تغییر نام اتریوم ۲.۰ به کنسنسس لایر: پشت پرده‌ی این تغییر نام چه می‌تواند باشد؟

تغییر نام اتریوم ۲.۰ به کنسنسس لایر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ بهمن ۱۴۰۰

برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های آتی و شفافیت بیشتر، بنیاد اتریوم برای ETH 2.0 خود نام دیگری در نظر گرفت. تغییر نام اتریوم ۲.۰ به کنسنسس لایر همچنین به کاهش سردرگمی‌های آینده در مورد دومین بلاک‌چین اتریوم، با بیتستان همراه باشید.

بنیاد اتریوم اعلام کرد:

با حذف اصطلاحات Eth2، ما کاربران آینده خود را از این نام‌گذاری‌های گیج کننده نجات می‌دهیم.

بنیاد اتریوم تمام ارجاعات به Eth1 و Eth2 را حذف کرد تا بلاک‌چین اصلی «execution layer» و زنجیره اثبات سهام ارتقا یافته را «consensus layer» نامیده باشد.

خبری از «ETH 2.0» نخواهد بود

بنیاد اتریوم این گام مهم را در پست وبلاگ خود منتشر. این پست حاوی این مطلب بود که دیگر از اصطلاحات “ETH 1.0” و “ETH 2.0” برای توصیف ارتقاءهای جدید در حال انجام در بلاک‌چین استفاده نخواهد کرد.

این بنیاد در پست خود به پیشگیری از کلاهبرداری، فراگیر بودن و شفافیت در نام‌گذاری جدید، نیز اشاره شد.

به گفته توسعه دهندگان، ارتقاهای مختلف اکنون با عناوین “execution layer” و “consensus layer” نامیده می‌شوند.

این بدان معنی است که ETH 1.0، از این پس با نام “execution layer” و یا “لایه اجرا” شناخته خواهد شد.

از سوی دیگر، ارتقاء ETH 2.0 که از مکانیزم Proof-of-Stake (PoS) استفاده می‌کند، از این پس با عنوان “consensus layer” یا “لایه اجماع” شناخته خواهد شد.

توسعه‌دهندگان اتریوم، بسیار روی ارتقاء مکانیزم PoW کار کرده‌اند تا بتوانند آن را با مکانیزم PoS متحد و هماهنگ کنند. با توجه به داده‌ها و گزارشات، پیش‌بینی می‌شود این روند تا خرداد ماه سال آتی به پایان برسد.

با مکانیزم PoS، اتریوم دیگر متکی به استخراج توکن‌های جدید نخواهد بود.

چرا تغییر نام؟ دلایل اصلی این تغییر نام‌ها چیست؟

بنیاد اتریوم خاطرنشان کرد که نام تجاری Eth2 نتوانست به طور خلاصه مقصود و هدف شبکه را به مخاطب منتقل کند. این بنیاد نام‌های ETH 1 و ETH 2.0 را تغییر می‌دهد تا سردرگمی‌ها و تصورات نادرست در مورد این دو بلاک‌چین را کاهش دهد.

بنیاد اتریوم به این موضوع اشاره کرد که برخی از کاربران به طور شهودی فکر می‌کنند که با وجود ETH2 دیگر ETH1، وجود نخواهد داشت. البته که این تصور درست نیست.

تغییر نام برای جلوگیری از کلاهبرداری

دلیل دیگر تغییر نام، جلوگیری از کلاهبرداری نیز بیان شده است. کلاهبرداران اغلب کاربران را فریب می‌دهند تا فکر کنند باید از مکانیسم اجماع یا consensus به ETH 2.0 ارتقا پیدا کنند. این قضیه بیشتر اوقات باعث سردرگمی کاربران و در بیشتر مواقع به از دست دادن سرمایه ختم می‌شود.

کاربران غافل از اینکه اتر (ETH) آن‌ها به‌ طور خودکار پس از ادغام به Eth2 تغییر می‌کند ممکن است توکن‌های خود را با توکن‌های جعلی ETH2 عوض کنند.

بر اساس گزارشات متاسفانه، کلاهبرداران سعی کرده‌اند از نام Eth2 برای کلاهبرداری از کاربران استفاده کنند و به آن‌ها گفته‌اند که ETH خود را با توکن‌های «ETH2» تعویض کنند یا اینکه قبل از ارتقا Eth2 باید به نحوی ETH خود را انتقال دهند.

بر اساس نام‌گذاری‌های جدید، ترکیب execution layer (Eth1) و consensus layer (Eth2) با عنوان Ethereum خطاب خواهد شد. در حالی که ویژگی‌های مختص به هر بلاک‌چین مانند  beacon chain، ادغام و زنجیره‌های مشترک به عنوان “ارتقا” بیان می‌شوند.

تغییر نام اتریوم ۲.۰ به کنسنسس لایر

برای تغییر نام دیر است؟

کاربر Kristkind اظهار داشت که تلاش برای تغییر نام تجاری خیلی دیر انجام شده است و خاطرنشان کرد که اصطلاح Eth2 قبلاً به طور گسترده توسط رسانه‌ها و کاربران جا افتاده است. وی نوشت:

همه در رسانه‌ها، حتی رسانه‌های مرتبط با رمزارز، با عبارت ۲٫۰ یا به سادگی Eth2 کار می‌کنند. و صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم که اینگونه بهتر است، زیرا این اصطلاح ساده‌تر از «consensus layer» است. درک consensus layer خود نیازمند درک معماری شبکه است.

به روز رسانی جدید اتریوم

اخیراً اتریوم به‌‌روزرسانی Arrow Glacier را راه‌اندازی کرده است. این به روز رسانی برای به تاخیر انداختن «difficulty bomb» تا اواسط سال ۲۰۲۲ طراحی شده است. difficulty bomb مکانیزمی است که استخراج اتریوم را دشوار می‌کند.

انتظار می‌رود پس از تبدیل اتریوم به مکانیزم Proof-of-Stake دیگر شاهد bomb در شبکه نباشیم. تبدیل به مکانیزم Proof-of-Stake به شبکه کمک می‌کند که اعتبارسنجی‌ها به قدرت محاسباتی کمتری برای تأیید تراکنش‌ها نیاز داشته باشد و در همین حین به از بین رفتن bomb نیر در شبکه کمک کند.

کاربران بلاک‌چین اتریوم پس از ارتقاء می‌توانند انتظارات بیشتری از این شبکه داشته باشند. زیرا این ارتقاء باعث  مقیاس‌پذیرتر، ایمن‌تر و پایدارتر شدن این شبکه خواهد شد.

پس از ادغام و انتقال به PoS که اواخر ۲۰۲۲ اتفاق خواهد افتاد این شبکه برنامه دارد زنجیره‌های خرد خود را نیز تا اوایل ۲۰۲۳ ارتقاء دهد.

با معرفی زنجیره‌های خرد، شبکه اتریوم در ۶۴ زنجیره جدید پخش می‌شود تا مقیاس‌پذیری و ظرفیت آن افزایش یابد.

علیرغم اینکه سال ۲۰۲۲ سالی صعودی برای اتریوم است، قیمت اتر در بحبوحه رکود فعلی در بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال ضربه شدیدی خورده است. این رمزارز طی ۳۰ روز گذشته شاهد ۴۰ درصد کاهش ارزش بوده و در زمان نگارش این مقاله در حدود قیمت ۲۴۳۷ دلار معامله می‌شود.

منبع: cryptoslate

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.