هزینه‌ی گس اتریوم به شدت کاهش یافت

پایین آمدن شدید هزینه های گس اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

با توجه به داده‌های اخیر، هزینه‌ی گس اتریوم در سال جدید شدیدا کاهش یافته. البته حتی با پایین آمدن شدید هزینه های گس اتریوم باز هم نمی‌توان گفت که میزان هزینه گس اتریوم کم است. اتریوم یکی از بالاترین هزینه‌های گس تراکنش را میان دیگر بلاک‌چین‌ها دارد. برای اطلاع از ادامه خبر با بیتستان همراه باشید.

داده‌های Ycharts نشان می‌دهد که میانگین هزینه‌ی گس اتریوم از ابتدای سال جاری به سرعت کاهش یافته. میانگین این هزینه در چند ماه اخیر از ۲۱۸ Gwei به ۴۰/۸۲ Gwei کاهش پیدا کرده است.

با این که هزینه‌ی گس اتریوم به پایین‌ترین سطح رسیده، ولی باز هم این هزینه برای کاربران بلاک‌چین اتریوم ارزان نیست.

بر اساس داده‌های Coinmetrics و پلتفرم CryptoRank، میانگین متحرک هفت روزه تراکنش اتریوم تا ۹ مارس بالغ بر ۱۱/۱۴ دلار بوده است.

پایین آمدن شدید هزینه های گس اتریوم

براساس داده‌های Etherscan  و با توجه به این که ازدحام شبکه اتریوم بسیار کم است، هزینه‌ی گس به ۳۰ Gwei (1,53 دلار) برای تأیید سرعت پایین و ۳۲ Gwei (1,64 دلار) برای تأیید سرعت بالا رسیده.

کاهش هزینه‌های گس اتریوم با کاهش محبوبیت NFT و DeFi

در زمان افزایش محبوبیت توکن‌های غیرقابل تعویض اتریوم (NFT) و بخش‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) در سال ۲۰۲۱، این شبکه بارها به دلیل هزینه‌های بالای گس مورد انتقاد قرار گرفت.

به نظر می‌رسد ازدحام و کارمزدهای کمتر اتریوم با کاهش محبوبیت NFT و DeFi مرتبط باشد.

طبق داده‌های ۳۰ روز گذشته‌ی DappRadar، می‌توان گفت ۹ بازار از ۱۰ بازار برتر اتریوم شاهد کاهش حجم معاملات بوده‌اند.

بازارهای LooksRare و OpenSea که رتبه اول و دوم بازارهای اتریوم هستند، حجم معاملاتشان به ترتیب ۷۸/۲۷ درصد و ۳۴/۷۵ درصد کاهش یافته. بازارهای دیگر اتریوم مثل SuperRare و Rarible نیز شاهد کاهش ۷۳/۲۹ درصد و ۸۰/۶۵ درصدی بودند.

DeFi مبتنی بر اتریوم نیز محبوبیتش کاهش یافته. علاوه بر این، ارزش کل قفل شده (TVL) و قیمت توکن اصلی هشت بازار اتریوم نیز کاهش یافته و به رنگ قرمز درآمده است.

DeFi مبتنی بر اتریوم نیز محبوبیتش کاهش یافت

منبع: cointelegraph

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.