اتحادیه اروپا با مقررات MiCA برای سرکوب ارزهای دیجیتال و استیبل‌کوین‌ها موافقت کرد

موافقت اتحادیه اروپا با مقررات MiCA جهت سرکوب ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: مقامات اتحادیه اروپا (EU) در مورد قانونی مهم به توافق رسیده‌اند که فعالیت را برای کاربران صنعت کریپتو و ارائه دهندگان خدمات در این حوزه سخت‌تر می‌کند. در واقع اتحادیه اروپا با مقررات پارلمان MiCA موافقت کرده تا چارچوب نظارتی شدیدی را برای این حوزه ایجاد کند. موافقت اتحادیه اروپا با مقررات MiCA جهت سرکوب ارزهای دیجیتال می‌تواند تاثیر زیادی روی این صنعت و رشد آن بگذارد.

استفان برگر، عضو پارلمان اروپا و گزارشگر مقررات MiCA خبری را در توییتر منتشر کرد و گفت که یک توافق متوازن با اتحادیه اروپا منعقد شده است. این توافق موجب می‌شود اروپا را به اولین قاره تبدیل گردد که اقدام به قانون گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال می‌کند.

موافقت اتحادیه اروپا با مقررات MiCA جهت سرکوب ارزهای دیجیتال

به گفته شورای اروپا، این قرارداد قوانینی را شامل می‌شود که صادرکنندگان دارایی‌های رمزنگاری بدون پشتوانه، استیبل کوین‌ها، پلتفرم‌های معاملاتی و کیف پول‌هایی که دارایی‌های رمزنگاری شده در آن نگهداری می‌شوند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وزیر اقتصاد، دارایی و حاکمیت صنعتی و دیجیتالی فرانسه ادعا کرد که این مقررات تاریخی به بی قانونی کریپتو پایان خواهد داد.

تاثیر استیبل‌کوین‌ها بر وضع مقررات جدید

بعد از این که TerraUSD از هم فرو پاشید، MiCA از عرضه کنندگان استیبل‌کوین‌ها درخواست کرد تا با ایجاد یک ذخیره نقدینگی کافی از کاربران و سرمایه‌گذاران این حوزه محافظت کنند.

یکی از اعضای پارلمان اروپا در یک تاپیک توییتری توضیح داد که ذخایر باید از نظر قانونی و عملیاتی تفکیک و به خوبی محافظت شوند. همچنین سقف تراکنش‌ها برای استیبل‌کوین‌ها ۲۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته خواهد شد.

موافقت اتحادیه اروپا با مقررات MiCA جهت سرکوب ارزهای دیجیتال

این در حالی است که کاربران صنعت ارزهای دیجیتال در توییتر این مقررات را نشدنی می‌دانند، چرا که حجم تراکنش‌های روزانه تتر، بیش از ۵۰ میلیارد دلار و USDC هم ۵/۶۶ میلیارد دلار است.

جالب است بدانید که این توافق در همان روزی صورت گرفت که Circle استیبل‌کوینی با پشتوانه یورو را راه‌اندازی کرد.

ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده (CASP) ملزم به رعایت قوانین سخت‌گیرانه با هدف حمایت از مصرف کنندگان هستند و همچنین در صورت از دست دادن دارایی‌های رمزنگاری سرمایه‌گذاران، باید پاسخگو باشند.

توافق موقت باعث می‌شود که ارائه دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری (CASP) برای فعالیت در اتحادیه اروپا به مجوز نیاز داشته باشند و این پلتفرم‌ها توسط سازمان بازارهای اوراق بهادار و اروپا (ESMA) نظارت خواهند شد.

قانون جدید شامل ممنوعیت فناوری‌های اثبات کار یا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نمی‌شود. با این حال کمیسیون اروپا گفت که در ۱۸ ماه آینده به بررسی این موضوع نیز خواهد پرداخت و در صورت لزوم می‌تواند یک پیشنهاد قانونی مناسب برای رسیدگی به این حوزه نیز ارائه کند.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که توافق صورت گرفته، موقتی است و پیش از تصویب رسمی باید به تصویب شورا و پارلمان اروپا برسد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.