گزارش روزانه بازار رمزارزها (16 بهمن 1400)

تحلیل روزانه بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها در تاریخ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

بیت کوین پس از چندهفته‌ی پرتلاطم، بالاخره یک حرکت صعودی جذاب را آغاز کرد و جان تازه‌ای به بازار ارز دیجیتال داد. بیت کوین امروز با رشدی بیش از ۱۰ درصد، در قیمت ۴۱,۵۰۰دلار معامله می‌شود. حجم بازار نیز به امروز به عدد ۱,۹۰۳,۸۴۷,۰۶۸,۵۰۰ تریلیون دلار رسیده است. سلطه (Dominance) بیت کوین امروز به ۴۱/۳ درصد رسیده است.
بازار آلت کوین‌ها نیز با تاثیر از حرکت صعودی بیت کوین، سبز پوش شد. آلت کوین‌ها رشدهای جذابی را آغاز کرده اند. آیا آلت سیزن دیگری فرا رسیده است؟ با بیتستان همراه باشید تا تحرکات بازار رمزارزها را از دست ندهید.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

در حالیکه روزهای گذشته بازار رمزارزها در ترس شدید فرو رفته بود، امروز با رشد شاخص ترس و طمع بازار ارز دیجیتال، شاهد رشد این شاخص نیز هستیم. این شاخص امروز روی عدد ۳۳ قرار دارد. هرچند رشد روزگذشته‌ی بیت کوین رشد قابل‌توجهی بوده است اما شاخص هنوز روی ترس است. باید دید که آیا در روزهای آینده شاخص هم رشد خواهد داشت؟

در ادامه، تحلیل تکنیکال بیت کوین را با هم مرور خواهیم کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه (کانال‌ روزانه بیت کوین):

تحلیل تکنیکال بیت کوین

همانطور که در چارت بیت کوین قابل مشاهده است، رشد بیت کوین بعد از برخورد به کف کانال صعودی واکنش نشان داد و یک رشد نزدیک به ۱۰ درصدی را تجربه کرد. بیت کوین درحال حاضر روی قیمت ۴۱۵۰۰ معامله می شود یعنی توانسته است سقف ۴۰هزار دلار را بشکند. اما شکست این سقف را هنوز نمی‌توان یک شکست واقعی بشمار آورد. در صورتی که کندل‌های آینده بیت کوین بالاتر از این عدد بسته شوند یعنی شکست واقعی بوده است. در غیر اینصورت ممکن است بیت کوین دوباره به کف کانال برخورد کند. در صورت رشد بیشتر بیت کوین و محقق شدن شکست واقعی، مقصد بعدی بیت کوین میانه‌ی کانال خواهد بود.

آلت کوین‌ها با تاثیر اهرمی از رشد بیت کوین رشدهای خوبی را تجربه کرده‌اند. ارزهای Gala، SandBox، Theta رشدهای به ترتیب ۳۰ و ۲۰ و ۱۸ درصدی داشته‌اند. سایر آلت کوین‌های مطرح بازار نیز سبزپوش شده‌اند.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • دولت ژاپن قصد دارد قوانین لیست کردن رمزارزهای جدید را در صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال داخلی تسهیل کند. درحال حاضر برای لیست کردن ارزهای مختلف، صرافی‌های بازار ارز دیجیتال ژاپن باید مراحل اداری و قوانین سختگیرانه‌ای را از سر بگذرانند.
  • با بازگشت بیت کوین به کانال ۴۰ هزار دلاری بیش از ۵۰ میلیون دلار از معاملات شورت (Short) بازار لیکوئید شدند. بازار ارز دیجیتال بازاری دو طرفه است که معامله‌گران می‌توانند از رشد و نزول قیمت کسب سود کنند. معاملات شورت (Short)، که فروش هم نامیده می‌شوند معامله‌گران روی ریزش بیت کوین و سایررمزارزها معامله می‌کنند.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای دیجیتال برتر روز

بیت کوین تتا
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.