در سایه فعالیت رمز ارزها، اشتغال زایی میسر خواهد شد

اشتغال زایی در سایه فعالیت رمز ارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ آذر ۱۴۰۰

یکی از فعالان حوزه استخراج رمزارزها اشاره کرد که امکان اشتغال زایی در سایه فعالیت در حوزه رمزارزها وجود دارد و گفت که باید این راه قانونی باشد و مسیر فعالیت علاقه‌مندان به حوزه استخراج رمزارزها تسهیل شود. با بیتستان همراه باشید تا موضوع اشتغال زایی در سایه فعالیت رمز ارزها بپردازیم.

کاظم ابراهیمی از فعالان حوزه استخراج رمزارزها در خراسان جنوبی در این زمینه اظهار کرد:

در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۷ نفر در مسیر اخذ پروانه بهره‌برداری هستند که ۹۰ درصد کار خود را انجام داده‌اند.

این فعال اقتصادی افزود:

ولی متاسفانه این افراد در حالی که همه مراحل جواز تاسیس و سرمایه‌گذاری را به صورت قانونی طی کرده‌اند، هنوز مجوز بهره‌برداری به آنان داده نشده است.

وی اضافه کرد:

متولیان امر یکی از علل این اقدام را مصرف زیاد برق ماینرها و نیاز مصرفی خانواده‌ها عنوان می‌کنند، در حالی که ما در شرایط وجود برق مازاد فعالیت می‌کنیم و در ایام پیک مصرف، مجوز کار و فعالیت نداریم.

ابراهیمی افزود:

در مورد مصرف برق، ما خواهان تعامل با شرکت توزیع برق خراسان جنوبی و نظرات کارشناسانه آنان هستیم و تنها بحث ما بر روی خریداری برق مازاد است؛ نه اینکه بخواهیم بر مصرف خانواده‌ها آسیبی وارد شود.

فعال نشدن سامانه بهین یاب برای درخواست پروانه:

این فعال اقتصادی با اشاره به این که فعالیت زیر زمینی و غیرقانونی برای خود در حوزه رمزارزها را نه شرعی و نه اخلاقی می‌داند، گفت:

عدم مجوزها موجب می‌شود که برخی از افراد به سمت فعالیت‌های زیر زمینی و غیر قانونی بروند.

ابراهیمی بیان کرد که در رابطه با این که هنوز لینک درخواست پروانه بهره‌برداری در سامانه بهین یاب فعال نشده گفت:

ماینرها سند به نام مالک دارند و قبلا اگر فردی ماینر وارداتی داشت، با ثبت آن در همین سامانه بهین یاب و پرداخت هزینه که به نوعی پرداخت هزینه‌های گمرکی بود، ادامه مسیر خود را به صورت قانونی طی می‌کرد که الان این امکان نیز فراهم نیست.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس: دخالت مجلس در مسئله‌ی انسداد درگاه‌های پرداخت ضروری است

جهت مشاهده کامل خبر، کلیک کنید

اشتغال زایی در سایه رمز ارزها:

وی اظهار کرد:

برخی تصور می‌کنند که فعالیت در حوزه استخراج رمز ارزها تنها برای فعال اقتصادی سود شخصی دارد، در حالی که اینگونه نیست و البته علاوه بر سود شخصی، مزایای اجتماعی و اقتصادی متعددی را می‌توان برای این موضوع عنوان کرد.

کاظم ابراهیمی بیان کرد:

یکی از مزایای آن است که ما با فعالیت قانونی در حوزه استخراج رمز ارزها جذب نیرو داریم و با اشتغال زایی می‌توانیم به جامعه و به ویژه جوانان کمک کنیم.

ابراهیمی ادامه داد:

از طرف دیگر فعالیت ما بیشتر در مکان‌هایی است در آنجا کارخانه‌ها تعطیل شدند و با این اقدام به پویایی برخی از مجموعه‌ها کمک می‌کنیم.

در واقع با یک محاسبه ریاضی ساده می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که ما فعالان حوزه رمزارزها با صادرات برق به ارزآوری برای کشور کمک می کنیم.

ارزآوری برای کشور مهمترین سود فعالیت در حوزه رمز ارز است.

ابراهیمی اذعان داشت:

از طرف دیگر با ارزآوری برای کشور بی شک زمینه ثبات نرخ ارز و دلار به وجود کمی آید که برای بهبود شرایط اقتصادی بسیار تأثیرگذار است.

فعال اقتصادی خراسان جنوبی گفت:

از جنبه دیگر ما فعالان حوزه استخراج رمزارزها برق را با تعرفه بیش از مصارف خانگی و مسکونی و … از شرکت برق خریداری می‌کنیم که این مبالغ نیز در واقع به مصرف جامعه می‌رسد.

ابراهیمی اظهار کرد:

در واقع با این شرایط نمی‌توان گفت که سود فعالیت در حوزه رمز ارزها تنها نفع و سود شخصی به همراه دارد.

وی درباره تجربه دیگر کشورها در موضوع استخراج رمزارزها ادامه داد:

در کشورهای مختلف شیوه تعامل با فعالان این حوزه متفاوت است و در برخی از کشورها از این موضوع استقبال می‌شود و در پاره‌ای از کشورها نیز ممانعت‌هایی وجود دارد. اما ما خواهان فعالیت در بستر قانونی هستیم.

این فعال اقتصادی حوزه استخراج رمز ارزها در خراسان جنوبی اظهار کرد:

من از اینکه افرادی که فعالیت غیر قانونی در حوزه ارز دیجیتال و استخراج رمزارزها دارند با فاصله گرفتن از کار زیر زمینی و غیر قانونی به ما بپیوندند و کار رسمی و قانونی داشته باشند، استقبال می‌کنم.

ابراهیمی ادامه داد:

در هر حال خواست ما انجام سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در بستر قانون و قانونمداری است و امیدواریم که مسئولان و متولیان امر در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد:

مسائل و مشکلات فعالان حوزه استخراج رمزارزها در خراسان جنوبی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و همچنین جلسات اتاق بازرگانی بیرجند مطرح شده است و امیدواریم در نهایت به نتیجه‌ای برسد که هم برای فعالان اقتصادی و هم مردم جامعه ما سودآور باشد.

منبع: tahlilbazaar

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.