پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان گسترش خواهد یافت!

گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال طبق گزارش BCG
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ مرداد ۱۴۰۱

بیتستان: گروه مشاورین بوستون (BCG، bITGET و Foresight) گزارشی را منتشر کردند که نشان می دهد پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان گسترش خواهد یافت. گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال طبق گزارش BCG در آسیا اقیانوسیه و آمریکای لاتین به نسبت دیگر مناطق جهان بیشتر خواهد بود. برای اطلاع از جزئیات دقیق خبر در ادامه با ما همراه باشید.

گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال طبق گزارش BCG

با توجه به گزارش ارائه شده از سوی گروه مشاورین بوستون (BCG، bITGET و Foresight) بازار ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی پذیرش است. پذیرش این صنعت با گذر زمان افزایش خواهد یافت. طبق این گزارش، پذیرش در آسیا اقیانوسیه و مناطق آمریکای لاتین بیشتر از مناطق دیگر خواهد بود.

در این گزارش آمده است که ۰/۳ درصد از دارایی‌های افراد در بازار ارزهای دیجیتال بوده و ۲۵ درصد آن نیز در بازار سهام است.

گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال

این گروه نرخ پذیرش اینترنت در دهه ۹۰ را با تعداد سرمایه‌گذاران بازار مقایسه کرده و نتیجه گرفته که هنوز این صنعت به طور کامل پذیرش نشده است. طبق گفته این گروه اگر روند پذیرش ادامه داشته باشد ،تعداد کاربران بازار ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ به ۱ میلیارد نفر خواهد رسید.

طبق گفته این گروه، علاقه کاربران به ارزهای دیجیتال در حال افزایش است و افراد تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه‌های پر ریسک و صندوق‌های تامینی دارند.

جالب است بدانید که در سال گذشته سرمایه‌گذاران نهادی بازار، میزان سرمایه‌گذاری خود را دو برابر کرده و به ۷۰ میلیارد دلار رساندند. یکی از مهمترین دلایل علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به بازار ارزهای دیجیتال، عملکرد بیت‌کوین به عنوان محافظی در برابر تورم بود.

گفتنی است طبق این گزارش پذیرش در آسیا اقیانوسیه و مناطق آمریکای لاتین بیشتر از مناطق دیگر خواهد بود. در سال ۲۰۲۱ اقتصادهای نو ظهور و کشورهای پیشرفته آسیا اقیانوسی حدود ۴۰ درصد از حجم معاملات جهانی بازار مشتقات را به خود اختصاص داده بود.

در حال حاضر آمریکای لاتین ۱ درصد از ارزش معاملات نقدی و مشتقات بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. این دو پتانسیل بالایی برای رشد و پذیرش ارزهای دیجیتال را دارند.

طبق این گزارش برزیل در آمریکای لاتین بالاترین پتانسیل را برای رشد بازار مشتقات ارزهای دیجیتال دارد. جالب است بدانید که در مناطق جنوبی آسیا اقیانوسیه، ویتنام تایلند و هند ۲ تا ۳ درصد از تجارت جهانی ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. از آنجایی که تقاضا برای رشد بازار مشتقات زیاد است این گروه انتظار داد که قانون‌گذاران بازار کارهای خود را با این تقاضا تطبیق داده و اجازه رشد این بازار را بدهند.

براساس این گزارش، افزایش مشارکت نهادی، توسعه سریع وب ۳ و افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در  بازارهای نوظهور سه عاملی هستند منجر به پذیرش سراسری ارزهای دیجیتال می‌شوند.

حجم معاملات نهادی از ۲۰ درصد در اوایل سال ۲۰۱۸، به ۲۸ درصد رسیده است.

منبع: cryptoslate

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.