چگونه مثل یک کاربلد در بازار رمزارزها فعالیت کنیم؟

کاربلدهای بازار ارزهای دیجیتال باید بخوانند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ اسفند ۱۴۰۰

کاربلدهای بازار ارزهای دیجیتال کسانی هستند که تقریبا بصورت مداوم بازار را رصد می‌کنند اما مواردی هستند که ممکن است شما بعنوان یک کاربلد از آن‌ها آگاه نباشید. در این مقاله سعی می‌کنیم که به موارد حرفه‌ای‌تر بازار ارزهای دیجیتال و تحلیل‌های تکنیکال بپردازیم. هم‌چنین با ایردراپ‌ها و نحوه‌ی کسب درآمد با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

ایردراپ‌ها، از راه‌های کسب درآمدی هستند که در ماه‌های گذشته سر و صدای زیادی به پا کردند و نظر کاربران زیادی را به خود جلب کردند. هرورزه پروژه‌های بسیاری بعنوان عرضه‌ اولیه توکن‌های خود را در قالب ایردراپ عرضه می‌کنند. اما آیا ارزش دارد که برای یافتن ایردراپ‌ها زمان بگذاریم؟ 

چگونه بهترین ایردراپ‌ها را پیدا کنیم؟

همانطور که می‌دانید، ایردراپ‌ها توکن‌هایی هستند که بصورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرند. ایردراپ‌ها عموما جنبه‌ی تبلیغاتی دارند و برای جلب توجه سرمایه‌گذاران عرضه می‌شوند. 

برای پیداکردن ایردراپ‌ها سایت‌های مختلفی وجود دارند. مثلا در صرافی بایننس با امانت گذاشت یک مبلغ کم در حساب شخصی‌مان می‌توانیم در صف دریافت ایردراپ‌ها قرار بگیریم. هم‌چنین وب‌سایت کوین مارکن‌کپ هم بصورت روزانه و هفتگی ایردراپ‌های مختلفی را در سایت قرار می‌دهد.

برای دریافت ایردراپ‌های این سایت نیاز است که به صفحه‌ی ایردراپ موردنظر در سایت وارد شویم. در این صفحه برای دریافت ایردراپ معمولا باید صفحات مجازی پروژه‌ی موردنظر را دنبال کنیم. و آدرس ولت‌مان را باتوجه به شبکه‌ی توکن مورد نظر در سایت وارد می‌کنیم. 

بعد از این مرحله در صف دریافت ایردراپ قرار می‌گیریم. این نکته حائز اهمیت است که ایردراپ‌ها محدودیت دارند و معمولا به درصدی کمی از افرادی که در ایردراپ ثبت نام کرده‌اند بصورت قرعه‌کشی تعلق می‌گیرد. نکته مهمی که درباره ایردراپ‌ها وجود دارد، این است که بسیاری از آن‌ها قابل اعتماد نیستند و باعث از دست رفتن سرمایه‌ می‌شوند. 

بسیاری از کاربلدها با تحلیل تکنیکال آشنا هستند اما در ادامه به بررسی یک‌سری الگوهای خاص در بازارهای مالی و علی‌الخصوص بازار کریپتوکارنسی می‌پردازیم که شاید از اهمیت آن‌ها باخبر نباشید.

آشنایی با مهم‌ترین الگوها و شاخص‌های تحلیل تکنیکال

دو الگوی مهم تحلیل تکنیکال الگوهای هارمونیک و الگوهای هندسی هستند. الگوهای هارمونیک عموما برای نوسان‌گیری استفاده می‌شوند درحالی که الگوهای هندسی مانند مثلث ادامه‌دهنده یا کنج همگرا روندهای بلند مدت را مشخص می‌کنند.

اندیکارتورها در عین‌حال به چند دسته تقسیم می‌شوند: 

۱. اندیکاتورهای روند مانند Moving Averageها، ichimoku، ADX و …

۲. اندیکاتور حجمی مانند Volume

۳. اسیلاتورها مانند MACD، RSI و…

 

البته این شاخص‌ها در بازارهای مالی متفاوتی مانند فارکس یا بورس ریزه‌کاری‌های مخصوص به خودشان را دارند. بنظر شما تفاوت تحلیل بازار کریپتوکارنسی با فارکس و بورس در چیست؟

تفاوت تحلیل تکنیکال در بازار کریپتوکارنسی و فارکس و بورس

چارت‌های بازار فارکس چارت‌های پیچیده‌تری هستند که گره‌های تحلیلی بیشتری هم دارند. بازار کریپتوکارنسی بخاطر شتاب بالایی که دارد شکل‌گیری الگوها در آن سریعتر است. البته در عین‌حال بازارهای جهانی مانند فارکس بازارهای عمیق‌تری هستند و اخبار فاندامنتالی نیز در آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

این دو بازار شباهت‌هایی هم با یکدیگر دارند. مثلا در هر دو بازار می‌توان هم از صعود و هم از ریزش بازار کسب سود کرد. به این عمل در اصطلاح لانگ‌گرفتن (کسب سود از صعود بازار) و شورت‌گرفتن (کسب سود از ریزش بازار) می‌گویند.

نکات مربوط به لانگ و شورت گرفتن در بازار رمزارزها

مفهوم نوسان‌گیری (Day Trading) به اصطلاحی در بازارهای مالی گفته می‌شود که معامله‌گران کوتاه مدت به صورت روزانه در آن فعالیت می‌کنند. معمولا معاملاتی که در این بازارها انجام می‌شود در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه مانند چندساعت یا نهایتا یک روز، انجام می‌پذیرد.

این نوع معاملات در بازارهای مالی دو طرفه انجام می‌پذیرند. معامله‌کردن روی افزایش قیمت و حرکات صعودی بازار رمزارزها را به اصطلاح لانگ گرفتن (Long) می‌گویند. هم‌چنین کسب سود از ریزش قیمت در بازار کریپتوکارنسی، شورت گرفتن (Short) گفته می‌شود.

همانطور که گفته شد نوسان‌گیری یعنی کسب سود از حرکات کوچک بازار، بنابراین برای کسب سود از ریزش و صعود بازار یک قابلیت کلیدی توسط صرافی‌ها در اختیار کاربران قرار گفته است که اهرم (Leverage) نام دارد.

اهرم‌ها این قابلیت را به معامله‌گران می‌دهند تا برای کسب سود بیشتر ضرایب مختلفی را از صرافی‌ها بگیرند. این ضرایب در درصد سود ضرب می‌شوند. بطور مثال اگر ۱۰ درصد سود کرده باشیم با اهرم ۱۰ سود ما ۱۰۰ درصد خواهد شد. البته این اهرم‌ها متعاقبا ریسک معاملات را هم افزایش می‌دهند.

اکنون که با ایردراپ‌ها و هم‌چنین تحلیل تکنیکال و نکات مربوط به آن آشنا شدیم، بهتر است نگاهی هم به آینده‌ی این بازار داشته باشیم. بازار رمزارزها یک دنیای نوپا است و روز به روز به پروژه‌های جذاب آن اضافه می‌شود. اما آینده‌ی این بازار به کدام سمت و سو خواهد رفت؟

آینده‌ی بازار کریپتوکارنسی (دنیای متاورس و NFTها)

دنیای کریپتوکارنسی از پیشتازترین بازارهای دنیای امروز است که پروژه‌های بسیار جدید بطور روزانه در آن معرفی می‌شوند. در دنیای بلاک‌چین روزبه‌روز پروژه‌های جذابی معرفی می‌شوند که افکار انقلابی بسیاری در سر دارند و می‌خواهند سازوکار جهان را عوض کنند. از جدیدترین مفاهیمی که این روزها بسیار شنیده می‌شوند دنیای متاورس و بازار توکن‌های غیر قابل معاوضه یا NFT ها هستند.

متاورس چیست؟

متاورس‌ها دنیاهای دیجیتالی بوده که در پی شبیه‌سازی دنیای واقعی هستند. در این دنیا امکان خرید و فروش زمین و ساخت و ساز بناهای مختلف وجود دارد. هم‌چنین راه‌های کسب درآمد بسیاری در این محیط‌ها فراهم است. مانند سیستم Play-To-Earn که با انجام بازی‌های مختلف می‌توانیم درآمد داشته باشیم.

NFT

توکن‌های غیر قابل معاوضه امکان توکنایز کردن اشیای هنری یا مادی را به دارندگان می‌دهند. با انجام این فرایند شیء موردنظر تبدیل به یک قطعه غیرقابل تعویض در بستر بلاک‌چین می‌شود. بنابراین NFTها امکان مالکیت معنوی اشیای مختلف را برای دارندگان یا خریداران آن قطعه بوجود می‌آورند.

این توکن‌ها کارکردهای فراوانی دارند و حوزه‌های مختلفی مانند آثار هنری،‌ مستغلات املاک، بازی‌‌های رایانه‌ای و … را شامل می‌شوند.

جمع‌بندی

بطورکلی در بازارهای مالی همیشه قانون ۲۰ – ۸۰ حاکم است یعنی ۲۰ درصد برنده می‌شوند و ۸۰ درصد بازنده خواهند بود. برای اینکه بتوانید در این بازار همیشه برنده باشید باید هرروز بطور منظم اخبار و تحلیل‌های بازار کریپتوکارنسی را زیر نظر داشته باشید و مطالعه و یادگیری را فراموش نکنید. در وبلاگ بیتستان بطور روزانه آپدیت تحلیل تکنیکال بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال را می توانید دنبال کنید:

برای آگاهی از تحلیل تکنیکال روزانه بیت کوین و رمزارزها،گزارش‌های روزانه بازار کریپتوکارنسی بیتستان را دنبال کنید.

گزارش روزانه بازار کریپتوکارنسی

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.