گزارش روزانه بازار رمزارزها (۱۱ اسفند ۱۴۰۰)

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

بیت کوین امروز درگیر مقاومت ۴۵هزار دلار است و نسبت به روز گذشته ریزش‌هایی جزئی را تجربه کرده است. قیمت این رمزارز در حال حاضر در حدود ۴۳,۹۰۰ دلار است. در گزارش امروز علاوه بر تحلیل تکنیکال بیت کوین، نگاهی هم به آلت کوین‌ها خواهیم داشت.

سلطه (Dominance) بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۳.۱ درصد از حجم کل بازار رمزارزها را در دست دارد و حجم بازار (market cap) رمزارزها نیز نسبت به روز گذشته با کمی افزایش در حدود ۱.۹۳ تریلیون دلار محاسبه شده است. حجم معاملات ۲۴ ساعت بازار رمزارزها نیز ۱۰۹ میلیارد دلار است.

این هفته بطورکلی برای بازار رمزارزها هفته‌ی جذابی بود و تقریبا اکثر آلت کوین‌ها با رشد بیت کوین صعودی بودند. در این بین برخی آلت‌ کوین‌ها رشدهایی ۱۵۰ درصدی، ۱۰۰ درصدی و … هم داشتند. بطور مثال ارز UMA که بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشت، یا WAVES با رشدی نزدیک به ۱۰۰درصد و سایر آلت کوین‌ها هم رشد‌های خوبی را تجربه کردند.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

شاخص ترس و طمع خیلی آهسته در حال بازیابی است. دیروز این شاخص از محدوده‌ی ترس شدید به محدوده‌ی خنثی در عدد ۵۱ رسید. امروز هم روی عدد ۵۲ قرار گرفته است و هنوز در محدوده‌ی خنثی (Neutral) قرار دارد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم ۴ساعته

تحلیل تکنیکال بیت کوین

درحال حاضر بیت کوین درگیر مقاومت شده است و در تایم فریم ۴ ساعته با برخوررد به محدوده‌ی مقاومتی دو کندل نزولی ثبت کرده است. در چارت بیت کوین مقاومت‌های زیادی وجود دارند، اولین مقاومت مهم همین محدوده‌ی ۴۵ هزار دلار است و بعد از آن مقاومت روانی ۵۰ هزار دلار قرار دارد.

اگر بیت کوین دوباره در همین محدوده حمایت شود و بالای مقاومت تثبیت شود، می‌توان انتظار رشد بیشتر آن را تا حدود ۴۹ هزار دلار و ۵۰ هزار دلار داشت. البته یک مقاومت ضعیف‌تر هم در ۴۷هزار دلار انتظار بیت کوین را می‌کشد.

اما اگر ریزش‌های فعلی شتاب بیشتری بگیرند و مقاومت ۴۵هزار دلار روند را برگرداند، اولین حمایت نزدیک بیت کوین محدوده ۴۰ و ۴۱ هزار دلاری هستند. در صورت تداوم ریزش‌ها ممکن است قیمت بار دیگر به کانال ۳۰ هزار دلاری هم وارد شود.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • جنگ بین روسیه و اوکراین باعث افزایش خرید رمزارزها و بیت کوین شده است. مردم هر دو کشور بخاطر پیامدهای اقتصادی منفی جنگ در حال تبدیل پول‌های ملی خود به رمزارزها و دلار هستند.
  • هرچند وقت یکبار نظرسنجی‌های در کشورهای مختلف انجام می‌شود تا آمار کسانی که دوست دارند با رمزارزها حقوق‌شان پرداخت شود،‌ مشخص گردد. در نظرسنجی‌های اخیر آمار این افراد در حال افزایش است.

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

ارزهای ترند امروز بازار ارزهای دیجیتال

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.