عرضه اوراق قرضه بیت کوین در السالوادور به تعویق خواهد افتاد؟ آیا جنگ روسیه و اکران باعث این تعویق شده؟

احتمال تعویق عرضه اوراق قرضه بیت کوین در السالوادور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد جنگ بین روسیه و اوکراین احتمال تعویق عرضه اوراق قرضه بیت کوین در السالوادور وجود دارد. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

احتمال تعویق عرضه اوراق قرضه بیت کوین در السالوادور

اوراق قرضه بیت‌کوین السالوادور ممکن است به دلیل آرام نشدن وضعیت جنگ روسیه و اوکراین به تعویق بیفتد. وزیر دارایی السالوادور گفته است که اوراق قرضه بیت‌کوین این کشور آماده‌ی ارائه شدن است، اما جنگ روسیه و اوکراین بر جدول زمانی ارائه آن تأثیر گذاشته.

السالوادور منتظر آرام گرفتن تحولات منطقه‌ای حاصل از تهاجم روسیه به اوکراین است تا بتواند اوراق قرضه بیت‌کوین خود را منتشر کند. از این اوراق قرضه قرار است برای تامین نیازهای مالی شهر بیت‌کوین در السالوادور استفاده شود.

شهر بیت‌کوین اولین شهر جهان است که  نزدیک به آتشفشان بنا خواهد شد و محل جغرافیایی آن در جنوب شرقی السالوادور قرار دارد.

این شهر طبق گزارشات دارای مناطق مسکونی و تجاری، خدمات، سرگرمی‌ها، رستوران‌ها و حتی فرودگاه خواهد بود.

بر اساس اعلامیه‌های منتشر شده، این شهر جدید انرژی گرمایی خود را از آتشفشان موجود دریافت خواهد کرد و هیچ مالیاتی به جز مالیات بر ارزش افزوده دریافت نخواهد شد.

اوراق قرضه‌ی ۱ میلیارد دلاری

طبق گزارش رویترز، السالوادور در حال بررسی رویدادهای بین‌المللی برای تعیین تاریخ عرضه اوراق قرضه بیت‌کوین است.

این کشور تصمیم دارد با بررسی رویدادهای بین‌المللی جدول زمانی انتشار اوراق قرضه با پشتوانه بیت‌کوین را دوباره برنامه‌ریزی کند. به گفته وزیر دارایی کشور، الخاندرو زلایا (Alejandro Zelaya)، اوراق قرضه بیت‌کوین آماده راه اندازی است، اما جنگ در اوکراین یکی از عوامل تعویق این امر است:

ما اقدامات لازم برای انتشار این اوراق را تقریباً به پایان رسانده‌ایم. همچنین معتقدیم که بین ۱۵ تا ۲۰ مارس زمان مناسبی برای ارائه اوراق قرضه بیت‌کوین است. ولی با توجه به شرایط بین‌المللی و جنگ روسیه و اوکراین باید کمی صبر کنیم.

نوامبر گذشته، نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور، آغاز ساخت «شهر بیت‌کوین» را اعلام کرد. این شهر که در نزدیکی آتشفشان کونچاگوا قرار دارد از این آتشفشان برای تامین انرژی شهر و همچنین استخراج بیت‌کوین استفاده خواهد کرد.

در ۴ ژانویه، حدود ۲۰ صورت حساب مربوط به اوراق قرضه بیت‌کوین برای کنگره السالوادور آماده شده بود. اوراق قرضه با پشتوانه بیت‌کوین با عنوان EBB1 شناخته می‌شود و دولت قصد دارد اوراق قرضه به ارزش یک میلیارد دلار منتشر کند.

نیمی از این اوراق ۱ میلیارد دلاری به خرید بیت‌کوین و نیمی دیگر به فراهم کردن زیرساخت‌های انرژی و استخراج این رمزارز، اختصاص خواهد یافت.

تا ۲۴ ژانویه، السالوادور ۱۸۰۱ بیت‌کوین را با قیمت متوسط ​​هر کدام ۴۹۱۰۰ دلار خریداری کرده بود. این کشور در سپتامبر ۲۰۲۱ بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی کشور انتخاب کرد. البته به خاطر این اقدام با انتقادات داخلی و خارجی زیادی روبه‌رو شد.

هزاران نفر در السالوادور تظاهرات کردند و صندوق بین‌المللی پول نیز از قرار دادن بیت‌کوین به عنوان ارز قانونی و همچنین انتشار اوراق قرضه بیت‌کوین انتقاد کرد.

منبع: cryptobriefing

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.