گزارش روزانه بازار رمزارزها (۱۴ اسفند ۱۴۰۰)

وضعیت روزانه بیت کوین و بازار رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

حمایت ۴۰ هزار دلاری بیت‌ کوین با ریزش‌های شدید روز گذشته از دست رفت و تا قیمت ۳۸,۴۰۰ دلار دچار ریزش شد. اما آیا ریزش‌ها ادامه خواهند داشت؟ در این گزارش قصد داریم به تحلیل تکنیکال بیت کوین بپردازیم.

سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال حدود ۴۲.۳ درصد بوده و حجم کل بازار (Market Cap) رمزارزها با ۴ درصد ریزش نسبت به روز گذشته، حدود ۱.۷۶ تریلیون دلار است. حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته نیز حدود ۸۳ میلیارد دلار برآورد می شود.

آلت کوین‌ها نیز با ریزش‌های اخیر بیت کوین، دچار افت قیمت شده‌اند. رمزارزهایی مانند Waves نزدیک ۱۵ درصد ریزش داشته‌اند. و ارزهای Celo و Anchor Protocol رشدهایی جزئی در حدود ۵ و ۷ درصد را تجربه کرده‌اند.

شاخص ترس و طمع بازار

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال امروز روی عدد ۲۲ قرار گرفت که محدوده‌ی ترس شدید (Extreme Fear) را نشان می‌دهد. روز گذشته این شاخص در محدوده‌ی ترس (Fear) قرار داشت و عدد ۳۳ را نمایش میداد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین در تایم فریم روزانه

تحلیل تکنیکال بیت کوین کانال صعودی

بیت کوین روز گذشته حمایت ۴۰ هزار دلار را برای بار دیگر از دست داد و از این محدوده تا ۳۸,۴۰۰ دلار هم سقوط کرد. در حال حاضر قیمت این رمزارز در مرز ۳۹هزار دلار معامله می‌شود. اما آیا این ریزش‌ها ادامه خواهند داشت؟

در کانال روزانه، بیت کوین خط میانه‌ی کانال را به سمت پایین شکسته است. البته یک نکته‌ی مثبت این است که قیمت زیر این خط تثبیت نشده و هنوز امکان برگشت به بالای خط در صورت حمایت بیت کوین، وجود دارد. در صورتی که قیمت به بالای خط میانی کانال صعودی برگردد، مقصد بعدی آن سقف کانال خواهد بود.

اما در صورتی که ریزش‌ها ادامه یابند و شتاب ریزش‌ها بار دیگر بیشتر شوند، امکان رسیدن بیت کوین به کف این کانال یعنی حمایت ۳۵هزار دلار وجود دارد که البته خود ۳۹ هزار دلار و ۳۶هزار دلار هم حمایت‌های خوبی برای بیت کوین هستند و ممکن است قیمت قبل از رسیدن به کف کانال بار دیگر حمایت شود.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین و بازار رمزارزها

  • کشور سوئیس قصد دارد تا دارایی‌های رمزارزی روسیه در این کشور را بلوکه کند. این کشور دارایی‌های رمزارزی شرکت‌های روسی فعال و هم‌چنین شهروندان روسی را ضبط خواهد کرد.
  • نهنگ‌های بیت کوین نزدیک به ۱۱ هزار بیت کوین را در عرض یک ساعت جابه‌جا کردند. این انتقالات قطعا در ریزش‌های قیمتی اخیر موثر بوده‌اند و در دو تراکنش صورت گرفته‌اند

برای مشاهده سایر تحلیل‌های بیتستان اینجا کلیک کنید

آرشیو تحلیل‌های بیتستان

 

ارزهای ترند روز بازار رمزارزها:

در 24 ساعت گذشته، ارزهای زیر در سایت کوین مارکت کپ، جزو ترندهای بازار ارزهای دیجیتال بوده‌اند:

 

ارزهای ترند روز

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.