پس از اعلام دستور حمله از سمت پوتین علیه اوکراین، بازار کریپتو سقوط کرد

سقوط بازار کریپتو پس از اعلان جنگ روسیه علیه اوکراین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۵ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: بازار ارزهای دیجیتال درست پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین به شدت سیر نزولی پیدا کرد. سقوط بازار کریپتو پس از اعلان جنگ روسیه علیه اوکراین موجب شد که بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار کریپتو، بیش از 7/8 درصد افت کند و در محدوده قیمتی 34/7 هزار دلار معامله شود. آلت‌کوین‌های اصلی بازار نیز افت شدید قیمت داشتند.

به دنبال دستور پوتین برای حمله ارتش روسیه به اوکراین، بازار ارزهای دیجیتال با افت شدید قیمت مواجه شد و سقوط کرد. به عنوان مثال، بزرگ‌ترین رمزارز بازار بیش از 7/8 درصد افت قیمت ثبت کرد. روند نزولی بیت‌کوین روی دیگر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP) و کاردانو (ADA) نیز تاثیر گذاشته است.

به گونه‌ای که اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ (از نظر ارزش بازار)، بیش از 9/5 درصد در 24 ساعت گذشته سقوط کرده است. این رمزارز در حال حاضر در قیمت حدودی 2,376 دلار معامله می‌شود.

به گزارش رسانه آنلاین Outlook و به نقل از Gaurav Dahake، مدیرعامل و موسس Bitbns گفته که:

فشار ژئوپلیتیکی و وقوع یک جنگ احتمالی، موجب افزایش سطوح نوسانات در بازارها شده است. در این وضعیت سیگنال‌های صعودی بسیار ضعیف ارزیابی می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز و فایننشال تایمز، پوتین روز پنجشنبه به وقت محلی در منطقه دنباس اوکراین، شروع عملیات نظامی را اعلام کرد و از نیروهای کیف خواست تا تسلیم شوند. بر اساس گزارش‌ها، صدای چندین انفجار در کیف (پایتخت اوکراین) نیز شنیده شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حملات روسیه را محکوم و مدعی شد که روسیه را مسئول مشکلات به وجود آمده خواهد دانست.

اوکران و بیت‌کوین در بحبوبه تنش‌های نظامی:

قبل از تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین، این کشور بیت‌کوین را به عنوان یک ارز قانونی تایید کرده بود. جالب است بدانید که برخی از سازمان‌ها گزارش داده‌اند که کشور اوکراین مورد حمایت برخی از موسسات و کشورها از طریق ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

کشور آمریکا نیز در واکنش به ادعاهای روسیه برای تحت حاکمیت داشتن دو منطقه جدایی طلب اوکراین یعنی دنباس و منطقه لوهانسک، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه این کشور آغاز کرد. برخی از تحلیلگران معتقدند که با آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا، روسیه مجبور خواهد شد که به ارزهای دیجیتال روی بیاورد و این نوع دارایی‌ها را به رسمت بشناسد.

در نظر داشته باشید که قیمت بیت‌کوین پس از شروع تحریم‌های ایالات متحده علیه روسیه، افزایش یافته است.

منبع: blockchain

بیت کوین اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.