امیدواری رئیس جمهور السالوادور به قانونی شدن بیت‌کوین در دیگر کشورها

امیدواری رئیس جمهور السالوادور به قانونی شدن بیت کوین در دیگر کشورها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۰

بیتستان: ارزهای دیجیتال به سرعت در بین مردم محبوبیت قابل قبولی کسب کردند. استفاده از بیت‌کوین در تراکنش‌های بین‌المللی و امنیت منحصر به فرد این ارز، باعث شد تا سیاستمداران نیز درصدد پذیرفتن این نوع پرداخت برآیند. السالوادور از جمله کشورهایی است که به صورت رسمی بیت‌کوین را پذیرفت. اما آیا امیدواری رئیس جمهور السالوادور به قانونی شدن بیت کوین در دیگر کشورها یک امر واهی است؟

بر اساس گزارش رسانه محلی دیاریو لا هوئلا (Diario La Huella)، فلیکس اولوا (Félix Ullo)، معاون رئیس جمهور السالوادور، در ملاقات با پاسکال درهود (Pascal Drouhaud)، نایب رئیس انجمن LATFRAN، پیش بینی کرده است که سایر کشورها از الگوی پذیرش بیت‌کوین در السالوادور پیروی خواهند کرد. همچنین از امیدواری رئیس جمهور السالوادور به قانونی شدن بیت کوین در دیگر کشورها حمایت کرد.

Ulloa انتظار دارد، السالوادور فقر زده به دلیل ریسک جسورانه خود بر روی پذیرفتن بیت‌کوین، به قطب اقتصادی و مالی در منطقه خود تبدیل شود. علاوه بر این، او ادعا می‌کند که پذیرش بیت‌کوین به نفع 1.17 میلیون مهاجر سالوادوری که در ایالات متحده ساکن هستند می‌باشد.

به گفته Ulloa: تعداد افرادی که در السالوادور کیف پول بیت کوین دارند، دو برابر تعداد صاحبان حساب‌های بانکی در السالوادور است. این به عقیده من نشان دهنده میزان اطمینان مردم سالوادور به بیت‌کوین است.

بری سیلبرت با ETFهای بیت کوین مخالفت کرد

برای خواندن متن کامل خبر کلیک کنید

مناقصه پذیرفتن بیت کوین در السالوادور یک اقدام جسورانه در این کشور بود همانطور که ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیانگذار اتریوم نیز آزمایش بیت کوین در السالوادور را “بی پروا” توصیف کرد. پذیرش این قانون جدید نیز با اعتراضات زیادی همراه بود، اما مخالفان نتوانستند مانع از اجرای رسمی این قانون در اوایل سپتامبر شوند.

بسیاری از انتقاداتی که  به لایحه بیت کوین وارد شده است، در مورد ماده 7 این قانون است. این لایحه باعث می‌شود که مشاغل پرداخت بیت‌کوینی را بپذیرند و از آن استفاده کنند.

رئیس جمهور السالوادور در مقابل اقتصاددان‌ها قرار گرفت

نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور، همچنین پس از صعود بیت کوین به 60 هزار دلار، استیو هانکه (Nayib Bukele)، اقتصاددان مخالف بیت کوین را مورد حمله قرار داد. هانکه نیز از اظهارنظرهای قبلی خود عقب نشینی نکرد و تأکید کرد که این کشور با “خرابی مالی” روبرو خواهد بود.

اوراق قرضه السالوادور ماه گذشته از ترس این که پذیرش بیت کوین می‌تواند مذاکرات کشورها با صندوق بین‌المللی پول را به خطر بیندازد، سقوط کرد. همچنین صندوق بین‌المللی پول نسبت به تصمیم این کشور برای تصویب ارز رمزنگاری شده غیرمتمرکز و ناپایدار به عنوان واحد پول رسمی خود بسیار مشکوک است.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.