گزارش روزانه بازار رمزارزها (14 بهمن 1400)

تحلیل تکنیکال بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها در تاریخ ۱4 بهمن ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

ریزش بیت کوین و بازار رمز ارزها امروز و روز گذشته شتاب بیشتری گرفت و در حال حاضر در محدوده ی قیمتی ۳۶۷۰۰ دلار معامله می شود. این درحالی است که روز گذشته بیت کوین در قیمت ۳۸۵۰۰ دلار قرار داشت؛ یعنی بیش از ۵ درصد بالاتر از قیمت معامله‌ی فعلی خود. با بیتستان همراه باشید تا حرکات آینده‌ی بازار رمزارزها را از دست ندهید.

امروز درحالی که بیت کوین و سایر رمزارزها ریزش‌های سنگینی را تجربه کرده اند اما همچنان سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار، کمی بالاتر از عدد ۴۱ درصد قرار دارد. هم چنین اتریوم -دومین ارز دیجیتال محبوب بازار پس از بیت کوین- با سلطه‌ی ۱۸.۵ درصدی خود بر بازار، مقام بعدی را در دست دارد. 

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بیت کوین امروز هم بار دیگر سرمایه‌گذاران را در ترس شدید فرو برد. شاخص ترس و طمع بیت کوین و بازار رمزارزها، امروز به عدد ۲۰ رسید که نشان‌ دهنده‌ی ترس شدید سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال است. در چندهفته‌ی اخیر ،بعلت ریزش‌های شدید بازار، سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال میان شاخص ترس (Fear) و ترس شدید (Extreme Fear) در نوسان بوده‌اند.

در ادامه، تحلیل تکنیکال بیت کوین را با هم مرور خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه (شتاب بازار):

تحلیل تکنیکال بیت کوین

همانطور که در چارت بوضوح قابل مشاهده است از اواخر آبان ماه که موج اصلاحی بیت کوین شروع شد، شتاب اصلاح‌ها بسیار شدید بود، که همین امر باعث ترس فراگیر در میان سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال بوده است. ممنتوم یا شتاب بازار اصطلاحی‌ست که برای نشان دادن سرعت رشد و ریزش یک بازار بکار می رود. در چارت بیت کوین هم شتاب نزولی بازار قابل ملاحظه هست.

موج اصلاحی بیت کوین این بار شتابی سریع گرفته است و چیزی که از زمان اصلاح‌ها شاهدش بودیم تمایل بیت کوین به ریزش قیمت هست تا رشد قیمت زیرا همانطور که می بینیم نصف رشدی را که بیت کوین در ۱۲روز اخیر داشته را در دو کندل نزولی براحتی بازگشته است. بعبارت دیگر رشدهای بیت کوین بسیار آهسته و خسته‌کننده شده اما ریزش‌ها شدید و ویرانگر. در صورتی که این رمزارز بتواند کندل‌های صعودی بهتری را در روزهای آینده‌ی بازار تجربه کند، می‌توان یک تصویر مثبت‌تر از آینده‌ی کوتاه مدت بیت کوین متصور شد.

آلت کوین ها نیز امروز با ریزش بیت کوین، ریزش های شدیدی را تجربه کردند. در این بین ارز Quant با رشد ۳۰درصدی نسبت به قیمت روزگذشته‌ی خود، از معدود آلت کوین‌هایی‌ست که نسبت به ریزش‌های بیت کوین در امان مانده اما سایر آلت کوین‌ها با تاثیر اهرمی از بیت کوین ریزش‌های قابل توجهی داشته‌اند.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

یک پلتفرم غیرمتمرکز ارزهای دیجتال به نام Wormhole، هدف حمله‌ی هکرها قرار گرفت. این شبکه که یک پل ارتباطی بین بلاک‌چین اتریوم و سولانا است درحالی که مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفت شاهد سرقتی تاریخی به قیمت 321 میلیون دلار بود.

ریزش‌های اخیر بیت کوین که بسیاری از سرمایه‌گذاران عادی را در ترس شدید فرو برده است، در عین حال فرصت‌های خرید سنگینی را برای شرکت‌های بزرگ فراهم کرده است از جمله کمپانی نام‌دار مایکرواستراتژی که ۶۶۰ بیت کوین به ارزش ۲۵ میلیون دلار خریداری کرده است. این شرکت که یک کمپانی فعال در حوزه سرمایه‌گذاری است ۶۶۰ بیت کوین معادل ۲۵ میلیون دلار با میانگین قیمتی ۳۷۸۶۵ دلار خریداری کرده است.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند بازار

 

 

بیت کوین اتریوم سولانا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.