شبکه آزمایشی Testnet Kiln اتریوم به زودی غیرفعال خواهد شد

غیر فعال شدن Testnet Kiln اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

خبر غیر فعال شدن Testnet Kiln اتریوم روز جمعه توسط بنیاد اتریوم به طور رسمی اعلام شد. علاوه بر غیر فعال شدن Testnet Kiln اتریوم، شبکه های آزمایشی Ropsten و Rinkeby نیز به ترتیب پس از ادغام غیرفعال خواهند شد. برای خواندن جزئیات بیشتر با بیتستان همراه باشید.

بنیاد اتریوم روز جمعه اعلام کرد که Testnet Kiln طی هفته ادغام، غیرفعال خواهد شد.

علاوه بر غیر فعال شدن Testnet Kiln اتریوم، شبکه‌های آزمایشی Ropsten و Rinkeby نیز به ترتیب پس از ادغام غیرفعال خواهند شد. تاریخ غیرفعال شدن Ropsten، سه ماه آخر ۲۰۲۲ و تاریخ غیرفعال شدن Rinkeby، سه ماهه سوم ۲۰۲۳ تعیین شده است.

انتشار خبر غیر فعال شدن Testnet Kiln اتریوم توسط بنیاد اتریوم

۹ سپتامبر، بنیاد اتریوم در اطلاعیه رسمی خود اعلام کرد که شبکه آزمایشی Kiln هفته آینده (طی ادغام) غیرفعال خواهد شد. باید خاطر نشان کرد که این شبکه در اوایل سال ۲۰۲۲  برای آزمایش ادغام اتریوم راه‌اندازی شده بود.

بنیاد اتریوم اعلام کرد تا زمان غیرفعال‌سازی کامل شبکه‌های Ropsten و Rinkeby، برخی از دسترسی‌های کاربران نیز به مرور زمان قطع خواهد شد.

به دلیل غیرفعال شدن شبکه‌های Ropsten و Rinkeby، کاربران و توسعه‌دهندگان بهتر است از شبکه‌های آزمایشی Goerli یا Sepolia استفاده کنند. طبق گفته توسعه‌دهندگان شبکه‌های آزمایشی Goerli یا Sepolia پس از Merge حفظ و ارتقا داده خواهند شد.

Goerli دارای یک مجموعه اعتبارسنجی باز (open validator set) است که برای آزمایش قراردادهای هوشمند پیچیده استفاده شده و برای ارتقا به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارد.

در حالی که Sepolia دارای یک مجموعه اعتبارسنجی بسته (closed validator set) است که کارایی کمتری نسبت به سایر شبکه‌های آزمایشی داشته و به حداقل فضا برای ذخیره‌سازی نیاز دارد.

آغاز ادغام اتریوم قبل از ۱۵ سپتامبر

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، مدعی است که ادغام اتریوم بین ۱۳ تا ۱۵ سپتامبر انجام خواهد شد.

علاوه بر این، شمارشگر معکوس ادغام بنیاد اتریوم، زمان ادغام را در ۱۴ سپتامبر در ساعت ۲۰:۵۸:۳۱ UTC تخمین زده است.

منبع: coingape

اتریوم
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.