سرمایه‌گذاران چه کشورهایی بیشترین سود را از رمزارزها برده‌اند؟

سود ۴۷ میلیارد دلاری سرمایه گذاران آمریکایی در دنیای رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

بیتستان: طبق گزارش Chainalysis سرمایه‌گذاران آمریکایی در سال ۲۰۲۱، بیش از ۴۷ میلیارد دلار سود در بازار ارزهای دیجیتال کسب کرده‌اند. سود ۴۷ میلیارد دلاری سرمایه گذاران آمریکایی در بازار رمزارزها تقریبا ۶ برابر سود کشورهای دیگر مثل انگلستان است.

طبق گزارش Chainalysis، سرمایه گذاران آمریکایی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۷ میلیارد دلار سود کسب کردند. سود سرمایه‌گذاران آمریکایی از این حوزه تقریبا ۶ برابر سود سرمایه‌گذاران بریتانیایی است. پس از ایالات متحده، بریتانیا با ۸/۱ میلیارد دلار و آلمان با ۵/۸ میلیارد دلار قرار دارند.

سود ۴۷ میلیارد دلاری سرمایه گذاران آمریکایی در دنیای رمزارزها

این گزارش در حالی منتشر شده که موج پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال همچنان در حال افزایش است. در حال حاضر ایالات متحده رشد قابل توجهی در پذیرش ارزهای دیجیتال داشته؛ چرا که کل سود کاربران آمریکایی از ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ از ۸/۱ میلیارد به ۴۶/۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

عملکرد دیگر کشورها در بازار ارزهای دیجیتال

در این گزارش به وضوح مشخص است که اقتصاد بازار ارزهای دیجیتال در برخی از کشورها در مقایسه با اقتصاد سنتی عملکرد بهتری داشته. به عنوان مثال، کشور ترکیه از نظر تولید ناخالص داخلی در رتبه ۱۱ جهانی قرار دارد، اما از نظر کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال به رتبه ششم رسیده است.

در مقابل چین یکی از کشورهای بزرگی بود که دستاوردهای عظیمی در صنعت ارزهای دیجیتال نداشت. در سال ۲۰۲۱، کل سود  کاربران چینی به ۵/۱ میلیارد دلار رسیده که به نسبت سال ۲۰۲۰ حدود ۱/۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در این حوزه چنین رشدی واقعا چشمگیر است.

همچنین جالب است بدانید که رشد اتریوم (ETH) باعث شد سرمایه گذاران ETH در سراسر جهان در مجموع ۷۶/۳ میلیارد دلار سود کسب کنند و بیت‌کوین (BTC) را به عنوان بزرگ‌ترین دارایی دیجیتالی در سال ۲۰۲۱ شکست دهند.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.