۲۴ میلیون دلار رمزارز توسط یک بدافزار به سرقت رفت!

سرقت ۲۴ میلیون دلار رمزارز توسط یک بدافزار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ مهر ۱۴۰۰

سرویس نرم‌افزاری avast، به تازگی نوع تازه‌ای از بدافزار را معرفی کرد که این قابلیت را دارد که رمزارزهای موجود در کیف‌پول سرمایه‌گذاران را سرقت کند. کلاهبرداران با استفاده از این بدافزار بیش از ۲۴ میلیون دلار را سرقت کرده‌اند. برای اطلاع از جزئیات خبر سرقت ۲۴ میلیون دلار رمزارز توسط یک بدافزار با بیتستان همراه باشید.

سرقت ۲۴ میلیون دلار رمزارز توسط یک بدافزار

طبق جدیدترین تحقیقات سرویس حفاظت اینترنت، Avant،با نصب بد افزار MyKings در یک سیستم آزمایشی می‌توان به اطلاعات صدها رایانه شخصی دسترسی داشت. در صورت بارگیری یا نصب تصادفی این بد افزار توسط افراد، به طور مداوم این برنامه فعالیت‌هایی را که در کلیپ بورد شما انجام می‌شود را زیر نظر دارد.

کلیپ بورد مکانی است که اطلاعات مفید در آن‌جا ذخیره می‌شوند و با چسباندن (کپی) آن‌ها در فضای دیگر بازیابی می‌شوند. هنگامی که بدافزار  تشخیص می‌دهد آدرس کیف پول در کلیپ بورد کپی شده است، به سرعت آدرس را با آدرس کیف‌پول شرکت هکر، جایگزین می‌کند.

از آنجا که به خاطر سپردن یک آدرس معمولی کیف پول بسیار دشوار است، هکر قصد دارد از این مزیت به نفع خود استفاده کند و در نتیجه قربانی می‌تواند رمزارز خود را به آدرس کیف‌پول یک هکر منتقل کند.

سرقت بیت‌کوین کاربران آیفون!

ادامه خبر را بخوانید

انواع دیگر دزدان رمزارزها

هکرهایی که از این روش استفاده می‌کنند تنها کسانی نیستند که به دنبال کسب ثروت از سرقت رمزارزها هستند. هکرهای دیگر نیز با استفاده از بدافزار استخراج سکه که در نسخه بازی‌های دزدان دریایی طراحی کرده‌اند، بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ سیستم در سراسر جهان را هک کرده‌اند.

بنابراین، وقتی مردم بازی‌های چند نفره آنلاین دزدان‌دریایی را نصب می‌کنند که به عنوان پاداش به افراد رمزارز می‌دهد، در معرض سرقت رمزارزها توسط هکرها قرار دارند. Avast بیش از ۲ میلیون دلار سرقت شده از طریق این بدافزار ها را گزارش می‌دهد.

همچنین، Coinbase به تازگی از نقض گسترده حساب‌های صدها مشتری خبر داد که منجر به انتقال چنین وجوهی به منابع ناشناخته شده است. حفاظت از دارایی‌های رمزنگاری در بین سرمایه‌گذاران از اهمیت ویژه‌ای برخورددار است.

منبع خبر: zycrypto

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.