گزارش روزانه بازار رمزارزها (13 بهمن 1400)

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

پس از رشد 4 درصدی بیت کوین در روز گذشته، امروز بیت کوین روز خود را با ریزشی بیش از یک درصد آغاز کرد و در حالی که روز گذشته به قیمت بیش از 39 هزار دلار رسیده بود، در حال حاضر با قیمت 38400 دلار معامله می شود.

سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار، با ریزشی جزئی در مرز 41% از حجم کل بازار قرار دارد. هم چنین اتریوم (دومین رمزارز برتر بازار پس از بیت کوین)  حدود 18.6 درصد Dominance بازار را در دست دارد.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

امروز هم مانند هفته‌های پیش، بازار ارزهای دیجیتال در ترس فرو رفته است و شاخص ترس و طمع امروز عدد 28 را نشان می دهد که نمایانگر ترس حاکم بازار است. هفته های پیش با ریزش‌های ویرانگر بیت کوین، این شاخص حتی به زیر عدد 20 هم رسید که نشانگر ترس شدید (Extreme Fear) سرمایه گذاران بود.

حال و هوای این هفته ی بازار کمی از ترس هفته های پیش بیرون آمده است. هم چنین یک کندل هفتگی صعودی هم در چارت هفتگی بیت کوین قابل مشاهده است، در زمان نگارش این مقاله 4 روز تا بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین باقی مانده است. باید دید که کندل هفتگی بیت کوین در چه قیمتی بسته می شود و آیا بازار قادر خواهد بود در این هفته اطمینان سرمایه گذاران را بار دیگر به خود جلب کند؟

در ادامه، تحلیل تکنیکال بیت کوین را با هم مرور خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه (با استفاده از خطوط روند):

تحلیل تکنیکال روزانه بیت کوین

پس از ریزش های شدید هفته های پیش، رشدهای اخیر بیت کوین را می توان واکنشی به خط روند صعودی بیت کوین که در چارت بالا قابل مشاهده است، دانست. 

در صورتی که بیت کوین مقاومت 40 هزار دلار را رد کند می توان انتظار داشت که شاهد یک رشد پایدار در بیت کوین باشیم در غیر اینصورت و در صورت ریزش بازار مقصد بعدی بیت کوین بار دیگر خط روند صعودی آن خواهد بود؛ در آنصورت باید ببینیم که واکنش بعدی بیت کوین به این خط لمس شده چیست؟ در صورت شکست این خط روند بیت کوین به حمایت پیوتی 34هزار دلار حمله خواهد کرد.

آلت کوین ها نیز امروز با ریزش بیت کوین، ریزش هایی جزئی را تجربه کردند. در این بین ارزهای  UNUS SED LEO , Quant به ترتیب رشدهایی 13 و 10 درصدی را تجربه کردند و ارزهای Loopring , Flow نیز با ریزش های به ترتیب 7.80 و 7.20 درصدی بیشترین ریزش را داشته اند.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

از اخیار مهم این روزها می توان به همکاری بنیان گذار اتریوم – دومین ارز برتر بازار پس  از بیت کوین- با بنیاد دوج کوین اشاره کرد. وی بعنوان مشاور این بنیاد همراه با بنیان گذار دوج کوین، بیلی مارکوس و جارد برچال که نماینده ی حقوقی بزرگترین هولدر این میم کوین یعنی ایلان ماسک است همکاری می‌کند.

هم چنین جک دورسی بنیان گذار و مدیرعامل پیشین توییتر، که از طرفداران پر و پا قرص ارزهای دیجیتال علی الخصوص بیت کوین است، درباره‌ی پروژه‌ی متوقف شده‌ی شرکت متا – فیسبوک سابق – یعنی رمز ارز Diem اظهاراتی کرده است که با حواشی همراه بوده است. به نظر او، این شرکت باید تمرکز خود را بجای عرضه‌ی یک کوین جدید، روی دسترس پذیرتر کردن هرچه بیشتر بیت کوین برای تمام مردم بگذارد.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند بازار ارز دیجیتال

 

بیت کوین اتریوم اتریوم کلاسیک
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.