گزارش روزانه بازار رمزارزها (۸ اسفند ۱۴۰۰)

گزارش روزانه بازار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۰

قیمت بیت کوین امروز تفاوت معناداری نسبت به روز قبل نداشته است و در حدود ۳۹,۳۰۰ دلار معامله می‌شود. البته ریزش‌ها امروز قیمت را به ۳۸,۳۰۰ دلار هم رساند اما بعد از آن یک بازیابی محدود را تا ۳۹هزار دلار تجربه کرده است.

سلطه (Dominance) بیت کوین حدود ۴۱.۸ درصد از کل بازار است. حجم کل بازار امروز به ۱.۷۷ تریلیون دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته کمی افزایش داشته است. حجم معاملات ۲۴ساعت اخیر هم در حدود ۶۴میلیارد دلار است. آلت کوین‌ها هم مانند بیت کوین در یک محدوده‌ در حال نوسان هستند. در این بین رمزارز LUNA از هفته‌ی گذشته ۵۷ درصد رشد داشته است.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها

بااینکه ریزش‌های شدید قیمت فعلا متوقف شده‌اند اما هنوز شاخص ترس بازیابی نشده است. شاخص ترس و طمع امروز عدد ۲۶ را نشان می‌دهد که مانند روز قبل است. اما خود چارت بیت کوین در چه وضعیتی قرار دارد؟ در ادامه به تحلیل تکنیکال بیت کوین می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بااستفاده از فیبوناچی، متوجه می‌شویم که سطح ۸۸درصد آن بود که باعث توقف ریزش‌های اخیر و رشد دوباره قیمت شد. در حال حاضر همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، قیمت با برخورد به سطح ۳۸.۲ درصد ریزش کرده است.

اگر قیمت بتواند خودش را به بالای سطح ۳۸.۲ درصد برساند و تثبیت شود، می‌توانیم انتظار رشد بیشتر تا سطح فیبوناچی بعدی را هم داشته باشیم. در صورت تثبیت بالای این محدوده در واقه مقاومت ۴۰هزار دلاری هم شکسته شده است.

اما برعکس، اگر شتاب ریزش‌ها دوباره بیشتر شود سطح ۶۱.۸ درصد نزدیک‌ترین حمایت بیت کوین است و بعد از آن محدوده ۷۸.۶ درصد وجود دارد که سطح بسیار قوی‌تری نسبت به ۶۱.۸ است. سطح ۸۸ درصد هم بعد از این سطوح قرار دارد و در صورت شکسته شدن آن قیمت می‌تواند به ۳۲۹۰۰ دلار هم برسد که یک حمایت استاتیک قوی برای بیت کوین است.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • بانک جهانی قصد دارد روسیه را از معاملات سوئیفت حذف کند. البته در این ظرایط جنگ برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که این کار ممکن است منجر به شعله‌ور شدن بیشتر آتش جنگ در اوکراین شود.
  • بسیاری از شبکه‌های اجتماعی کشور روسیه را از خدمات خود محروم کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند فیسبوک و امروز هم گوگل و یوتیوب که امکان کسب درآمد به کاربرانی که از آی‌پی روسیه استفاده می‌کنند را غیرفعال کرده است.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند امروز بازار کریپتوکارنسی

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.