گزارش روزانه بازار رمزارزها (۱۰ اسفند ۱۴۰۰)

خرید پالیگان و چین‌لینک توسط دو نهنگ بزرگ اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

بیت  کوین تنها در روز گذشته بیش از ۱۷ درصد رشد کرد و همه سرمایه‌گذاران را شوکه کرد. در حال حاضر قیمت بیت کوین ۴۳,۵۰۰ دلار است. این درحالی است که روز گذشته بیت کوین حتی در قیمت ۳۷,۱۵۰ دلار هم معامله شد. در ادامه به تحلیل تکنیکال چارت بیت کوین خواهیم پرداخت.

امروز سلطه (Dominance) بیت کوین ۴۳ درصد از حجم کل بازار رمزارزها را در دست دارد و حجم بازار (market cap) رمزارزها با بیش از ۱۰ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در حدود ۱.۹۲ تریلیون دلار محاسبه شده است. حجم معاملات ۲۴ ساعت اخیر هم افزایش چشمگیری داشته و به حدود ۱۱۱ میلیارد دلار رسیده است.

با رشد قیمت بیت کوین اکثر آلت کوین‌ها هم صعودی بوده‌اند و رشدهای بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند. در این بین رمز ارز LUNA از هفته‌ی گذشته تا به امروز نزدیک به ۸۰ درصد رشد داشته است.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع هم یک بازیابی بسیار سریع را تجربه کرده است و در حالی که دیروز شاخص ترس و طمع روی ۲۰ یعنی ترس شدید (Extreme Fear) قرار داشت، امروز این شاخص به ۵۱ رسیده است که یک محدوده‌ی خنثی (Neutral) است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین به ابر ایچیموکو نفوذ کرده و کندل امروز بالای این ابر در حال تشکیل است. بنابراین این یک سیگنال مثبت قوی برای امکان رشد بیشتر بیت کوین در آینده نزدیک است اما مقاومت ۴۵ هزار دلار که محدوده‌ی میانگین متحرک نمایی (EMA) هم هست، فعلا سخت‌ترین مانع بیت کوین به حساب می‌رود.

با رسم دو میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه (EMA-100 , EMA-200) در چارت بیت کوین متوجه می‌شویم که قیمت درحال حاضر درگیر یک مقاومت بسیار مهم است. در صورتی که بیت‌ کوین بتواند در روزهای آینده این مقاومت را بشکند روند صعودی جدید در چارت آن آغاز می‌شود.

اما اگر قیمت دوباره از این سطح دچار ریزش شود و رشدهای روز گذشته را از سرمایه‌گذاران پس بگیرد، احتمالا شاهد ریزش‌های ویرانگر بیشتری در چارت بیت کوین خواهیم بود. در اینصورت امکان ریزش دوباره قیمت به حمایت ۴۰هزار دلار و حتی ورود دوباره به کانال ۳۰ هزار دلاری هم وجود خواهد داشت.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • شرکت اینتل قصد دارد به حوزه ماینینگ رمزارزها ورود کند. بنابر اطلاعات منتشر شده،‌ماینرهای این شرکت نصف قیمت دستگاه‌های ماینر روز بازار بوده و ۱۵ درصد از سایر دستگاه‌های ماینینگ کاراتر خواهند بود.
  • فروشگاه اینترنتی ebay هم قصد دارد امکان پرداخت‌های رمزارزی با بیت کوین و ارزهای دیجیتال برتر بازار را برای کاربران خود مهیا کند. ebay این کار را با هدف جذب نسل جوان‌تر خریداران و تسهیل خریدهای آنلاین انجام می‌دهد.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند روز

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.