السالوادور ۲۰ لایحه در مورد قوانین مرتبط با بیت کوین تصویب می‌کند!

تصویب ۲۰ لایحه در مورد قوانین مرتبط با بیت کوین در السالوادور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

السالوادور اولین کشوری بود که بیت‌کوین را قانونی اعلام کرد. حال دولت السالوادور تلاش می‌کند تا چارچوب قانونی و مالی برای صدور اوراق قرضه ۱ میلیارد دلاری بیت‌کوین، معروف به اوراق قرضه آتشفشانی تدوین نماید. رئیس جمهور، نایب بوکله رهبری تصویب ۲۰ لایحه در مورد قوانین مرتبط با بیت کوین در السالوادور را بر عهده گرفته است. با بیتستان همراه باشید.

تصویب ۲۰ لایحه در مورد قوانین مرتبط با بیت کوین در السالوادور

دولت السالوادور به رهبری رئیس جمهور نایب بوکله، قصد دارد با تهیه ۲۰ لایحه برای تنظیم چارچوب قانونی بیت‌کوین، برنامه‌هایی را برای انتشار اوراق قرضه بیت‌کوین پیش ببرد.

آلخاندرا زلایا، رئیس خزانه‌داری آمریکا در ۴ ژانویه به رسانه السالوادور ال موندو گفت که این لایحه‌ها مقررات مربوط به انتشار اوراق بهادار به عنوان ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهند تا از ماندگاری اوراق قرضه بیت‌کوین که در نوامبر ۲۰۲۱ تعیین شده بود، اطمینان حاصل شود.

این لایحه‌ها جهت ارائه یک ساختار قانونی و حقوقی برای همه کسانی است که اوراق قرضه بیت‌کوین را خریداری می کنند.

با این حال، نایب بوکله زمان مشخصی برای تصویب این لایحه‌ها توسط قانون‌گذاران اعلام نکرده است.

۱ میلیارد دلار پولی که با انتشار اوراق قرضه به دست خواهد آمد، برای تأمین مالی طرح بیت‌کوین سیتی که رئیس جمهور بوکله قول داده، به کار گرفته خواهد شد.

بیت‌کوین سیتی پروژه‌ای برای آموزش دیجیتال و فناوری، انرژی زمین گرمایی برای کل شهر و حمل و نقل عمومی کارآمد و پایدار است.

یکی از ویژگی‌های بیت‌کوین سیتی، استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی زمین گرمایی است. در روزهای اول راه‌اندازی این پروژه، ۰,۰۰۵۹۹۱۷۹ بیت‌کوین در ۱ اکتبر ۲۰۲۱ استخراج شده بود.

همچنین وجوه به دست آمده از انتشار اوراق قرضه بیت‌کوین می‌تواند برای پرداخت ۸۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه یورو که در ژانویه ۲۰۲۳ سررسید می‌شود، به کار رود. اوراق قرضه یورو ابزاری برای جمع آوری پول نقد به ارزشی غیر از واحد پولی خود کشورها است.

انتشار اوراق قرضه بیت‌کوین مانع از مشارکت کشور آمریکای مرکزی در امور مالی سنتی نمی‌شود. زلایا گفت:

ما بازار سنتی را رها نمی‌کنیم.

از شرکای اصلی السالوادور در پروژه اوراق آتشفشانی، می‌توان به Blockstream و iFinex اشاره کرد.

السالوادور ۲۰ لایحه در مورد قوانین مرتبط با بیت کوین تصویب می‌کند!

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.