مدیر اجرایی وزارت خزانه داری آمریکا در مورد رمزارزها دیدگاه مثبتی دارد

صحبت های مدیر اجرایی وزارت خزانه داری آمریکا در مورد رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ آبان ۱۴۰۰

معاون کهنه کار وزیر خزانه‌داری آمریکا (Wally Adeyemo) از اینکه رشد ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین (BTC) تهدیدی برای سلطه دلار آمریکا خواهند بود، آشفته نیست. برای اطلاع از صحبت های مدیر اجرایی وزارت خزانه داری آمریکا در مورد رمزارزها با بیتستان همراه باشید.

صحبت های مدیر اجرایی وزارت خزانه داری آمریکا در مورد رمزارزها

آدیمو خوشبین است که مسیر فعلی اقتصاد ایالات متحده از طریق امضای لایحه زیرساخت ارزهای دیجیتال به حفظ سلطه دلار کمک خواهد کرد. وی گفت:

رشد اقتصاد ما، فرصتی برای اقتصاد جهانی است تا رشد کند. حتی با این رشد، دلار نیز ارز غالب در جهان باقی خواهد ماند.

مدیر اجرایی وزارت خزانه داری می‌گوید با وجود مزایای بالقوه ارزهای دیجیتال، برخی از خطرات موجود به پذیرش و استفاده از آن‌ها مانع خواهند شد. با این حال، او معتقد است که می‌توان با همکاری قانون گذاران سایر کشورها برای کاهش شانس استفاده از ارزهای دیجیتال در معاملات غیرقانونی، این خطرات را کاهش داد.

ما می‌دانیم دارایی‌های دیجیتال این قابلیت را دارند که توسط کسانی که می‌خواهند به‌طور غیرقانونی پول را بدون این که رصد شود از طریق سیستم جابه‌جا کنند، استفاده شود.

اما ما فکر می‌کنیم که در نهایت با همکاری کشورهای سراسر جهان، می‌توانیم با درخواست از سازندگان دارایی‌های دیجیتال جهت رعایت دقیق‌تر قوانین مربوطه مبارزه با پولشویی، این خطر را برطرف کنیم.

ECB خواستار تنظیم مقررات فوری برای استیبل کوین‌ها شد

برای مشاهده و خواندن خبر کلیک کنید

یکی دیگر از تهدیدهای اصلی استفاده از ارزهای دیجیتال، که به گفته Adeyemo، شامل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) هم می‌شود، دور زدن تحریم‌های وضع شده توسط دولت آمریکا است.

طبق گزارش صندوق بین المللی پول (IMF)، حدود ۱۱۰ اقتصاد به طور فعال در حال توسعه CBDC هستند که روسیه نیز در میان این کشورها قرار دارد. در واقع، کرملین اعلام کرده که قصد دارد یک پروسه آزمایشی برای روبل دیجیتال خود در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کند، پس از آن تصمیم خواهد گرفت که آیا شکل جدید پول ملی خود را به طور رسمی راه‌اندازی کند یا خیر.

اما آدیمو خاطرنشان کرد که حتی اگر روبل دیجیتال یا سایر ارزهای دیجیتال به وجود آیند، هنوز می‌توان تحریم‌ها را بر اقتصاد کشورهای تحت تحریم آمریکا اثر گذار کرد، زیرا اقتصاد جهانی به هم مرتبط است.

منبع: blockchain

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.