بانک مرکزی کانادا و دانشگاه MIT در پروژه پول دیجیتال ملی همکاری می‌کنند

همکاری بانک مرکزی کانادا و دانشگاه MIT در پروژه پول دیجیتال ملی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: بانک مرکزی کانادا قصد دارد برای انجام برخی تحقیقات روی CBDC (رمزارزهای اختصاصی بانک مرکزی) با یک دانشگاه بسیار معتبر یعنی موسسه فناوری ماساچوست آمریکا (MIT) همکاری کند. همکاری بانک مرکزی کانادا و دانشگاه MIT در پروژه پول دیجیتال ملی بخشی از برنامه توسعه ارزهای دیجیتال، فین تک و نحوه عملکرد CBDCها در کانادا است.

طبق اطلاعیه منتشر شده مبنی بر همکاری بانک مرکزی کانادا با دانشگاه MIT در زمینه ارز دیجیتال ملی، این بانک قرار است که در کنار تیم  DCI در آزمایشگاه MIT Media Labs فعالیت داشته باشد تا به بررسی نحوه‌ی تاثیر فناوری‌های پیشرفته‌ی  CBDCها بپردازد.

این همکاری طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۱۲ ماه به طول خواهد انجامید و تمرکز اصلی آن روی طراحی یک ارز دیجیتال، مختص بانک مرکزی است.

همچنین بانک مرکزی کانادا اعلام کرد که این پروژه بخشی از برنامه توسعه‌ی ارزهای دیجیتال، فین تک و نحوه عملکرد CBDCها در کشور کانادا است.

این بانک تاکید کرد که فعلا هیچ تصمیمی بر معرفی CBDC ندارد؛ اما اشاره داشت که پس از تکمیل این پروژه و دریافت داده‌های دقیق‌تر، برنامه خود برای انتشار رمزارز ملی را آپدیت خواهد کرد.

همکاری MIT DCI با دیگر بانک‌های مرکزی برای توسعه CBDC

این اولین همکاری MIT DCI با یک بانک برای تحقیق در حوزه CBDC نیست، چرا که این موسسه با بانک فدرال رزرو بوستون نیز در زمینه طراحی و راه‌اندازی CBDC همکاری داشته است. این پروژه همیلتون نام داشت و با تکیه بر دو اصل مهم شروع شد:

  1. استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT)
  2. پردازش تراکنش‌ها به صورت موازی در چندین رایانه، به جای تکیه بر یک سرور سفارش دهنده برای جلوگیری از هزینه مضاعف

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.