با وجود نزدیک شدن قیمت بیت کوین به ۵۰ هزار دلار، کشور السالوادور باز هم بیت‌کوین خرید!

خرید ۲۱ بیت کوین دیگر توسط السالوادور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ دی ۱۴۰۰

السالوادور یکی از کشورهایی است که اخیرا بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت. براساس گزارشات، این کشور با نزدیک شدن قیمت بیت‌کوین به ۵۰ هزار دلار بار دیگر بیت‌کوین خریداری کرد. با بیتستان همراه باشید تا از جزئیات دقیق خبر خرید ۲۱ بیت کوین دیگر توسط السالوادور مطلع شوید.

خرید ۲۱ بیت کوین دیگر توسط السالوادور

با قانونی شدن بیت‌کوین در السالوادور اینبار رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکل (Nayib Bukele) در توییتر پستی را به اشتراک گذاشت که مبنی بر خرید بیت‌کوین توسط این کشور بود.

براساس گزارشات، دولت السالوادور ۲۱ بیت‌کوین دیگر خریداری کرده‌ که تقریبا ۱ میلیون دلار ارزش دارد.

خرید ۲۱ بیت کوین دیگر توسط السالوادور

پس از پذیرفته شدن دلار آمریکا به عنوان ارز رسمی در سال ۲۰۰۱، السالوادور نیز در سپتامبر امسال بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت.

علیرغم اعتراضات زیاد به قانونی شدن بیت‌کوین و مشکلات موجود در کیف‌پول چیوو، تحلیلگران بیان می‌کنند که پذیرفتن بیت‌کوین به عنوان ارزقانونی نوعی آینده‌نگری است.

در سال ۲۰۲۲، قرار است کشور السالوادور یک میلیارد دلار اوراق قرضه با پشتوانه بیت‌کوین منتشر کند. منتقدان، این اقدام را به ناتوانی دولت در تامین وام ۱/۳ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول ربط می‌دهند.

تحلیلگران بیان می‌کنند که اوراق قرضه بیت‌کوین به دلیل اعتبار پایین می‌تواند تضمین پول را برای کشورها دشوار کند.

بزرگترین و محبوب‌ترین رمزارز بازار اکنون در قیمت نزدیک به ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود. بیت‌کوین در این ماه علیرغم کمتر شدن ضررهایش، هنوز ۱۴ درصد افت دارد.

منبع خبر: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.