ارزش کل قفل شده دیفای تحت تاثیر بازار رمزارزها کاهش یافت

کاهش شدید ارزش کل قفل شده در دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

پروژه‌های غیر متمرکز (defi)، تحت تاثیر وضعیت نابسامان بازار رمزارزها قرار گرفته‌اند به همین دلیل هم شاهد کاهش شدید ارزش کل قفل شده در دیفای بودیم. همچنین در ۱۱۸ بلاک‌چین مختلف ارزش کل قفل شده به زیر ۱۰۰ میلیارد دلار رسید. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

ارزش کل قفل شده در Defi به ۷۴ میلیارد دلار کاهش یافت، دلیل این کاهش ناگهانی وضعیت بد بازار کریپتو توصیف شده است. در ۱۱۸ بلاک‌چین مختلف، مقدار ارزش کل قفل شده (TVL) دیفای، به ۷۴٫۲۷ میلیارد دلار سقوط کرد که بیش از ۷۰ درصد از زمان ۲ دسامبر ۲۰۲۱ که ۲۵۳٫۹۱ میلیارد دلار بود، کمتر است.

توکن‌های پلتفرم‌ها نیز افت کردند!

تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین از نظر ارزش‌گذاری بازار، به طور قابل توجهی افت کرده‌اند و همین امر باعث شد توکن‌های پلتفرم قرارداد هوشمند و امور مالی غیرمتمرکز (defi) نیز شدیدا آسیب ببینند.

ریزش‌های LUNA و UST Terra آغاز وضعیت نابسامان بازار رمزارز بود. همچنین مشکلات مربوط به سلسیوس، Three Arrows Capital (3AC) و عدم اعتماد به استیبل‌کوین‌های الگوریتمی مشکلاتی است که در بازار کریپتو همچنان ادامه دارد.

گزارشات هفته‌ی گذشته نشان دادند که چگونه توکن‌های قراردادهای هوشمند و defi با سقوط‌های پی در پی روبه‌رو خواهند شد و این در حالی بود که ارزش کل قفل شده دیفای هنوز بالای ۱۰۴ میلیارد دلار بود.

امروز، کل ارزش قفل شده (TVL) در Defi به ۷۴٫۲۷ میلیارد دلار رسید که ۷۰٫۷۴ درصد از بالاترین رکورد تاریخ خود در ۲ دسامبر ۲۰۲۱ کمتر است.

کاهش شدید ارزش کل قفل شده در دیفای

در طول ۲۴ ساعت گذشته، TVL در ۱۱۸ شبکه مختلف بلاک چین ۶٫۰۳ درصد کاهش یافت. همچنین اولنچ Aave دومین پروتکل بزرگ از نظر حجم معاملات، هفته گذشته بیش از ۴۰ درصد از TVL خود را دست داد.

اتریوم بیشترین TVL را با ۴۷٫۳۳ میلیارد دلار TVL یا ۶۴٫۱۸ درصد کل ارزش قفل شده، بین بلاک‌چین‌های بازار دارد. دومین بلاک‌چین از نظر مقدار TVL زنجیره‌ی هوشمند بایننس (BSC) با ۶٫۰۶ میلیارد دلار TVL یا ۸٫۲۲ درصد از ۷۴٫۲۷ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده‌ی بازار، است.

توکن های پلتفرم قرارداد هوشمند برتر، زیان‌های قابل توجهی را ثبت می‌کنند

ترون سومین شبکه بزرگ بلاک‌چین از نظر اندازه TVL با ۳٫۹۹ میلیارد دلار TVL یا ۵٫۴۲ درصد از ارزش کل قفل شده‌ی بازار است.

علاوه بر این، بر اساس داده‌های Dune Analytics، ارزش کل قفل شده در بریج‌های بلاک‌چین اتریوم نیز بیش از ۶۰ درصد در ماه گذشته کاهش یافته است.

توکن های پلتفرم قرارداد هوشمند برتر، زیان‌های قابل توجهی را ثبت می‌کنند

اتریوم (ETH) که پیشروی پلتفرم قراردادهای هوشمند است، ۱۳۱٫۵۰ میلیارد دلار از ۲۴۵ میلیارد دلار درحال گردش در بازار را در اختیار دارد. ارزش توکن اتریوم طی هفت روز گذشته ۳۹٫۳ درصد کاهش یافته است.

طی هفته‌ی اخیر اولنچ (AVAX) 34 درصد، بایننس‌کوین (BNB) 25 درصد، کاردانو (ADA) 22.5 درصد، پولکادات (DOT) 20.7 درصد و سولانا (SOL) 22.3 درصد سقوط کردند.

منبع: bitcoin.com

آوالانچ اتریوم بایننس کوین بیت کوین پولکادات ترا تتر سولانا کاردانو
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.