پیام رئیس جمهور السالوادور به سرمایه گذاران بیت کوین: صبور باشید

پیام رئیس جمهور السالوادور به سرمایه گذاران بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۰ به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرده است و با قیمت ۱۸,۵۴۸ دلار در صرافی‌ها معامله می‌شود. رئیس جمهور السالوادور نیز در این رابطه به سرمایه‌گاران پیامی ارسال کرد. پیام رئیس جمهور السالوادور به سرمایه گذاران بیت کوین این گونه بود: با این که نگران افت قیمت بیت‌کوین هستید ولی صبور باشید و عجله نکنید.

روز شنبه، ۱۸ ژوئن، بیت‌کوین یک اصلاح قیمت دیگر را تجربه نمود و برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۰ به زیر ۲۰هزار دلار سقوط کرد. در حال حاضر، بیت‌کوین با ارزش بازار ۳۵۴ میلیارد دلار، با قیمت ۱۸,۵۴۸ دلار در صرافی‌ها معامله می‌شود.

معیار ترس در سرتاسر بازار کریپتو شدیدا افزایش یافته و سرمایه‌گذاران بابت این روند نزولی بسیار ناراحت و نگران  هستند. نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، از سرمایه‌گذاران خواسته که در چنین مواقع صبور باشند. بوکله در توییتر خود پیامی با این مضمون نوشت:

من می‌دانم که برخی از مردم نگران قیمت بیت‌کوین هستند. توصیه من به این افراد این است که از نگاه کردن به نمودار و کندل‌های بیت‌کوین دست بردارند و از زندگی لذت ببرند. اگر در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده باشید، سرمایه‌گذاری شما امن است و ارزش آن پس از بازار نزولی به شدت افزایش خواهد یافت. صبر کلید اصلی موفقت و آرامش شما است.

ارزش کل سرمایه‌گذاری‌های السالوادور در  بیت‌کوین در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کشور خرید بیت‌کوین را در آگوست ۲۰۲۰ آغاز کرد و تاکنون بیش از ۲۳۰۰ واحد بیت‌کوین به عنوان بخشی از ذخیره خود جمع‌آوری کرده است.

پیتر شیف می گوید: صنعت کریپتو رو به مرگ است

پیتر شیف، منتقد محبوب بیت‌کوین، با انتقادات اخیر خود، بیشتر به بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر حمله کرد. بلافاصله پس از بالا رفتن تورم ایالات متحده در ۱۱ ژوئن، شیف پیش‌بینی کرده بود که ارزش کل بازار فضای کریپتو به زیر ۸۰۰ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت و این دقیقاً همان چیزی است که در طول هفته گذشته اتفاق افتاد.

شیف در یکی از آخرین توییت‌های خود اظهار نظر جسورانه‌ای مبنی بر رو به مرده بودن بازار ارزهای دیجیتال، کرد. این منتقد بیت‌کوین در توییت خود نوشت:

بسیاری از افراد در صنعت کریپتو می‌گویند که این سقوط یک تزلزل سالم است. من هم موافقم این حرف هستم، اما نه برای کریپتو. صنعتی که ما می‌شناسیم مرده و این برای اقتصاد جهانی ما بسیار خوب خواهد بود. Crypto احتمالا آینده‌ای پیش رو خواهد داشت، ولی بیت‌کوین بخشی از آن نخواهد بود.

منبع: coingape

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.