رمزارز ملی شفافیت مالی تراکنش‌ها را تضمین می‌کند

تضمین شفافیت مالی با رمز ارز ملی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ مهر ۱۴۰۰

بیتستان: چندی پیش رئیس بانک مرکزی ایران اعلام کرد که ایران قصد دارد رمزارز ملی را به طور آزمایشی راه‌اندازی کند. این خبر واکنش‌های زیادی از سوی فعالان اقتصادی و کارشناسان حوزه رمزارزها به همراه داشت. مهرداد فرنوش، یکی از کارشناسان حوزه رمزارزها، از تضمین شفافیت مالی با رمزارز ملی اظهار امیدواری کرد. جزئیات خبر را در ادامه بخوانید.

ضمین شفافیت مالی با رمزارز ملی

بحث رمزارزها بیشتر از دو سال است که در کشور ما مطرح می‌شود و به یک بازار داغ برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. یکی دیگر از مزایای ارزهای دیجیتال در کشور این است که، رمزارزها یکی از راه‌های دور زدن تحریم هستند. اما راه‌اندازی ضرب رمزارز ملی چه فوایدی خواهد داشت؟ اظهارات کارشناس حوزه رمزارزها در مورد تضمین شفافیت مالی با رمز ارز ملی را در ادامه بخوانید.

یکی از کارشناسان اظهار کرد:

 برقراری رمزارز ملی در اقتصاد ایران و راه‌اندازی آزمایشی آن که از سوی رییس کل بانک مرکزی عنوان شده، خبر خوشایندی است که می‌تواند برای فعالان این حوزه و مردم مفید باشد.

مهرداد فرنوش در گفت‌وگو با خبرگزاری ایبِنا توضیح داد:

اینکه قرار است رمزارز در کشور ما نیز مانند کشورهای دیگر قانون‌گذاری و حد و حدود آن مشخص شود اتفاق خوبی است که باید زودتر از اینها اتفاق می‌افتاد تا هم ریسک سرمایه گذاری در این حوزه را برای مردم کاهش دهد و هم برای کسب و کارهایی که در این بخش کار می‌کنند روشنگری و شفاف‌سازی کند.

۳ طرح مختلف مجلس برای سازماندهی رمزارزها

جزئیات خبر را در ادامه بخوانید

این فعال حوزه رمزارزها از تدوین زودهنگام آیین‌نامه‌ها و قانون‌گذاری مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده اعلام امیدواری کرد و افزود:

ما در کشور به استفاده از یک ارز دیجیتال نیاز داریم که اگر سازکار آن به صورت قانونی و تحت کنترل بانک مرکزی باشد، مزیت‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

مهرداد فرنوش در ادامه افزود: یکی از مزیت‌ها این است که می‌توانیم با پشتوانه ریال در هر جای دنیا به صورت امن مانند یک کیف پول کار مالی انجام دهیم و نقل و انتقالات مالی حتی در پرداخت‌های خُرد داشته باشیم.

وی اعلام کرد:

این امر نه تنها برای عموم مردم و فعالان اقتصادی مثبت ارزیابی می‌شود، بلکه برای نظارت نهادهای حاکمیتی نیز مفید است.

به عنوان نمونه شرکت‌های دانش بنیان صادراتی برای دریافت ارز حاصل از صادرات خود با سختی‌هایی مواجه بوده و مجبور به پرداخت کارمزدهای بسیار بالا هستند. این در حالی است که اگر رمزارز ملی تحت کنترل بانک مرکزی انجام شود، به بسیاری از روش‌های پرداخت به ویژه پرداخت‌های بین‌المللی کمک خواهد کرد.

به گفته وی، استفاده از رمزارز ملی اعتماد مردم و فعالان این حوزه را جلب می‌کند. همینطور تضمین شفافیت مالی با رمزارز ملی، با تضمین امنیت تراکنش‌ها به بانک مرکزی کمک بزرگی می‌کند.

همچنین به عقیده او، اگر فعالیت‌های حوزه رمزارزها اگر زیر نظر قانون انجام گیرد، در مبارزه با پولشویی و رصد و مانیتور استفاده از این رمزارز در حوزه‌های ممنوعه عملکرد بهتری خواهد داشت.

منبع: ariyanews

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.