رای گیری در مورد ممنوعیت بیت کوین در اتحادیه اروپا : پایداری زیست محیطی هدف اصلی لایحه MiCA

رای گیری در مورد ممنوعیت بیت کوین در اتحادیه اروپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

لایحه‌ی MiCA اتحادیه اروپا که امروز  تکلیف آن مشخص خواهد شد، بندی درباره‌ی پایداری زیست محیطی دارد. این بند ممکن است رای گیری در مورد ممنوعیت بیت کوین در اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین منطقه مشکل‌ساز شود. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

رای گیری در مورد ممنوعیت بیت کوین در اتحادیه اروپا

جایگاه قانونی استخراج بیت‌کوین در اتحادیه اروپا به نتایج رأی گیری امروز پارلمان اروپا بستگی دارد. این رای‌گیری به طور خلاصه MiCA نام‌گذاری شده است.

بند مشکل‌ساز لایحه‌ی MiCA

در این لایحه، بندی در مورد به خطر افتادن پایداری زیست محیطی با استخراج رمزارز، آمده است. این بند اپراتورهای بلاک‌چین را ملزم می‌کند تا طرح جدیدی ارائه دهند که جزئیات آن با بند پایداری زیست محیطی که در لایحه آمده است، منطبق باشد.

باید به این نکته نیز توجه کرد که عدم ارائه طرح مناسب ممکن است باعث ممنوعیت استخراج یا تجارت توکن یا ارز دیجیتال در اتحادیه اروپا شود.

البته به طور مشخص بیان نشده است که این لایحه مستقیماً بر چین‌های proof-of-work (PoW) تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.

proof-of-work یا به اختصار PoW، یک سیستم، تابع و یا پروتکل اندازه‌گیری است تا از حملات محروم‌سازی از سرویس یا DoS و دیگر سیستم‌هایی مزاحم مانند اسپم‌های شبکه، جلوگیری کند. همچنین این پروتکل با اقدامات بیان شده به کاهش زمان پردازش کامپیوتر کمک می‌کند.

PoW یک الگوریتم اجماع است که توسط شبکه‌های بیت‌کوین، اتریوم و چندین دارایی رمزنگاری دیگر استفاده می‌شود.

با توجه به این که بیت‌کوین (BTC) رمزارزی غیرمتمرکز است، نمی‌توان برای آن طرح یا برنامه‌ی مشخصی ارائه داد. عدم وجود چنین طرحی ممکن است باعث ممنوعیت عملیات استخراج بیت‌کوین در سراسر اتحادیه اروپا شود.

بر اساس داده‌های سال گذشته دانشگاه کمبریج و Statista، اتحادیه اروپا حدود ۱۲ تا ۱۴ درصد از هش‌ریت جهانی شبکه بیت‌کوین را تشکیل می‌دهد. آلمان و ایرلند بیشترین هش‌ریت را در اتحادیه اروپا دارند.

نگرانی در مورد مصرف انرژی و انتشار کربن حاصل از استخراج بیت‌کوین اکنون مهمترین بحث در لایحه تنظیم شده در اتحادیه اروپا است. با این حال، زمانی که داده‌های خام را بررسی کنیم، این نگرانی‌ها نابجا به نظر می‌رسند.

طبق گزارش دانشگاه فرانکفورت در نوامبر گذشته، شبکه بیت‌کوین سالانه به ۹۰٫۸۶ تراوات ساعت (Tw/H) انرژی نیاز دارد. این مقدار انرژی حدودا  ۰٫۰۵ درصد از کل مصرف جهانی را در بر می‌گیرد.

همچنین این شبکه تنها مسئول حدود ۰٫۰۸ درصد از کل انتشار کربن جهانی است. البته محاسبه دقیق این معیارها دشوار است.

پیر پرسون (Pierre Person)، عضو پارلمان فرانسه، هشدار داد که ممنوعیت استخراج، استعدادها و نوآوری‌ها را از اتحادیه اروپا دور خواهد کرد.

وی در توییتی گفت که پارلمان اروپا با ممنوع کردن بیت‌کوین و اتر (ETH) و سخت کردن استفاده از NFT و DeFi، حاکمیت پولی و مالی افراد جامعه ارزهای دیجیتال را به دست خواهد گرفت.

منبع: cointelegraph

اتریوم بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.