بلا تکلیفی مجلس و عدم توافق در قانون گذاری رمزارزها!

عدم توافق در قانون گذاری رمز ارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ آبان ۱۴۰۰

با توجه به نبود قانون مشخص در حوزه ارزهای دیجیتال، بسیاری از کاربران و شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها دچار سردرگمی شده‌اند. در همین راستا نماینده مردم لنگرود در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد که نمایندگان مجلس به توافقی نسبی برای وضع قانون در حوزه رمزارز دست نیافته‌اند. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات خبر عدم توافق در قانون گذاری رمزارزها مطلع شوید.

عدم توافق در قانون گذاری رمزارزها

نماینده مردم لنگرود در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد:

بنابر پیشنهاد برخی از نمایندگان، طرح ورود رمزارزها به قانون برنامه بودجه ۱۴۰۰ وجود داشت که با مخالفت جدی برخی دیگر از نمایندگان روبه‌رو شد، چرا که اعطای امتیازهایی از منابع کشور برای کاربردهای مختلف ارزهای دیجیتال صحیح نیست.

پرویز محمدنژاد قاضی محله، در ادامه اضافه کرد:

یکی از این موارد مصرف برق در صنعت ماینینگ (استخراج) با تعرفه صنعتی ۸۰ تومان بوده که بهای تمام شده برای تولید همین مقدار مشخص از برق ۵۸۰ تومان است؛ یعنی در این شرایط برای استخراج رمزارز باید ۵۰۰ تومان یارانه در نظر گرفته شود که تخلف است. اعطای امتیازهای مربوط به برق به صنعت استخراج رمزارز مطلوب نیست و باید با آن مقابله شود.

رابطه قیمت بالای بیت‌کوین و تورم از نظر پیتر تیل!

ادامه خبر را بخوانید

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد هزینه‌های تولید رمزارز بیان کرد:

سرعت استخراج بیت‌کوین یک عدد در هر ده ماه بوده که هزینه‌های برآورد شده در این ده ماه رقمی بین دوازده تا ۱۵هزار دلار است. مابه‌التفاوت بهای تمام شده تولید بیت کوین و قیمت بازار آن، تنها سود برای افرادی خاص در این حوزه است و عواید آن نصیب دولت نخواهد شد.

وی در رابطه با وضعیت رمزارزها در دیگر کشورها افزود:

بسیاری از مناطق از جمله برخی از کشورهای مادر تولید این ارزها، ممنوعیت حضور گسترده این ارزهای دیجیتال و استخراج آن توسط عوام را صادر کرده‌اند؛ بنابراین اعطای تسهیلات برای حوزه‌های مختلف رمزارز باید با تامل و بررسی ویژه انجام شود.

منبع خبر: donya-e-eqtesad

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.