تعداد میلیاردرهای صنعت ارزهای دیجیتال افزایش قابل توجه‌ای داشته است

افزایش قابل توجه تعداد میلیاردرهای صنعت ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

در حال حاضر ۱۹ میلیاردر در لیست ثروتمندترین‌های کریپتو قرار دارند. با افزایش قابل توجه تعداد میلیاردرهای صنعت ارزهای دیجیتال ، ۷ میلیاردر جدید به جمع ثروتمندترین مدیران و بنیانگذاران صنعت ارز دیجیتال پیوسته و به لیست ثروتمندترین‌های کریپتو نیز اضافه خواهند شد. برای خواندن جزئیات این خبر با بیتستان همراه باشید.

افزایش قابل توجه تعداد میلیاردرهای صنعت ارزهای دیجیتال

فهرست میلیاردرهای کریپتو فوربس (Forbes crypto billionaires list) جدیدا به روزرسانی شده است. تعداد افرادی که ثروت زیادی از طریق دارایی‌های دیجیتال به دست آورده‌اند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اکنون در لیست نخبگان کریپتو (crypto elite) نام  ۱۹ میلیاردر ثبت شده است که امسال هفت نفر دیگر نیز به این لیست اضافه خواهند شد. این نشریه آخرین ثروتمندترین رمزارز خود را در ۵ آوریل ۲۰۲۱ منتشر کرده بود.

لیست ثروتمندترین‌های کریپتو

Changpeng Zhao ملقب به “CZ”، مدیر عامل و بنیانگذار بایننس، هنوز هم ثروتمندترین فرد صنعت ارز دیجیتال است. می‌توان گفت CZ ثروت خود را نسبتاً تازه به دست آورده است، با این حال، در حال حاضر ثروتمندترین فرد در لیست ثروتمندان کریپتو جهان است.

این مقاله، دارایی CZ را از ۹۶ میلیارد دلار در سال گذشته به ۶۵ میلیارد دلار کاهش داده است. با این حال، با کمتر شدن دارایی، CZ هنوز هم ثروتمندترین فرد این صنعت است.

سام بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، بنیانگذار و مدیر عامل FTX، با ثروت خالص ۲۴ میلیارد دلاری، جایگاه دوم را پس از “CZ” به دست آورده است. به او لقب «رابین هود کریپتو» داده‌اند، زیرا او بارها اعلام کرده است که می‌خواهد اکثریت این ثروت را به نیازمندان اهدا کند. اما با ۲۴ میلیارد دلاری که در اختیار دارد، واضح است که او هنوز این ثروت را اهدا نکرده.

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل و بنیانگذار Coinbase با ۶٫۶ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد.

کریس لارسن (Chris Larsen) از Ripple و دوقلوهای Winklevoss از Gemini با حدود ۴ میلیارد دلار نیز در این لیست هستند.

تازه واردان به لیست میلیاردرهای رمزنگاری شامل یکی از بنیانگذاران و مدیر فناوری FTX، گری وانگ (Gary Wang)، با دارایی خالص ۵٫۶ میلیارد دلاری از ۱۶ درصد سهام شرکت است.

نیکیل ویسواناتان (Nikil Viswanathan) و جوزف لاو (Joseph Lau)، بنیانگذاران بلاک‌چین و شرکت Web3 Alchemy، هستند. بر اساس گزارشات اخیر، این زوج هر کدام ۲.۴ میلیارد دلار دارایی خالص دارند که این مقدار دارایی آن‌ها را در رتبه یازدهم قرار می‌دهد.

دوین فینزر (Devin Finzer) و الکس آتاالله (lex Atallah)، بنیانگذاران OpenSea NFT Marketplace نیز تازه واردان در فهرست ثروتمندان ارز دیجیتال امسال با ارزش خالص تخمینی ۲.۲ میلیارد دلار هستند.

نام چندین فرد جدید دیگر نیز در این لیست وجود دارد. از جمله این افراد سونگ چی هیونگ (Song Chi-hyung)، موسس صرافی Upbit کره جنوبی، که بنا به گزارشات ۳٫۷ میلیارد دلار ثروت دارد و یا معاون اجرایی Dunamu کره جنوبی، کیم هیونگ-نیون (Kim Hyoung-nyon)، که حدود ۱۳ درصد از سهام Upbit را در اختیار دارد که به او ۱٫۹ میلیارد دلار دارایی خالص می‌دهد.

مایکل سیلر ( Michael Saylor) از بنیانگذاران MicroStrategy با ثروت خالص ۱٫۶ میلیارد دلار، در لیست به عنوان میلیاردر ارز دیجیتال باقی مانده است. سهام شرکت وی در دو سال گذشته به دنبال یک سرمایه‌گذاری بزرگ روی بیت‌کوین که نتیجه‌بخش هم بود، چهار برابر شده است.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.