پیشی گرفتن دوج کوین از ترا Terra در رتبه‌بندی ارزش بازار

عبور ارزش بازار دوج کوین از Terra
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

Terra (LUNA) همچنان به سقوط ادامه می‌دهد به طوری که ارزش بازار این رمزارز به پایین تر از ارزش Dogecoin (DOGE) رسیده. این روند باعث عبور ارزش بازار دوج کوین از Terra شده است. با بیتستان همراه باشید.

قیمت دوج‌کوین (DOGE) در ۲۴ ساعت گذشته 4 درصد افت داشته اما با این حال این رمزارز از نظر ارزش بازار به رتبه نهم صعود کرد و از Terra پیشی گرفت.

ترا (LUNA)، در این بین با کاهش شدید ۱۴ درصدی روبه‌رو شد، که همین کاهش باعث شد ارزش بازار آن کمتر از دوج کوین شود.

LUNA پس از ۱۷ درصد سقوط در روز جمعه با ۳۲٫۹۳ درصد کاهش هفتگی رو به رو بود.

سقوط لونا به دلیل مشکلات پروژه‌ی Wonderland

تحلیل‌گران معتقدند سقوط اخیر قیمت Terra (LUNA) در اثر اتفاقات پروژه Wonderland بوده است.

با توجه به گزارشات اخیر، دانیله سستاگالی، با وجود رای اکثریت جامعه به زنده نگه داشتن پروژه ارز ذخیره، این پروژه مالی غیرمتمرکز را بست. دانیله سستاگالی (Daniele Sestagalli)، یکی از بنیانگذاران پروتکل بحث برانگیز ارز ذخیره Wonderland می‌باشد.

پروژه Wonderland پس از اینکه مشخص شد توسط مایکل پاترین که مجرم شناخته شده، اداره می‌شود، مورد انتقاد قرار گرفت. مایکل پاترین (Michael Patryn) علاوه بر اداره پروژه Wonderland، بنیانگذاران صرافی مشکل دار QuadrigaCX نیز هست.

با این که پروژه Wonderland بسته شده ولی اعضای جامعه‌ای که به عنوان “frogs” شناخته می‌شوند تصمیم بر احیای این پروژه دارند. این افراد تصمیم بر راه‌اندازی ورژن دوم این پروژه یا Wonderland 2.0 دارند که نسخه بازسازی شده پروژه است که ساختار DAO متفاوت با پروژه Wonderland دارد.

برخی همچنین پیشنهاد ادغام Wonderland با Abracadabra، پروژه DeFi دیگر در Frog Nation را داده‌اند، اما بعید است که چنین پیشنهادی عملی شود.

از آنجایی که می‌توان با قرض دادن استیبل کوین Magic Internet Money (MIM) از پروژه Abracadabra، استیبل کوین TerraUSD (UST) را ذخیره کرد، قیمت توکن LUNA مستقیماً تحت تأثیر بسته شدن Wonderland قرار گرفت.

روند نزولی LUNA همچنین با کاهش ذخایر پروتکل Anchor که نرخ بهره ثابت ۲۰ درصد را ارائه می‌دهد، نیز ارتباط دارد. دو وون (Do Kwon)، یکی از بنیانگذاران Terraform Labs، وضعیت فعلی را کم اهمیت خواند و در عین حال برنامه‌ای را برای مقابله با مشکل تخلیه با تزریق فوری پول نقد اعلام کرد.

منبع: u.today

دوج کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.