منتشر می‌کند را مطالعه کنیم.

هم‌چنین در بالای سربرگ‌ها یک بخش کوچکی قرار دارد که در آن حجم بازار ارزهای دیجیتال،‌ حجم معاملات ۲۴ساعته گذشته، تعداد ارزهای دیجیتال موجود در بازار، سلطه (Dominance) بیت کوین و … قابل مشاهده است.

۲- Trending، Biggest Gainers، Recently Added

در این بخش به ترتیب ارزهای ترند و پرجستجوی ۲۴ساعته گذشته، ارزهای دیجیتال با بیش‌ترین رشد و رمزارزهای تازه لیست شده به ما نشان داده می‌شوند.

۳- Top Cryptocurrencies:

مهم‌ترین بخش سایت، این بخش است که رمزارزهای بازار را به ترتیب با توجه به حجم بازار لیست می‌کند. قطعا اولین رمزارز بازار کریپتوکارنسی بیت کوین است و بعد اتریوم و مابقی رمزارزها به ترتیب زیر آن‌ها لیست شده‌اند. در این بخش می‌توانیم با انتخاب گزینه‌هایی مانند Categories ,DeFi ,NFT و… لیست ارزها را شخصی‌سازی کنیم.

شرایط لیست شدن رمزارزها در Coinmarketcap

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است که کوین مارکت کپ چه کوین‌ها یا توکن‌هایی را لیست می‌کند و رمزارز مورد نظر باید چه شرایطی برای لیست شدن در این وب سایت داشته باشد.

یک ارز دیجیتال برای لیست شدن در کوین مارکت کپ باید شرایط زیر را داشته باشد:

۱- رمزارز مورد نظر یا باید یک ارزدیجیتال اهرمی باشد، از تکنولوژی الگوریتم‌های اجماع یا دفاتر توزیع شده بهره‌مند باشد و قراردادهوشمند داشته باشد.

۲- باید یک وب‌سایت فعال و هم‌چنین یک جستجوگر بلاک (Block Explorer) داشته باشد.

۳- بصورت عمومی معامله شده باشد و حداقل در یک صرافی لیست با حجم معاملات قابل قبول لیست شده باشد.

۴- هم‌چنین باید اطلاعات پروژه و تیم پشت آن را به کوین مارکت کپ عرضه کند تا تحقیقات کامل توسط سایت انجام شود.

چه اطلاعاتی را میتوانیم از کوین مارکت کپ دریافت کنیم؟

اطلاعات قابل دستیابی در کوین مارکت کپ

آشنایی با عرضه‌های اولیه در Coinmarketcap

عرضه اولیه و ایردراپ‌ها

در کوین مارکت کپ با مراجعه به سربرگ Calendars و انتخاب گزینه‌ی ICO Calendar عرضه اولیه‌های پروژه‌های مختلف نمایش داده می‌شود و می‌توانیم برای شرکت در آن‌ها، به وب‌سایت خود رمزارز مراجعه کنیم که در بخش اطلاعات این صفحه نمایش داده شده است.

مطالعه وایت‌پیپر پروژه‌ها

برای مطالعه وایت‌پیپر رمزارزها چندراه وجود دارد. اولین راه مراجعه به وب‌سایت خود آلت‌ کوین موردنظر است. راه دیگری که بوسیله‌ی این سایت فراهم شده است، لینک‌دهی به وایت‌پیپر رمزارزهای مختلف در صفحه آن ارز در خود کوین مارکت کپ است.

آیا می‌توانیم از کوین مارکت کپ سیگنال خرید بگیریم؟

جواب این سوال منفی است. کوین مارکت کپ و هیچ سایت معتبر دیگری هرگز به کاربران خود سیگنال خرید یا فروش نمی‌دهد. کوین مارکت کپ یک پلتفرم بسیار خوب برای مطالعه درباره‌ی آلت کوین‌ها است و اطلاعاتی مانند تعداد کوین‌های در گردش و حجم بازار و … در مورد هر رمزارز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

لیست صرافی‌های برتر را چگونه مشاهده کنیم؟

لیست صرافی‌های برتر کوین مارکت کپ

برای مشاهده‌ی صرافی‌های برتر بازار ارزهای دیجیتال می‌توانیم با مراجعه به سربرگ Exchanges، در کوین مارکت کپ، لیست صرافی‌های برتر جهان را باتوجه به حجم بازار و معاملات روز قبل مشاهده نماییم. لیست صرافی‌‌های فیوچرز و صرافی‌های غیرمتمرکز هم به ترتیب با انتخاب Derivatives و DEX قابل مشاهده است.

از کجا میتوانیم اطلاعات رمزارزها را پیدا کنیم؟

با انتخاب آلت کوین‌های مختلف صفحه‌ای برای ما باز می‌شود که اطلاعات کاملی درباره‌ی ارز دیجیتال انتخابی به ما می‌دهد. برای مثال اطلاعاتی مانند تعداد کوین‌های در گردش (Circulating Supply)، تعداد کل عرضه (Max Supply)، تعداد کوین‌های عرضه شده تا امروز (Total Supply) حجم بازار آلت کوین، چارت آلت کوین و … در صفحه‌ی هر رمزارز قابل مشاهده است.

نحوه ایجاد واچ لیست در کوین مارکت کپ

برای اینکه آلت کوین‌های محبوب‌مان را در واچ‌لیست خود قرار دهیم، باید در قدم اول یک اکانت در کوین مارکت کپ بسازیم (اکانت‌های کوین مارکت کپ رایگان هستند). سپس با پیدا کردن ارز مورد نظر می‌توانیم با کلیک کردن روی ستاره‌ی توخالی کنار آن، ارز مورد نظر را به واچ لیست خودمان اضافه کنیم. هم‌چنین با رفتن به سربرگ Watchlist و انتخاب گزینه‌ی Add Coins هم می‌توان این کار را انجام داد.

جمع‌بندی

وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌هایی است که اهالی بازار کریپتوکارنسی تقریبا بصورت روزانه به‌ آن مراجعه می‌کنند. در این مقاله سعی کردیم تمام بخش‌های مهم و مورد نیاز این وب‌سایت را بصورت تخصصی به شما معرفی کنیم. در کل کار کردن با این پلتفرم خیلی ساده است و بعد از مدت کوتاهی می‌توانید به بخش‌های مختلف آن مسلط شوید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان
سوالات متداول:
کوین مارکت کپ چیست؟
کوین مارکت کپ یک پلتفرم تخصصی قیمت و اطلاعات ارزهای دیجیتال است
آیا می‌توانیم از کوین مارکت کپ سیگنال خرید بگیریم؟
جواب منفی است. هیچ سایت معتبری سیگنال عرضه نمی‌کند.
آیا امکان شخصی‌سازی در کوین مارکت کپ وجود دارد؟
بله. می‌توانید لیست ارزهای مورد درخواست خود را بصورت customize شده مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.