هزینه گس اتریوم با بیشتر شدن درگیری‌های روسیه و اوکراین شدیدا افزایش یافت

افزایش شدید هزینه گس اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ اسفند ۱۴۰۰

به دلیل افزایش درگیری‌های بین روسیه و اوکراین برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سازمان‌های اوکراینی و ارتش این کشور، گروهی دست به فروش NFTهای خود زدند که این عمل باعث افزایش شدید هزینه گس اتریوم شد. خیلی از اهداکنندگان از افزایش شدید هزینه گس اتریوم ناراضی بودند و ادعا کردند که این هزینه بهتر بود برای کمک به اوکران صرف می‌شد. برای خواندن جزئیات  خبر با بیتستان همراه باشید.

در  حال حاضر درگیری بین روسیه و اوکراین در حال افزایش است. روزانه خبر فرود آمدن بمب‌های روسیه بر سر اوکراین و افزایش کشته‌شدگان گزارش می‌شود.

به منظور حمایت از کشور اوکراین و ارتش آن، جامعه‌ی بین‌المللی برای جمع‌آوری منابع و ارسال بودجه به سازمان‌های مختلف تلاش می‌کند. هم اکنون یک مجموعه NFT با هدف جمع‌آوری بودجه برای اوکراین ساخته شده و به فروش می‌رسد.

RELI3F UKR که پروژه ابتکاری جدید در Web3 است. RELI3F UKR به شرطی اجازه‌ی فروش  NFTهای خود را می‌دهد که تمام درآمدهای حاصل از فروش اولیه به همراه برخی از درآمدهای ثانویه فروش آن به طور کامل صرف کمک به کشور اوکراین شود.

در این بین باید به این نکته توجه کرد که همانطور که در مورد بسیاری از پروژه‌های محبوب NFT وجود دارد شور اشتیاق به این مجموعه نیز باعث افزایش هزینه گس اتریوم شد.

اوایل صبح ۲۶ فوریه هزینه گس اتریوم به صورت نجومی افزایش یافت و از ۱۳۰۰ gwei نیز بالاتر رفت. البته پس از آن دوباره به زیر ۱۰۰ gwei بازگشت.

افزایش شدید هزینه گس اتریوم

RELI3F توییتی منتشر کرد و در آن توضیح داد که:

تمام NFTها به فروش رسید. این NFTها را ۳۷ هنرمند ساخته بودند و هر کدام ۲۰۰ editions  داشتند. قیمت هر NFT نزدیک ۰٫۵ اتریوم بود که با حساب تعداد هنرمندان و ادیشن‌های ساخته شده درآمد به دست آمده از فروش NFTها ۳۷۰ اتریوم گزارش شده است.

با استفاده از web3 در عرض ۳۰ ثانیه ۱ میلیون دلار برای مردم اوکراین کمک مالی جمع‌آوری شد.

به خاطر تمام حمایت‌ها از شما متشکرم.

نارضایتی اهداکنندگان از هزینه گس بالا

اهداکنندگاه شدیدا از هزینه گس بالای اتریوم ناراضی بودند و ادعا داشتند که این وجه می‌توانست به جای گس صرف مردم اوکراین شود.

اهدای کریپتو یک گزینه محبوب و آسان برای کسانی است که می‌خواهند از گروه‌های امدادی اوکراینی یا حتی ارتش این کشور از نظر مالی حمایت کنند.

طبق گزارشی بیش از ۴ میلیون دلار به عنوان کمک بیت‌کوینی به ارتش ارسال شده است.

انتخاب NFT به عنوان راهی برای کمک مالی درست است یا نه؟

NFTها در موارد زیادی استفاده می‌شوند ولی استفاده از آن‌ها به عنوان ابزاری برای جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه گزینه‌ای غیرمنتظره و جدید است.

سایفرپانک‌ها (cypherpunks) یکی از گروهی‌هایی بودند که از NFT برای حمایت از دفاع حقوقی جولیان آسانژ (Julian Assange)، بنیانگذار Wikileaks، استفاده کردند. این گروه برای این کار گردهم آمدند و AssangeDAO  را ایجاد کردند.

با این حال، منتقدانی نیز بودند که جمع آوری کمک‌های مالی مبتنی بر NFT را از دست دادن کمک‌های مالی از طریق هزینه‌های گزاف گس توصیف کردند.

منبع: ambcrypto

اتریوم بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.