کوین بیس حساب کاربران روسی خود را مسدود نخواهد کرد

امتناع کوین بیس از مسدود سازی حساب کاربران روسی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

کوین‌بیس به طور رسمی اعلام کرد که برای هیچ کدام از تراکنش‌ها با آدرس‌های رمزنگاری روسی ممنوعیتی اعمال نخواهد کرد. مسدود شدن حساب‌های تمام کاربران روسی طرح پیشنهادی از طرف مقامات اوکراینی بود که البته با امتناع کوین بیس از مسدود سازی حساب کاربران روسی روبه‌رو شد. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

مقامات اوکراینی درخواستی مبنی بر مسدود سازی حساب تمامی کاربران روسی به کوین‌بیس ارائه دادند. سخنگوی کوین‌بیس نیز در پاسخ به این درخواست اعلام کرد که این پلتفرم ارز دیجیتال «ممنوعیت کلی» را علیه کاربران عادی روسی ایجاد نخواهد کرد. 

کدام صرافی‌ها حساب‌های کاربران روسی را مسدود کردند؟

تهاجم روسیه پس از شکست مذاکرات صلح بین مقامات روسیه و اوکراین، شدیدتر شد. همچنین ارتش روسیه تا ۴۰ مایلی Kyiv، پایتخت اوکراین، را محاصره کرده و Kharkiv به میدان جنگ کلیدی تبدیل شده است.

در این شرایط پس از درخواست معاون نخست‌وزیر اوکراین از صرافی‌های ارز دیجیتال برای «مسدود کردن کاربران عروسی»، بیشتر صرافی‌ها بیانیه‌هایی برای پاسخ به این درخواست منتشر کردند.

Binance  و Kraken در اعلامیه‌های خود بیان کردند که به هیچ وجه کاربران عادی روسی را مسدود نخواهند کرد.  بایننس در مصاحبه ای با CNBC توضیح داد که  تصمیم یکجانبه برای ممنوعیت دسترسی افراد به رمزارزشان را نادیده خواهد گرفت.

پس از اظهارات Binance  و Kraken نمایندگانی از کوین‌بیس، Coinberry و Kucoin اعلام کردند که در این مورد از بایننس و کراکن پیروی خواهند کرد.

سخنگوی Coinbase به Strachan گفت که درخواست برای ممنوعیت مشتریان روسی، نقض آزادی اقتصادی کاربران است.

 همچنین Coinbase در ایمیلی که به vice.com ارسال کرد، گفت:

در حال حاضر، ما ممنوعیتی برای تراکنش‌های Coinbase که از آدرس‌های روسی انجام می‌شوند، اعمال نمی‌کنیم. البته، ما به اجرای تمامی تحریم‌های اعمال‌شده، از جمله مسدود کردن حساب‌ها و تراکنش‌هایی که ممکن است شامل افراد یا نهادهای تحریم‌شده و پر خطر باشد، ادامه خواهیم داد.

سخنگوی Coinbase همچنین افزود:

وظیفه‌ی ما افزایش آزادی اقتصادی جهانی است. یک ممنوعیت یکجانبه آن هم روی کاربران عادی روسی، خود نقض این امر است. شهروندان روسی مسئول تجاوز دولت به همسایه دموکراتیک خود نیستند و نباید به خاطر آن مجازات شوند. ما همچنان هوشیارانه به ایفای نقش خود ادامه خواهیم داد.

علاوه بر اظهارات Coinbase در مورد وضعیت اوکراین، صرافی کانادایی Coinberry به vice.com گفت که:

کوین‎بیس قصد دارد تمام تلاش خود را برای محافظت از کاربران خود در برابر هر گونه تجاوز یا اقدام غیرقانونی که ممکن است حقوق آن‌ها را نقض کند به کار گیرد.

جانی لیو (Johnny Lyu)، مدیر عامل صرافی رمزارز Kucoin، همچنین به Strachan گفت که Kucoin پلتفرمی خنثی است و این صرافی از اقداماتی که تنش‌های ژئوپلیتیکی را افزایش می‌دهد پشتیبانی نمی‌کند.

Dmarket استارتاپ کریپتو اوکراین، علیه کاربران روسی اقدام می‌کند

با این حال شرکت‌هایی نیز بودند که حتی کاربران عادی روسی را نیز مسدود کردند. برای مثال Flexpool، هفته گذشته اعلام کرد که ماینرهای اتریوم روسی را مسدود کرده است.

صرافی رمزارز Kuna سه روز پیش تمام جفت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال را که به روبل روسیه وابسته بودند، از فهرست خارج کرد. علاوه بر این، پلتفرم توکن‌های غیرقابل تعویض اوکراینی (NFT) Dmarket علیه کاربران روسی اقدام کرد.

پلتفرم Dmarket در توییتی نوشت:

استارت‌آپ اوکراینی Dmarket به دلیل تهاجم به اوکراین همه روابط خود را با روسیه و بلاروس قطع می‌کند.  اکنون ثبت‌نام در این پلتفرم برای کاربران روسیه و بلاروس ممنوع است. همچنین حساب‌های کاربران این کشورها که قبلاً ثبت نام کرده بودند نیز مسدود شده است. همه دارایی‌ها در حساب‌های این کاربران باقی خواهد ماند، ولی دسترسی به آن‌ها در حال حاضر محدود است.

همچنین Dmarket اضافه کرد که روبل روسیه از پلتفرم حذف شده است.

منبع: bitcoin.com

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.