احتمال ممنوعیت اتریوم و بیت‌کوین با اجرایی شدن چارچوب نظارتی جدید اتحادیه اروپا برای کریپتو

چارچوب نظارتی اتحادیه اروپا برای کریپتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰

بیتستان: اروپا به دنبال تنظیم چارچوب نظارتی جدیدی برای ارزهای دیجیتال است. این چارچوب نظارتی اتحادیه اروپا برای کریپتو روز دوشنبه به رای گذاشته خواهد شد، که می‌تواند عملاً ارزهای دیجیتال کلیدی از جمله بیت‌کوین و اتریوم را در اروپا ممنوع کند.

به گزارش بلومبرگ، یک کمیته پارلمانی اروپا روز دوشنبه در مورد چارچوب نظارتی جدید دارایی‌های رمزنگاری شده رای خواهد داد، که می تواند عملاً ارزهای دیجیتال کلیدی از جمله بیت‌کوین و اتریوم را در اروپا ممنوع کند.

رمزارزهایی که در اتحادیه اروپا پذیرش می‌شوند، باید تابع حداقل استانداردهای پایداری زیست‌محیطی باشند و طبق پیش‌نویس نهایی قانون (که MiCa نامیده می‌شود) یک برنامه‌ی توسعه مرحله‌ای برای اطمینان از انطباق با این الزامات تنظیم و حفظ شود. طبق اخبار منتشر شده از سمت بلومبرگ، کمیسیون اقتصادی و پولی روز دوشنبه این لایحه را به رای خواهد گذاشت.

به نظر می‌رسد تاکید بر روی مسائل زیست محیطی و الزامات عرضه به منظور ممنوع کردن ارزهایی که با الگوریتم اثبات کار (Proof of work) فعالیت می‌کنند، صورت گرفته است. رمزارزهایی مثل اتریوم و بیت‌کوین در حال حاضر با این ساز و کار فعالیت می‌کنند.

احتمال ممنوعیت بیت‌کوین در اروپا

الگوریتم اثبات کار یکی از مکانیسم‌های اجماع اصلی حاکم بر بلاک‌چین بیت‌کوین است. استخراج کننده‌های بیت‌کوین در واقع با کامپیوترهای مختلف موجب می‌شوند که بلاک‌چین BTC امنیت بالایی داشته باشد. از طرفی نیز به این شکل پاداش دریافت کنند.

استفان برگر (Stefan Berger) نماینده پارلمان اتحادیه اروپا و کارشناس رمزنگاری در اوایل هفته گذشته در توییتی گفت که پیش‌نویس قبلی به مفهوم پروتکل اثبات کار اشاره‌ای نکرده بود. برخی از فعالان صنعت ارزهای دیجیتال نیز نگران هستند که آیا پیش نویس قانون جدید موجب ممنوعیت بیت‌کوین خواهد شد یا نه؟!

پاتریک هنسن ( Patrick Hansen) رئیس استراتژی شرکت کیف پول‌های دیجیتال Unstoppable Finance، در توییتر می‌گوید:

از آنجایی بیت‌کوین نمی‌تواند خارج از ساز و کار POW فعالیت کند، تصویب این قانون بدون شک بر بیت‌کوین اثر خواهد گذاشت.

منبع: bnnbloomberg

اتریوم بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.