گزارش روزانه بازار رمزارزها (۲۹ بهمن ۱۴۰۰)

گزارش روزانه بازار رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

ریزش‌های دو روز اخیر بیت کوین دیروز شتاب بیشتری گرفت و قیمت این رمزارز دیجیتال تنها در یک روز نزیدک به ۹ درصد کاهش داشت. اما دلایل تکنیکالی و فاندامنتالی این ریزش‌ اخیر چیست؟ در ادامه به تحلیل تکنیکال بیت کوین خواهیم پرداخت.

شایان ذکر است که حجم بازار ارزهای دیجیتال با ریزش‌ اخیر بیت کوین، از مرز ۲ تریلیون دلار به حدود ۱.۸ تریلیون رسید. هم‌چنین حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته این بازار حدود ۸۵ میلیارد دلار بوده است. سلطه (Dominance) بیت کوین حدود ۴۱.۵ درصد از حجم کل بازار ارزهای دیجیتال است.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

شاخص ترس و طمع (Fear & Greed) بازار ارزهای دیجیتال بعد از ریزش روز گذشته بیت کوین،‌ امروز به عدد ۳۰ رسیده است. این شاخص روز گذشته روی عدد ۵۲ قرار داشت. 

شاخص ترس و طمع از محدوده‌ی خنثی (Neutral) در روز گذشته،‌ امروز در محدوده‌ی ترس (Fear) قرار دارد. کاهش چشمگیر این شاخص سیگنالی مبنی بر امکان ریزش‌های بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در تحلیل تکنیکال بیت کوین که دیروز در سایت منتشر کردیم، گفتیم بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته در حال برخورد به خط روند صعودی است و حمایت قوی‌ای در این محدوده ندارد بنابراین احتمال ریزش‌ وجود دارد. دقیقا همین اتفاق افتاد و قیمت این ارز دیجیتال از حدود ۴۴,۳۰۰ دلار امروز به ۴۰هزار دلار رسیده است.

با ریزش روز گذشته بیت کوین هم‌چنین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) را به سمت پایین شکست. بنابراین در حال حاضر بیت کوین برای بازیابی قیمت یک مانع دیگر یعنی EMA را سد راه خود دارد.

البته هنوز قیمت زیر EMA تثبیت نشده است و امکان برگشت روند هم وجود دارد. بهترین اتفاق این است که بیت کوین دوباره به عدد ۴۲هزار دلار برگردد و دوباره در این محدوده کف‌سازی کند. در غیر ایننصورت اگر شاهد کندل تثبیتی زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باشیم، احتمال ریزش‌های بیشتر تا محدوده قیمتی ۳۹هزار دلار هم وجود دارد.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • اوکراین که هنوز تاحدودی درگیر خطر حمله‌ی روسیه است، به تازگی اعلام کرده است قصد دارد ارزهای دیجیتال را قانونی کند. قانونی شدن بیشتر ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف در سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.
  • توییتر که جزو اولین رسانه‌های اجتماعی است که در جهت پذیرش بیشتر رمزارزها تلاش می‌کند، به تازگی امکان پاداش دادن با اتریوم را در این شبکه اجتماعی فراهم آورده است.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

 

رمزارزهای برتر روز

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.