شایعه فروش 10 درصد از سهام تسلا برای خرید بیت کوین توسط ایلان ماسک

شایعه فروش 10 درصد از سهام تسلا برای خرید بیت کوین توسط ایلان ماسک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ آبان ۱۴۰۰

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بار دیگر دنیای مالی را تکان داد. این شایعه جدید از طرف یکی از تاثیرگذارترین افراد روی زمین، می‌تواند بیت‌کوین را تحت تاثیر قرار دهد. اما ماجرای شایعه فروش 10 درصد از سهام تسلا برای خرید بیت کوین توسط ایلان ماسک چیست؟ در بیتستان بخوانید.

ایلان ماسک در توییتی از طرفداران خود پرسید که آیا باید 10 درصد از سهام شرکتش را بخاطر الزامات مالیاتی جدید بفروشد یا نه؟

لازم به ذکر است که ارزش تقریبی 10 درصد از سهام شرکت تسلا، حدود 25 میلیارد دلار برآورد شده است. همین امر باعث شد شایعه فروش 10 درصد از سهام تسلا برای خرید بیت کوین توسط ایلان ماسک قدرت بگیرد. اما باید دید این شایعه چه عواقبی برای بیت‌کوین در بر دارد.

این توییت چند ساعت پیش پست شده و در حال حاضر بیش از 1 میلیون رای دریافت کرده است. هنوز 21 ساعت تا اتمام این نظرسنجی باقی مانده است. 54.2 درصد از شرکت‌کنندگان به پیشنهاد ماسک برای فروش سهام خود رای مثبت دادند و بقیه با این پیشنهاد مخالفت کردند.

این توییت واکنش‌های زیادی از سوی سرمایه‌گذاران بیت‌کوین و کریپتو دریافت کرد. برخی از فالورهای ماسک از او خواستند که پرداخت بیت‌کوینی را برای خرید محصولات این شرکت بازگرداند، برخی دیگر توجه بالقوه‌ای را که چنین فروش انبوهی می‌تواند از سوی رگولاتورهای آمریکا دریافت کند، را به عنوان یک علامت صعودی برای بازار کریپتو جشن گرفتند.

آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین در پاسخ گفت:

اگر بیش از 20 میلیارد دلار سهام بفروشید، دولت می‌تواند با پرداخت مالیاتی که انجام می‌دهید، تنها در چند دقیقه بودجه خود را تامین کند. با این حال، آن‌ها برای اینکه شما بودجه را متعادل کرده‌اید جشن خواهند گرفت.

با این حال، اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از ماسک می‌خواهند که سرمایه بیشتری را در بیت‌کوین یا ارز دیجیتال مورد علاقه آن‌ها بگذارد.

کوین پافرات (Kevin Paffrath)، تحلیلگر مالی، با گمانه‌زنی در مورد خرید احتمالی بیت‌کوین، خاطرنشان کرد که برادر ماسک بیش از 100 میلیون دلار از سهام تسلا خود را در روز جمعه، 5 نوامبر، فروخت.

 پرداخت مالیات یا جلب رضایت فالورهایش، هر دو از ویژگی‌های ماسک به نظر می‌رسد.

تهدید ایلان ماسک به فروش همه بیت‌کوین‌های شرکت تسلا!

برای خواندن جزئیات خبر کلیک کنید

با فروش سهام تسلا ایلان ماسک، چه اتفاقی برای بیت‌کوین می‌افتد؟

Paffrath معتقد است که ایلان ماسک بخاطر دلایل زیر از این پول برای خرید بیت‌کوین استفاده می‌کند.

  1.  ماسک بخاطر ترس از تورم قصد دارد سرمایه خود را از پول نقد به دارایی‌های دیگر تبدیل کند.
  2.  بیت‌کوین حداقل یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های ایلان ماسک است.
  3. از آنجایی که ماسک تمام املاک خود را فروخته است، بعید به نظر می‌رسد که او پول خود را در ملک سرمایه‌گذاری کند.

بنابراین پافرات افزود:

ما انتظار داریم که بیت‌کوین به عنوان روش پرداخت برای خودروهای تسلا بازگردد. من فکر می‌کنم ایلان ماسک مبلغ 12 تا 13 میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری خواهد کرد. البته این یک حدس و گمان از طرف من است.

شاید این سرمایه بین اتریوم و بیت‌کوین تقسیم شود، و یا دوج‌کوین و شیبااینو. از شناختی که من از ایلان ماسک دارم او در مورد دلار کمی محافظه‌کار است.

در فوریه 2021، ایلام ماسک اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار به بیت‌کوین اختصاص داده است. در نتیجه، benchmark کریپتو یک رشد عظیم را از 30000 دلار به بالاترین رکورد قبلی خود در 65000 دلار تجربه کرد.

با این حال حدس و گمان‌های اخیر باعث ایجاد هیاهوی زیادی در بین کاربران کریپتو شده است زیرا اکثر کاربران از قدرت تاثیر ایلان ماسک بر سرمایه‌گذاران خرد مطلع هستند.

مایکل سایلر (Michael Saylor)، مدیرعامل MicroStrategy و گاو بازار بیت‌کوین، در توضیح توییت ایلان ماسک، موارد زیر را بیان کرد:

اگر هدف تنوع بخشی است، یک استراتژی جایگزین باید در نظر گرفت که آن تبدیل ترازنامه TSLA دلار به استاندارد بیت‌کوین و خرید 25 میلیارد دلار به صورت بیت‌کوین است.

در زمان انتشار این خبر، بیت‌کوین با حرکت جانبی در نمودار روزانه و هفتگی با قیمت 61,632 دلار معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین

منبع: bitcoinist

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.