گزارش روزانه بازار رمزارزها (19 بهمن 1400)

گزارش بازار رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

بعد از ماه‌ها این هفته بالاخره بیت کوین یک هفته‌ی صعودی بسیار جذاب را تجربه کرد. برخلاف انتظار بسیاری از تحلیلگران، بیت کوین توانست با حرکات صعودی خود در این هفته، تریگر نزولی روزانه را هم بشکند و بالاتر از محدوده‌ی مقاومتی ۴۰ هزار دلاری، به تثبیت برسد. اما آیا این رشد دائمی خواهد بود یا ریزش‌های ویران‌کننده‌ی دیگری هم در راه است؟ با بیتستان در این گزارش همراه باشید.

با رشد بیت کوین حجم بازار با یک روند تصاعدی رو به افزایش است و شاهد سرازیر شدن دوباره سرمایه به بازار ارزهای دیجیتال هستیم. حجم بازار در این روزها به بیش از ۲ تریلیون دلار رسیده است و سلطه (Dominance) هم ۴۱.۵ درصد از بازار را در دست دارد. اتریوم (دومین رمزارز برتر بازار) با سلطه‌ی ۱۸.۶ درصدی روی بازار در مرتبه‌ی بعد قرار دارد.

آلت کوین‌ها با تاثیر از حرکات صعودی بیت کوین، رشدهای خوبی را تجربه کرده و سودهای جذابی به سرمایه‌گذاران‌شان داده‌اند. در این بین رمزارز کهنه‌کار XRP توانست از ارزهای برتری مثل کاردانو و سولانا هم پیشی گرفته و یک رشد ۲۰ درصدی را در روز گذشته تجربه کند. سایر ارزهای برتر بازار نیز سودده بوده‌اند.

شاخص ترس و طمع Fear & Greed

شاخص ترس و طمع رمزارزها

در حالی که هفته‌ی گذشته بازار رمزارزها در ترس شدید فرو رفته بود، امروز شاخص ترس و طمع عدد ۴۸ را نشان می‌دهد و از محدوده‌ی ترس (Fear) گذشته و شاخص خنثی (Neutral) را نشان می‌دهد. بنابراین تغییر احساسات بازار رمزارزها به خوبی قابل تشخیص است.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم روزانه:

تحلیل روزانه بیت کوین

در تایم فریم روزانه بیت کوین با شکستن محدوده‌ مقاومتی پیوتی/روانی ۴۰ هزار دلار، در حال حاضر روی قیمت ۴۴۶۰۰ دلار معامله می‌شود. بااینکه بالاتر از این محدوده‌ شاهد کندل تثبیتی روزانه هم بوده‌ایم ولی تا هنگامی که شاهد یک پول‌بک روی این محدوده نباشیم نمی‌توانیم این محدوده را بصورت قطعی یک محدوده حمایتی بدانیم.

شتاب رشد بیت کوین در این روزها بسیار خوب بوده است و در صورتی که پول‌بک با شتاب آرام روی این محدوده اتفاق بیفتد، می‌توانیم انتظار تبدیل شدن این محدوده‌ مقاومتی سابق به یک حمایت خوب برای بیت کوین را داشته باشیم.

در غیراینصورت اگر شاهد ریزش پر شتاب بیت کوین از قیمت فعلی باشیم باز هم امکان از دست رفتن ۴۰ هزار دلار وجود خواهد داشت. در صورت وقوع این سناریو، احتمال محدوده‌ی حمایتی ضعیف ۳۶ هزار دلار بتواند مقصد بعدی بیت کوین باشد.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار ارز دیجیتال

بعد از ماه‌ها صبر بالاخره اپلیکیشن CashApp شبکه لایتینگ (Lighting Network) را راه‌اندازی کرد. این اپلیکشین به کاربران اجازه می‌دهد برای دوستان یا برای پرداخت‌های خودشان از رمز ارز بیت کوین استفاده کنند. هم‌چنین تیم CashApp در توییتی از این شبکه بعنوان سریع‌ترین شبکه انتقال بیت کوین نام برده که تراکنش‌های آن رایگان است.

میم‌کوین دوج کوین قصد دارد با تبدیل شدن به یک توکن پرداختی، تغییراتی در سازوکارهای خود ایجاد کند. این میم‌کوین محبوب قرار است با تبدیل شدن به یک توکن پرداختی با قیمت ثابت به رقابت با توکن‌های پرداختی مانند تتر بپردازد با این مزیت که هزینه‌های تراکنش‌ دوج‌کوین بسیار کمتر خواهد بود.

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای برتر روز

 

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

بیت کوین دوج کوین ریپل
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.